Nokia 9200S en Seca 3

(n.b. de groene toets is toch de "B" hé ?)
Inderdaad !

Ik vraag me nu af of ik die SECA ID en PID voor elke zender kan definieren, m.a.w. kan ik mijn kanalen lijst downloaden en deze items editeren en zo ja, met welk programma ( Setedit, Transbox ?) zodat ik niet telkens weer de B knop moet gebruiken.

Ik merk ook dat telkens het toestel opnieuw wordt gestart de Key update op OFF staat. Zou dat te veranderen zijn ?

Groetjes,

Roman

 
Ik denk dat je het antwoord op beide vragen in de firmware moet zoeken , maar die kan ik ook niet aanpassen .

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je het antwoord op beide vragen in de firmware moet zoeken ' date=' maar die kan ik ook niet aanpassen .[/quote']
Ik heb de file metro seca 1848 beta1.bin eens met een hexeditor geopend en daar vind ik de kanalenlijst in terug zoals die ook te vinden zijn in de Mediamaster. Er zijn ook verwijzingen naar de SECA ID zoals bijvoorbeeld 006A CANAAL DIG NL, 016C CANAAL DIG BE (TVV?), 016A CANAAL DIG NL, maar de logika van het geheel ontgaat me.

Kan de maker van de firmware op een of andere manier gecontacteerd worden om hierin meer inzicht te krijgen ?

Groetjes,

Roman
 
Via een andere site heb ik de tip gekregen om de "Blacklist" (te bereiken door groene en dan gele knop in te drukken) aan te passen dmv het programma DVBmem02414. Ik heb dmv dit programma de default Blacklist kunnen downloaden en in dat programma enerzijds de encrypties geediteerd zodat SECA3 bovenaan staat (is, denk ik, eigenlijk van weinig belang) maar anderzijds en dat is wel van belang voor TVV kijkers dat de provider ID 016C bovenaan staat en als tweede de ID 006C toegevoegd.

Daarna heb ik de geediteerde sbr-file naar de mediamaster geuploaded.

Na het opstarten van de mediamaster heb ik beeld op alle kanalen van het basispakket van TVV door simpelweg van het ene naar het andere kanaal te zappen. :applaus:

Ik moet nu nog afwachten of de datumupdate werkt (die staat voorlopig op 14.04.200A6)

Groeten,

Roman

 
Verleden woensdag morgen 14-04-2010 had ik nog beeld. Ik heb de hele dag de ontvanger op EEN laten opstaan (met Keyupdate op ON). Toen ik 's avonds terug keek: geen beeld meer ...

Gisteren morgen terug aangezet: de card datum staat nog steeds op 14.04.200A6. Ik heb via de website van TVV een heractivatie van de smartcard gevraagd maar de datum verandert niet en ik krijg geen beeld. Buiten de Keyupdate op ON te zetten - die staat default op OFF - heb ik geen idee of er een andere menu setting nodig is om die datum up te daten.

Ik kan de smartcard in mijn geleende Technomate ontvanger steken en zo de kaart terug activeren (zoals ik dat in den beginne gedaan heb) maar ik hoop op een oplossing ten gronde in de Mediamaster.

Graag advies.

Groetjes,

Roman

 
Roman , ik denk dat even omsteken toch de enige oplossing is .

Bij mij lukt het ook niet .

 
Metropar had me geadvizeerd om groene toets en dan toets 7 te drukken. Hij dacht dat dan "de provider id s zouden lopen" - ik weet niet precies wat hij daarmee bedoelt - maar hoe dan ook het scherm blijft zwart ... Ik heb hem dit gemeld en hoop dat hij nog iets anders kan bedenken.

Ik heb intussen de kaart laten updaten in de Technomate die ik hier voorlopig nog heb. Ik heb terug beeld en de datum staat op 19 juni.

Groetjes,

Roman

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan