Nokia 9200S en Seca 3

Eerst even een correctie op mijn vorig bericht: In de rechter bovenhoek verschijnen de witte letters als een logo en vormen DVBK.

Zo zien de "bibberende letters" eruit.

Maar Bones je hebt me aardig op weg gezet, zij het dat jou en mijn knoppen verschillen !

Helaas had ik met het experimenteren met de knoppen op een bepaald moment geen beeld meer. Ik heb dan maar een up/down toets reset gedaan. :[:confused2:

Na het opstarten deed ik

Guide / Main menu / 1 About

Het resultaat is DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) ? :confused:

Is er met de harde reset een "default" firmware geladen ? Ik weet het niet, daarom opnieuw "metro seca3 1848 beta1.bin" geladen. (Maar nu zijn er 11 i.p.v. 10 sequenties ???) :confused:

De blauwe K met de witte "gebibberde" DVB letters verschijnt niet meer.

Maar Guide / Main menu / 1 About

Geeft weer DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) --> lijkt mij niet correct.

De zenderlijst is ook compleet anders: vooraan lijkt het me de zenders te zijn van CanalDigitaal aangevuld met FTA zenders van Astra1 en een aantal andere betaalzenders.

De groene "EXIT" knop die voor het geexperimenteer nog informatie over de CAM gaf, geeft nu een horizontale rode balk die over het scherm rolt.

Opnieuw "cam settings seca3 1848.bin" geladen. Na het opstarten komt weer even de blauwe K met de witte "bibberende" letters DVB.

De "TEXT" knop geeft: "no channels marked as favourite! mark channels with '+' and save

press 'OK' "

Ook hier krijg ik niet de juiste firmware versie ...

Wanneer ik op de groene "EXIT" knop druk krijg ik het DVBK Mainmenu

1 Mode 1 - toggle tussen 1 en 2. De betekenis ontgaat me.

0 Wanissa

Door telkens 0 te drukken krijg ik achtereenvolgens: CAM Irdeto, CAM Betacript, CAM Seca, CAM Aston 1.03, CAM Viacces, CAM NDS, CAM CriptoW, CAM PowerVu, CAM Conax, CAM NagraV, CAM Irdeto II, CAM Seca 3, CAM Skycrypt

3 Keyupdate toggle tussen ON en OFF

4 ECM: hier kunnen 4 karakters worden ingevuld. De betekenis ontgaat me.

A Blacklist

Geeft een lijst van encryptiesystemen. Als je de linker/rechter cursortoets indrukt krijg je achtereenvolgens "Seca Blacklist" met een lijst van een 20tal SatTV aanbieders en dan "Via Blacklist" met een soortgelijke lijst. De betekenis ontgaat me.

B Show ID

Geeft IDENT PID CA

C MHw info

Doet niets - De betekenis ontgaat me.

FREE CHANNEL! De betekenis ontgaat me.

Voorlopige conclusie:

Nog heel wat onduidelijkheden maar de Mediamaster kent nu SECA 3 :applaus:. Of het echt werkt zullen we pas weten als de CAM is gemodificeerd, de eprom in de CAM is gewisseld en een TVVl kaart in de gleuf is gestoken ! :)

Groetjes,

Roman

 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een heel mooi relaas en ben benieuwd wat er uit gaat komen. Dit is echt weer lekker hobbyen zoals het vroeger was en dat maakt het ook weer leuk en spannend.:)

 
Eerst even een correctie op mijn vorig bericht: In de rechter bovenhoek verschijnen de witte letters als een logo en vormen DVBK.
Zo zien de "bibberende letters" eruit.

Ik dacht dat je bedoelde dat ze trilden

Maar Bones je hebt me aardig op weg gezet, zij het dat jou en mijn knoppen

De AB's voor de Nokia's 92/9500 (NL) en de d-box (D) zijn verschillend

verschillen !

Helaas had ik met het experimenteren met de knoppen op een bepaald moment geen beeld meer. Ik heb dan maar een up/down toets reset gedaan. :[:confused2:

Na het opstarten deed ik

Guide / Main menu / 1 About

Het resultaat is DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) ? :confused:

Dat is de basis van veel firmware voor de Noia's , de maker vergeet deze aan te passen

Is er met de harde reset een "default" firmware geladen ?

Nee alleen zijn de instellingen (o.a menu kleuren en voorkeuren terug gezet naar default

Ik weet het niet, daarom opnieuw "metro seca3 1848 beta1.bin" geladen.

Ik had ook een "hard reset" gedaan en daarna werkte seca 3 gewoon zonder opnieuw te programmeren

(Maar nu zijn er 11 i.p.v. 10 sequenties ???) :confused:

De blauwe K met de witte "gebibberde" DVB letters verschijnt niet meer.

Maar Guide / Main menu / 1 About

Geeft weer DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) --> lijkt mij niet correct.

Wel hoor , heb ik ook

De zenderlijst is ook compleet anders: vooraan lijkt het me de zenders te zijn van CanalDigitaal aangevuld met FTA zenders van Astra1 en een aantal andere betaalzenders.

Weet je nog hoe die voor de reset was ?

De groene "EXIT" knop die voor het geexperimenteer nog informatie over de CAM gaf, geeft nu een horizontale rode balk die over het scherm rolt.

Weet je zeker dat je niet eerst op GUIDE hebt gedrukt en dan op EXIT , dan rolt die rode balk over je beeld , met de toets TV [kun je hem laten verdwijnen .


Met GUIDE en dan MENU , stuitert er een bal over je beeld


Opnieuw "cam settings seca3 1848.bin" geladen. Na het opstarten komt weer even de blauwe K met de witte "bibberende" letters DVB.

De "TEXT" knop geeft: "no channels marked as favourite! mark channels with '+' and save

press 'OK' "

Ook hier krijg ik niet de juiste firmware versie ...

Wanneer ik op de groene "EXIT" knop druk krijg ik het DVBK Mainmenu

1 Mode 1 - toggle tussen 1 en 2. De betekenis ontgaat me.

0 Wanissa

Door telkens 0 te drukken krijg ik achtereenvolgens: CAM Irdeto, CAM Betacript, CAM Seca, CAM Aston 1.03, CAM Viacces, CAM NDS, CAM CriptoW, CAM PowerVu, CAM Conax, CAM NagraV, CAM Irdeto II, CAM Seca 3, CAM Skycrypt

3 Keyupdate toggle tussen ON en OFF

4 ECM: hier kunnen 4 karakters worden ingevuld. De betekenis ontgaat me.

A Blacklist

Geeft een lijst van encryptiesystemen. Als je de linker/rechter cursortoets indrukt krijg je achtereenvolgens "Seca Blacklist" met een lijst van een 20tal SatTV aanbieders en dan "Via Blacklist" met een soortgelijke lijst. De betekenis ontgaat me.

B Show ID

Geeft IDENT PID CA

C MHw info

Doet niets - De betekenis ontgaat me.

FREE CHANNEL! De betekenis ontgaat me.

Voorlopige conclusie:

Nog heel wat onduidelijkheden maar de Mediamaster kent nu SECA 3 :applaus:. Of het echt werkt zullen we pas weten als de CAM is gemodificeerd, de eprom in de CAM is gewisseld en een TVVl kaart in de gleuf is gestoken ! :)

Groetjes,

Roman
Alles wat er in moet , zit er in , begin maar vast met de cam te opereren .

Ik hoop dat het met de TVV kaart net zo probleemloos gaat als met de CanDig NL kaart .

Let op dat nooit in het channel menu : guide-9-8 op : A -reset all drukt .

Er zijn ook FW versies waar i.p.v. reset , delete staat .

Dat is een betere benaming , want als je op A (is de gele knop MENU) drukt , is je zenderlijst weg en staan er alleen 16 verouderde kanalen in .

@ BT In mijn andere Nokia zit :

DVB2000 V1.82.0v (20.12.2000)

Extensions © by Sandra

Final extensions © by NoOneManIt

Compiled 2001.12.25 (Ver. 1.2)

Die heeft in tegenstelling tot de DVBK en de DVB2000 Beta versies , geen optie voor een favorietenlijst .

 
@ BT In mijn andere Nokia zit :biggrin:VB2000 V1.82.0v (20.12.2000)

Extensions © by Sandra

Final extensions © by NoOneManIt

Compiled 2001.12.25 (Ver. 1.2)

Die heeft in tegenstelling tot de DVBK en de DVB2000 Beta versies , geen optie voor een favorietenlijst .
Ik heb precies dezelfde firmware in zowel mijn 9200s, 9500s en in mijn 9600s

Groetjes,

Bones

 
Ik heb de eprom nog niet ontvangen maar heb alvast de CAM veranderd in een "cut" versie.

Dat viel eigenlijk wel tegen: 2 punten waar draadjes op moeten gesoldeerd worden zijn heel erg klein ...

Is het uberhaupt noodzakelijk om de blikjes terug rond de CAM te klikken: ook dat lijkt me geen sinecure ...

Groetjes,

Roman

 
Hier draaien ze allemaal met alleen de onderzijde dicht .

 
Vandaag de "originele" eprom eruit gehaald. Je ziet duidelijk aan het gesoldeerde voetje dat - hoewel keurig uitgevoerd - hier voordien reeds een hobbyist aan het werk is geweest !

Na het plaatsen van de seca3-cut eprom krijg ik

via 8 (setup) / 3 (Cam menu) / 4 Cam info (zonder dat er een kaart in de gleuf zit) het volgende op het scherm:

SAMANTHA DVBK++

PLUG & PLAY ....

50844328A080

5085A200000000

50052380010602

00 00 00 00

Ser: 01234567897

Nat: AMN

EMM/ECM: 1FFF 0000

Steek ik de oude Fun card in de gleuf dan krijg ik:

SAMANTHA IRDETO

PLUG & PLAY ....

50844328A080

5085A200000000

50052380010602

00 00 00 00

Ser: een getal van 11 cijfers

Nat: AMN

EMM/ECM: 1FFF 0000

Is het juist te veronderstellen dat SAMANTHA DVBK++ uit de nieuwe eprom komt

en dat vanwege SAMANTHA IRDETO de CAM nu de kaart automatisch herkent als zijnde geschikt voor irdeto descrambling ?

Zou het voldoende zijn om enkel nog de TVV kaart in de gleuf te steken en de kaart te activeren via internet of moet er nog iets in het CAM menu gebeuren ?

Ik hoop morgen aan een TVV kaart te geraken :duimen:

Roman

 
Zou het voldoende zijn om enkel nog de TVV kaart in de gleuf te steken en de kaart te activeren via internet of moet er nog iets in het CAM menu gebeuren ?
Hallo allemaal,

vandaag het ik een TV Vlaanderen smart card gekocht en de dealer heeft hem voor mij geactiveerd.

De kaart in de gleuf van de Mediamasteren hem op de zender EEN gezet (dat is een van de zenders van de Belgische VRT en dat moet zo volgens de beschrijving die bij de kaart zat).

Edoch na 1 uur nog steeds geen beeld (volgens de dealer moest ik na een half uurtje al beeld hebben ...) :[

Ik heb wat geklooid met de settings (ik heb op internet gevonden dat TVV de ID 006C zou hebben en krijg nu via 8 (setup) / 3 (Cam menu) / 4 Cam info het volgende op het scherm:

SAMANTHA SECA3

PLUG & PLAY ....

50844328A080

5085A200000000

50052380010602

00 0C CE D5

Ser: 01.07.20091

Nat: AMN

EMM/ECM: 0136 03CF

Ik heb wat andere info gesprokkeld in de Mediamaster en volgende schermen maken me angstig dat er iets nog niet in orde is:

9 (expert) / B (Info Menu) / C (PIDs):

1 -T Status: ON

AC3-PID: 1FFF

TXT-PID: 0389

ECM-PID: 03CF

EMM-PID: 0136

ID: DEAD

en

9 (expert) / B (Info Menu) / C (CA info):

Bytes: 0x0026

0904 0622E136

Irdeto

0915 0100E0B604E0B7

006AE0B9006CE0

BA006DE0BB0000

Canal Plus

Vooral dat laatste scherm doet me vermoeden dat er in de Mediamaster nog oude informatie zit die niet gewist is geworden. :shocked:

En vermits ik geen BDM interface bezit is het niet evident om alsnog te wissen.

Zou het mogelijk zijn dat ik een file aanmaak (gevuld met allemaal 00 of FF en hoe groot moet die dan zijn ?) die eerst serieel download naar de Mediamaster en dan terug "metro seca3 1848 beta1.bin" download ?

Ik hoor heel graag jullie commentaar.

Groetjes,

Roman

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:24 uur ----------

De idee dat er nog oude informatie wordt weergegeven als ik het scherm 9 - B - 5 oproep is fout: die informatie verandert als er een andere zender wordt gekozen ...

En volgens de DVB2000 manual, de coding system info, wordt Canal Plus als synoniem voor Mediaguard gebruikt.

Bij een ander kanaal zie ik dan weer geen Irdeto maar wel Eurodec (blijkbaar sysnoniem voor Nagravision). Het is me niet duidelijk hoe dit menu dus werkt maar ik denk dat dit nu van geen belang is.

 
Roman , als ik Veronica selekteer en dan menu-9-B-C druk , verschijnt er :

1 -T Status: ON

AC3-PID: 1FFF

TXT-PID: 0026

ECM-PID: 070C

EMM-PID: 0136

ID: DEAD

Maar ik heb wel beeld met de seca 3 kaart , dus deze data zeggen niet veel .

Druk eens op B als je op "EEN" staat en zet daar bij optie 3 Keyupdate ON

Onderaan staat als Seca ID 016A

Druk 2x B en selekteer daar 016A 070D Seca en wacht af .

Het is de vraag of de kaart zijn updates krijgt met de seca 3 NL kaart

Ik weet het nog steeds niet zeker omdat die kaart ook wel eens in een orginele seca ontvanger gestoken word .

Kun je die kaart niet in zo'n ontvanger steken zodat je weet of hij geaktiveerd is ?

 
De Mediamaster staat nu op 016A 070D en ik heb een heractivatie gevraagd bij TVV.

De ontvanger staat nu op "EEN" (Ik laat later nog wel weten of ik beeld krijg)

Maar is de setting 016A 070D niet uitsluitend voorbehouden voor het Nederlandse CanalDigitaal ?

Een kennis van mij heeft een "Technomate TM-1500 CI+ super" die ik eventueel tijdelijk kan lenen. Dat toestel heeft bij hem ook nog niet met TVV gewerkt. Op het internet heb ik wel gevonden dat het toestel over een CI slot beschikt en SECA (er wordt geen versie bij vermeld) zou aankunnen.

Weet iemand of dit toestel voor TVV / CanalDigtaal geschikt is ?

 
Dat super begrijp ik niet helemaal volgens mij is het gewoon de 1500+ en ja die werkt met TVV als de juiste software er in staat volgens als ik op de site van Technomate kijk is dat vanaf versie 193 kaart er in met de chip naar beneden.

De loader hangt er bij upgraden is erg makkelijk een nulmodemkabel er aan de software in het progje en gaan. :)

 
aart44, bedankt voor de tip.

'k Heb inmiddels de Technomatesoftware gedownload want de Nokia geeft nog altijd geen beeld op TVV kanalen. De datum die bij de CAM info staat met hoofding Ser.: blijft nog steeds op 01.07.20091 staan :[

Ik heb wel ontdekt dat 016A 070D niets te maken heeft met CanalDigitaal maar specifiek is wanneer op "EEN" wordt afgestemd. Weeral iets wijzer...:biggrin:

Nu moet ik nog achter de Technomate aan. Dat kan wel enkele dagen duren ...

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:42 uur ----------

Toch nog enkele vraagjes stellen: kunnen jullie ergens het serienummer van de Seca3 kaart uitlezen wanneer ze in de Mediamaster zit?

Zoals reeds eerder gezegd krijg ik bij de CAM info wanneer die oude Fun card erin zit onder de hoofding Ser.: een getal van 11 cijfers (wat dus op een serienummer wijst) terwijl wanneer de Seca3 erin zit, onder diezelfde hoofding 01.07.20091 te vinden is, d.w.z. ook 11 tekens waarbij de eerste 10 duidelijk verwijzen naar de datum 1 juli 2009. Deze datum zou in alle nieuwe, niet-geactiveerde TVV kaarten zitten.

Zit er onder de hoofding Ser.: bij jullie ook een verwijzing naar een datum ?

 
Ik heb wel ontdekt dat 016A 070D niets te maken heeft met CanalDigitaal maar specifiek is wanneer op "EEN" wordt afgestemd. Weeral iets wijzer...:biggrin:

Zit er onder de hoofding Ser.: bij jullie ook een verwijzing naar een datum ?

Ja , mijn S3 kaart staat op 26/02/200A2

Seca 2 en fun kaart geven 01234567897

Een oude Seca 1 kaart geeft 31.08.20022

Druk eens op B als je op "EEN" staat en zet daar bij optie 3 Keyupdate ON

 


Onderaan staat als Seca ID 016A



Druk 2x B en selekteer daar 016A 070D Seca


Heb je dat ook gedaan ?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Druk eens op B als je op "EEN" staat en zet daar bij optie 3 Keyupdate ON

 


Onderaan staat als Seca ID 016A



Druk 2x B en selekteer daar 016A 070D Seca


Heb je dat ook gedaan ?
Heb ik exact gedaan maar tevergeefs. :[

Nogmaals de vraag of er iemand weet hoe ik het serienummer (getal van 14 cijfers) van mijn Seca3 kaart kan uitlezen wanneer de kaart in de Mediamaster zit om dat serienummer te verifieren ?

 
Roman , ik ben bang dat die optie opgeofferd is t.b.v. het uitlezen van de datum .

Ik heb het geprobeerd met een "niet seca 3 cam" (allsas 4.1 eprom) dan word de kaart helemaal niet gezien .

 
trust,

ik denk dat je gelijk hebt.

Hoe dan ook moet dat serienummer ergens in een geheugen van het toestel geladen worden ... Zou dat geheugen via een seriele lijn kunnen uitgelezen worden door een PC in terminal mode en welk commando moet je dan intikken ?...

Ik zou eigenlijk zeker willen zijn dat het serienummer dat op mijn kaart gedrukt staat - en waarschijnlijk een juist nummer is: bij (her)activatie via de website van TVV krijg ik geen foutmelding - ook daadwerkelijk in het geheugen van de kaart zit :biggrin:

Groetjes,

Roman

 
Gisteren avond de Technomate TM-1500CI+ opgehaald.

Vanmorgend de software geinstalleerd die aart44 had geadviseerd.

Mediaguard van TVV in het CI slot geinstalleerd en de smartcard van TVV erin geschoven.

De ontvanger alle kanalen van Astra1 laten zoeken en daarna afgestemd op "EEN".

Heractivatie van de kaart op de website van TVV aangevraagd en na 2 minuten beeld :)

De datum van de kaart is in deze ontvanger 28/03/2010

Terug de Nokia aan de schotel gehangen, kaart erin, afgestemd op "EEN", CAM geinitializeerd, maar noppes, nougabollen, niente, geen beeld :[ :[ :[

De datum van de kaart geeft (onder Ser.: ) 28.03.200A7

Besluit voor vandaag (ik heb vandaag geen tijd meer voor verder onderzoek): kaart is in orde en geactiveerd, de Nokia (CAM, software, ... ?) doet het niet :[ :[ :[

Zodra ik tijd heb ga ik terug de Nokia opengooien en (nogmaals) de modificatie van de CAM verifieeren. (Bestaat er een schema van de CAM en van de modificatie ?)

Als jullie nog iets anders kunnen advizeren dan hoor ik het graag :biggrin:

Groetjes,

Roman

 
Roman , welke cam info krijg je met die kaart ?

Indien daar staat:

SAMANTHA SECA 3

PLUG & PLAY....

en bovendien de datum van de kaart word weergegeven , lijkt me de cam ombouw OK

Mijn kaart staat nu op 18.03.200A8 ... dus heeft de update via de nokia plaatsgevonden .

 
SAMANTHA SECA 3

PLUG & PLAY....

en bovendien de datum van de kaart word weergegeven , lijkt me de cam ombouw OK
'k Heb toch nog maar eens de CAM opengegooid en de ombouw geverifieerd. Mogelijk was de SMD component waarop een draadje wordt gesoldeerd van zijn printbaan losgekomen ...

Hoe dan ook het zekere voor het onzekere genomen en alles nog eens minitieus nagekeken en waar ik twijfelde, gehersoldeerd.

Alles terug gemonteerd, op "EEN" afgestemd en 2x B en 016A 070D geselecteerd ...

en weer noppes. :[

'k Ben dan wat gaan experimenteren met de groene knop en de SECA ID en O Wonder: ... ineens had ik beeld :) :) :)

Ik heb dan de zenderlijst van het gecodeerd basispakket genomen en voor de verschillende zenders de frequentie, SECA ID en PID genoteerd.

Hier het resultaat:

1 één 12721 016C 0721

2 Ketnet/Canvas 12721 016C 0722

3 VTM 12721 016C 071D

4 VT4 12721 016C 071F

5 2BE 12721 016C 071E

6 VIJFtv 12721 016C 072A

7 Vitaya 12721 016C 0723

8 Acht (vanaf 14u) 12721 016C 0720

9 JIM 12721 016C 0729

11 Nederland1 12515 016C 071F

12 Nederland2 12515 016C 0720

13 Nederland3 12515 016C 0721

15 vtmKzoom 12721 016C 072B

16 Kanaal Z (07u-14u) 12721 ???? ???? geen uitzending

21 Discovery Channel 12343 016C 071E

24 Animal Planet 12343 016C 0721

25 NatGeo 12515 016C 0727

35 MGM Movie Channel 12574 006C 0724

50 Trace TV 12402 006C 1648

51 Mezzo 11817 geen decodering

52 TV Oranje 12343 016C 071D

53 Etalagekanaal 12574 kanaal niet aanwezig

69 Hustler TV 12304 geen decodering

75 Extreme Sports 12304 006C 0684

76 Motors TV 12168 006C 15DA

83 France 2 12012 006C 158E

84 France 3 12012 006C 15FC

Het meeste is dus OK !

Bij het zappen moet meestal wel 2 maal de groene knop gedrukt worden en de ID terug juist gezet worden :sad: Is dat omdat de software ontwikkeld is voor het Nederlandse CanalDigitaal ? Of is er een instelling die ik nog niet ken ?

Hoe dan ook we zijn al een grote stap vooruit! :)

Groetjes,

Roman

 
Roman , mooi man !!! de aanhouder wint !!

Blijkbaar maakt het verschil welke kaart erin zit , welke ID tevoorschijn komt . bij mij was dat voor "EEN" 016D daarmee zette ik je op het verkeerde been . Sorry!!

(n.b. de groene toets is toch de "B" hé ?)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan