Nokia 9302S zo nu en dan geen beeld

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Heb hier een Nokia 9302S die een paar vreemde dingen laat zien.

Misschien is er iemand die hier een oplossing voor weet. ??

Laat ik eerst even beschrijven wat het probleem is.

Op het eerste gezicht is er niks mis met de ontvanger maar als je lekker zit te kijken dan valt het op dat zo nu en dan het beeld even weg valt en na 2 a 3 sec. weer aanwezig is. Display van de ontvanger blijft normaal. Heb toen de originele firmware in de ontvanger geplaatst en opnieuw de kanalen in laten lezen vanaf Astra 19,2

Daarna heb ik geprobeerd om de regionale zenders op 23,5 in te lezen maar dat lukte niet omdat de ontvanger nu om een pincode vraagt. Je zult zeggen dat ligt aan de firmware maar als ik deze zelfde firmware en dezelfde kaart gebruik in een andere ontvanger dan heb ik geen pincode na het eerste keer inlezen van de kanalen en lukt het prima oom ook die van 23,5 in te lezen.

Dan zou je gaan denken dat het een hardware kwestie zou moeten zijn. Al vind ik dit wel vreemd gezien het vragen nar de pincode. Maar het zou kunnen ook omdat hij zo nu en dan even zwart beeld laat zien.

Misschien dat ik nog wat kan doen of iets in de zin van condensators e.d. ???

 
Pincode kun je laten resetten door CDS, dus even een belletje.

Het andere probleem met het wegvallen van het beeld daar kan ik je niet mee helpen.

 
Helaas lukt het ook niet met dat belletje. had ik al gedaan maar blijft hetzelfde

Ondek nu ook dat soms alle kanalen weer opnieuw moeten worden ingelezen...geheugen ???

 
zou toch met dat belletje moeten lukken

dat het beeld zonu en dan weg valt heeft toch met de ontvanger (software)uit testaan

ook de strong 8000 heeft hier last van wil je van het weg vallen van het beeld af dan zul je er toch wat alternatieve software in moeten zetten want daar is het wel goed mee

zou dat Sattracker kunnen worden

heb je ook nog meer mogelijkheden

 
Nou het belletje heeft en help niet dus ligt het aan de ontvanger.

Dat ook de strong 8000 hier last van heeft zou kunnen maar die van mij dus niet.

Misschien hangt dat wel af van de software die je daar in hebt. Hier werkt de 8000 perfect

Heb die software ook in de nokia zitten en daar heb ik dus nog steeds dezelfde problemen.

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met het geheugen van dat ding..

In ieder geval bedankt voor tips

 
feitelijk kun je soft uitlezen uit je strong en deze in de nokia plaatsen dan zou deze daar ook geen last van hebben

maar ik gelooft het allemaal niet zo meer heb het al met diverse ontvangers geprobeerd maar deze fout blijft voorkomen lijkt er op dat er toch een kleine update mis loopt waneer je de ontvanger serieel patch ook al haal je die uit een goed draaiende ontvanger

 
Nou de oorzaak heb ik inmiddels gevonden maar de oplossing nog niet en daar ben ik niet de enigste in. Na lang overleg met C+ blijkt inderdaad dat sommige ontvangers last hebben bij het inlezen van kanalen. Zodra men de kanalen vanaf 19.2 inleest kan men daarna niet een tweede keer kanalen inlezen omdat dit dan is beveiligd met een code. Althans daar vraagt hij om.

Ook het enkele seconden wegvallen van beeld en geluid is een software probleem waarop dit moment nog geen oplossing voor is. Ik ben het dan ook eens met Rienk zijn laatste opmerking dat wanneer je de ontvanger firmware uitleest en opnieuw programmeert er toch bepaalde stukken niet word overschreven. Maar we blijven proberen dus misschien later meer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan