Nokia 9200 doet het niet (HELP)

O

oegie

Als mijn Nokia 9200 in de standby modus staat, geeft de display XX:XX aan.

En wanneer ik hem aan zet komt er alleen maar een vierkant blokje in de display te staan. Helaas heb ik geen beeld.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt alvast!

 
Hoi oegie, welkom op het Satellite FUN Board !

De informatie die je geeft is miniem, maar toch doe ik een gokje.

Je Mediamaster 9200 geeft de tijd in het display weer, wanneer ie sinds een stroomuitval minstens 1 maal verbinding heeft gehad met de satelliet.

De tijd zit namelijk in het signaal verwerkt, en zo komt je ontvanger dat te weten.

Als je die X'en ziet, heeft ie dus geen signaal meer gezien.

Heb je misschien een stroomstoring of een bliksem inslag gehad ?

De mediamaster 9200 bestaat uit 2 printen in de kast (de 9500 heeft er 3, want daar zit een modem bij).

De kleine daarvan (die zit links als je voor het display staat), is de tuner; het deel dat daadwerkelijk het signaal ontvangt.

Die tuner moet gevoed worden uit de hoofdprint.

Het is mogelijk dat die voeding niet meer werkt, dan komt er een soldeerbout aan te pas.

Ook is het mogelijk dat er een minuscuul klein onderdeeltje op de tunerprint defect is, ook dan komt er een soldeerbout aan te pas.

Die laatste storing kan veroorzaakt worden door kortsluiting in de kabel (wat ook weer kan door dat er water in zou zitten).

Dat moet je dus eerst controleren.

Als je de tuner aanzet, komt er dan niet kort iets anders op het schermpje voorbij ?

En zo ja, wat dan ?

Weet je of er nog de originele software inzit (en welke dan)?

 
Heeft hij wel eerder wel gedaan ?

zit er soms een oude zenderlijst lijst in ?

Doet een andere ontvanger het wel aan de coaxkabel ? (lnb stuk / kabel los / schotel verdraaid )

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan