Nokia 9200 blijft hangen op B2.00UnS

B

basanne

Tijdens het kijken naar een nederlandse zender sprong het schermpje van de ontvanger op B2.00UnS. Knipperend!!

Daar is hij niet meer vanaf te krijgen.

Kan iemand mij van advies dienen hoe dit probleem op te lossen.

In afwachting,

mvgr Bastiaan

 
woeps... op een duits forum staat IC (74HCT74) kaputt.. oftwel kapo..

zelfde melding ook ineens.

suc6!

sat-ed

 
Bootloader en/of firmware in ongerede geraakt , opnieuw er in zetten .

Heb je een BDM interface voor de bootloader ?

Als je in de buurt woont ( Nijmegen) kan ik wel helpen .

 
Hallo trust

Bedankt voor je reactie en je aanbod om te helpen.

Ik woon in Spanje dus dat is niet naast de deur.

Nu heb ik 2 opties:

- ik neem de receiver mee naar Nederland,mijn dochter woont in Nijmegen, maar dat is niet op korte termijn

- ik koop een BDM interface via internet en ga zelf aan de gang.

In dat geval moet ik weten wat te doen.

Zou je zo vriendelijk willen zijn mij de procedure uit te leggen.

Afhankelijk van de complexiteit beslis ik dan voor optie 1 of 2

BVD basanne

 
Laatst bewerkt:
Aan MAS3,

Nog bedankt voor je reactie op boven vermeldt probleem.

Het heeft wat geduurd, maar ik moest eerst aan een BDM interface zien te komen.

Ik heb de instructie gevolgd en ben tot "Klik op Bootblock Prog en er opent een selectie schermpje".

Dat schermpje opent zich niet.

Ik heb een overzicht van BDP 1.15 met:

Code:
                            read    erase     prog
Bootblock                     x        x        x
Settings                      x        x        x
Firmware                      x        x        x
Custom                        x        x        x
Memory
Ben connected met de computer

Heb de read opdrachten uitgevoerd en gesafed van: settings , firmware en custom.

Ga ik naar Bootblock prog dan geeft het het systeem aan: bootblock is protected. Can't write flashrom.

Wat nu. Eerst van settings ,firmware en custom de data erasen?

Wat betreft B200Uns heb ik het probleem dat als ik unzip er een worddocument wordt gegenereerd waar ik niets mee kan.

Wil je zo vriendelijk zijn mij verder te adviseren.

Met vriendelijke groet

Bastiaan Vijgen

 
Laatst bewerkt:
Op de ene poot van de XP06 (jumper) moet 12 v staan , als deze er niet is blijft de protectie er op staan .

Die 12 v komt via RS07 van TS03

Misschien is dat het probleem .

Dit geintje heb ik ook als eens gehad en TS03 (2SD1858) vervangen door een BD137

 
Ga ik naar Bootblock prog dan geeft het het systeem aan: bootblock is protected.
Heb je wel de jumper geplaatst? Om de bootrom te kunnen vervangen moest namelijk naast die BDM interface ook nog een jumper geplaatst worden.

 
Het was inderdaad de jumper. Ik had hem wel geplaatst, maar bleek geen goed contact te maken.

Bedankt voor alle hulp!!!

Ik heb bootloader B210Uns geladen en de firmware DVB2000.

En ja hoor de 9200 deed het weer.

Heb zenders via de satelliet binnen gehaald en wilde die via BVD Edit organiseren.

Maar helaas dat lukt me niet.

De 9200 is via een seriele nulmodem kabel (9 pins) met de computer verbonden.

Als ikhet bestand wil openen (source channel list) dan gaat de computer naar een bestand op de computer waar een aantal files staan die ik van Satellite Fun heb gedownload en niet naar het bestand op de 9200.

Wat nu?????????????

In afwachting van uw reactie

Bastiaan

 
Mooi dat je nu de DVB2000 werkend hebt gekregen! Alleen je vraag over DVB Edit; daar snap ik niet helemaal wat je bedoeld.

Als ik mij het goed kan herinneren kun je dus settings via onze downloadsectie downloaden en het ergens op je pc zetten. vervolgens kun je de bestanden die op je pc staan inlezen met dvbedit (file menu->open), daarna in dat programma bewerken en vervolgens kun je ze uploaden (serial menu -> send naar je 9200.)

succes!

 
Zoals gezegd heb ik bootloader B210Uns en firmware DVB2000 geladen m.b.v. BDM interface en een jumper aangebracht op XP06.

De fout was daarmee verholpen.

De 9200 losgekoppeld van de PC en zenders geladen via de satelliet.

Volgende stap zou moeten zijn de zenders met DVB Edit te hergroeperen (kan natuurlijk ook zonder dit hulpmiddel).

DVB Edit op PC geinstalleerd en 9200 aan PC gekoppeld met nulmodemkabel.

(PC en 9200 staan onder spanning)

Naar ik begrepen heb zouden via de knoppen SERIAL en vervolgens Reed Settings van DVB Edit(DVB200 settings editor) de settings ingelezen moeten worden.

Maar... Ik krijg de melding: Media Master didn't respond on serial port.

Wat kan er fout gaan ????????????????

Groet Bastiaan

 
Het is voor mij al een tijd geleden dat ik voor het laatst een mediamaster heb voorzien van nieuwe settings (ik gebruikte altijd de scsi aansluiting op mijn MM9600 om de settings te laden). Wellicht iemand anders op dit board je probleem herkend en op kan lossen.

 
Laatst bewerkt:
Wat kan er fout gaan ????????????????
Je windows versie is wat er fout zou kunnen gaan.

Ik heb zelf ooit nog eens geprobeerd om met serialedit en met DVBEdit maar dat wilde volgens mij totaal niet meer met windows XP.

Met Vista en windows 7 sowieso niet. Welke windows versie heb je draaien?

 
Bastiaan heeft me eerder al via mail het volgende laten weten :

"Ik echter een probleem.

De DVB 2000 settings editor op een oude win98 en op een windows xp geinstalleerd.

De 9200 aangesloten met een seriele nulmodemkabel en op beide computers krijg ik de melding na serial, read settings: media master didn't respond on serial port."

Daarop heb ik hem wat tips gegeven qua instellingen .

Uit nieuwsgierigheid DVBedit op mijn nieuwe (Win 7) pc geinstalleerd.

Zelfs met de "USB naar serial kabel" kon ik de 3072 zenders zo uitlezen en opslaan .

 
mischien iets doms maare staat je seriele poort wel aan in de bios? :tong:

 
Ja dat zou kunnen, de bios. Kan ook zijn dat je hem echt op com1 moet instellen, soms wordt het com4 of com5.

Verbaast met trouwens dat DVBEdit ook op windows 7 werkt, maar dat is dan des te beter.

Verder kun je misschien de instellingen eens vergelijken, bijv. xon/xoff settings of RTS/CTS, baudrate en io adres.

Normaliter is com 1 op 3f8 irq 4.

Ohja... hopelijk heb je de jumper er ook weer afgehaald nadat je klaar was met de BDM interface Basanne?

 
Wanneer dit alles niet helpt, dan is het ook nog mogelijk dat je seriële poort van je mediamaster defect is.

Aan de onderkant van het moederbord van je mediamaster zit een klein chipje (nabij de connector).

Als ik me niet vergis is dat de MAX 202.

Dat ding kan defect raken, waarna je de seriële poort van je MM9X00 kwijt bent.

Ding is wel te vervangen, maar dat vergt enige behendigheid.

Je kunt ook een verbinding bouwen met de SCSI connector (maar de meeste mensen hebben daar de spullen niet voor liggen).

Ik weet niet meer of je de settings ook kon ophalen en terugzetten met de BDM.

 
Jawel settings gaat ook, ik weet echter niet meer of er een beperking aan de grootte zat. Met BD32Win kun je in elk geval wel settings plaatsen en ophalen (settings.bin) d.m.v. de BDM interface.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan