Nokia 9500 ook seca?

D

Derek

In de nieuwsgroep nl.media.satelliet las ik het volgende bericht:

Ciao,

As I said before this version is completly operational on all viacess but not

all providers SEC*, ....

The important thing is that Via* and SEC* are ok now on our golden Nokia

9500.

ByeBye

Ciao,

Amon

----------------------------------------------------------------------------

----

Posts: 8 | From: | Registered: Jul 2001 | IP: Logged

Zou er dan toch een soort DS9 project voor de Nokia bestaan of plaats ik dit bericht beter onder de rubriek Kletspraat.

 
Men is er inderdaad in geslaagd om met de 9500 seca te ontsleutelen. Hiervoor moet er wel een eeprom uit de cam gesoldeerd worden waarna deze gepatched moet worden. Deze patch is nog niet optimaal. De cam raakt namelijk overbelast waardoor deze overvehit raakt. Maar er wordt zeer intensief aan gewerkt.

Greetz

Ruff rider

 
Hallo mannen,

da's mooi ik blijf gespannen op het verloop van dit project wachten. bedankt

 
Als dat zo is dan heb ik mijn Nokia te vroeg verkocht.

D... D...

 
Advies op dit moment is om nog even te wachten met het omproggen van de nokia totdat men in een verder stadium is gekomen van dit project. Verder schijnt er nog een andere groep mensen te zijn die bezig zijn met een speciale softwareversie van dvb2000 om het systeem in combinatie met een all-cam ook draaiende te krijgen. Er zouden al mensen zijn, ook Nederlanders, die dit in beta versie werkende gezien zouden hebben. Of dit laatste ook daadwerkelijk het geval is is mij op dit moment onduidelijk.

 
Hey allemaal

Ik wilde die Nokia 9500van mij in orde brengen om te verkopen door die dvb2000 bij tewerken (wat nog niet lukte)zie (posting Nokia9500 met DVB200 van 11/07/01) maar ik denk dat ik beter kan wachten tot het mogelijk is om hem te laten om te toveren in een secadoos.

 
Het gaat steeds beter met het 9500 project. Op dit moment werkt een ds9 kaartje redelijk lekker op een 9500. Er is een redelijk betrouwbare cam patch in beta versie beschikbaar maar nog steeds worden mensen die zich niet echt in deze materie thuisvoelen TEN STERKSTE aangeraden om niet met 9500 te gaan experimenteren totdat nog enkele bugs in de hele configuratie opgelost zijn en een goede betrouwbare beschrijving beschikbaar is van wat er moet gemodificeerd worden. De eerste screenshots zijn wel al op het net gevonden.

Voor mensen die het nog niet kunnen geloven deze link....

http://KNIPKNIPhttp://KNIPKNIP


Overigens zijn de prijzen van tweedehands nokiaatjes sinds vandaag weer flink gestegen op de diverse boarden :):)

 


Sorry SW, maar deze site bevat ook veel "verboden vruchten";-))

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,

ik heb mijn 9500 ook nog staan. Een NL winkel maakt touwens gretig reklame dat zij dit zo kunnen opvormen, wel voor een stevige prijs.

Kan iemand mij emailen HOE ik exact te werk moet gaan om het zelf te doen ?

Bedankt,

Stefaan (Stefaand@myrealbox.com)

 
Het zelf ombouwen is vrij simpel (als je smd kunt solderen).

Koop een 27c512 in plcc behuizing en programmeer deze met de nieuwe software.

Open de cam soldeer de oude 27c512 eruit en die nieuwe erin.

Klaar.

 
Soldeer eerst een voetje er op en druk dan de plcc er in hoef je nooit meer te solderen;)

 
Inderdaad , en het voordeel is dat je een gewone eeprom kunt gebruiken , als er nieuwe soft in moet is die eenvoudig te wissen (met de lichtbak uiteraard) en opnieuw te proggen , en dat alles zonder soldeerwerk.

 
Ik vermoed dat je er ook wel een flashbios voor kan gebruiken !

dan word het nog gemakkelijker

Je kan hem met draadjes ook naar buiten werken dan kan je hem ook weer standaard maken en kan je een gewone chip pakken

Met een cam gaat dat makkelijker dan een ci cam jammer genoeg

daar ben ik nog steeds op zoek naar een oplossing

Robbie

 
Dat is jammer, want SMD solderen dat kan ik niet, is te fijn....Ik vrees dan dat ik het zal moeten laten doen door iemand ?

Bij **** doen ze het ook maar dat kost toch gauw 150 Hfl had ik begrepen....

Stefaan

//mod on: dus hier ook geen satzaken noemen //mod off

 
Laatst bewerkt:
Bij diverse bedrijven op het net wordt het aangeboden voor rond de 75 gulden. Zag ook bij een van de bedrijven doe het zelf setjes met een inmiddels geprogde prom voor 50 gulden.

Zoek en je zult vinden..... (en dat vinden sommige mensen flauw dat dit er staat maar de boardregels staan terecht het linken naar commerciële site's niet toe)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan