Nokia 9500

C

cyberrob

Ik mis een beetje het forumonderdeel Nokia, wat ik bij s**4**l wel kon gebruiken, vandaar mijn post hier.

Als ik op mijn Nokia MM9500 snel door de kanalen heen zap, slaat mijn tuner op een bepaald mo,ment vast, dwz. op het lcd-scherm ben ik verder dan op mijn tv-scherm.

De gecodeerde kanalen blijven daarna zwart, na mijn Nokia uitgezet te hebben en weer aan te schakelen is dit weer opgelost.

Ik draai met de laatste versie van DVB2000 (volgens mij van 27-12-2000, met de kerstman in het begin) van Dr. Overflow. Weet iemand of het probleem daaraan ligt.

 
Dit is volgens mij een dvb2000 probleem, daar hebben we wel een forum voor.:)

Maar hier mag het ook omdat het ook een hardware probleem zou kunnen zijn. Altijd moeilijk bij zo'n vraag.

Denkelijk zul je eens met een andere versie overflow aan de gang moeten, er zijn diverse versies die dit probleem veroorzaken bij snel zappen.

Je zal dus even moeten proberen tot je een versie hebt die daar geen of weiniger last van heeft, dat zal waarschijnlijk een iets oudere versie worden. Probeer de 1817 eens?

 
En als je gebruik wil maken van "meer functies" dan neem je het best 1814.

 
Dat zappen, doe je dat met een originele afstandsbediening?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad maar had dat niet met de originele.

Nadat ik mijn One-for-All de zapfunties had laten kopieren van de nokia was mijn probleem over.

Ik draaide trouwens met 1814

Feels good to be back.

Carpio2

 
Wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer je langs seca kanalen fietst, de nokia moeite heeft met verder zappen.

Dreeke

 
Een oplossing voor het probleem heb ik niet maar misschien

kunnen we gezamenlijk die wel vinden.

Ik heb hetzelfde probleem enige tijd terug ook gepost, vlak

voor de verhuizing, en de strekking van de Reply's was

hetzelfde als bovenstaande.

Ik gebruik de originele afstandbediening en mijn Nokia is

voorzien van 1774, een bejaarde dus, en heeft het probleem

ook.

De PID's zijn dan allemaal 8191(dec) of 1FFF(hex), na

uit- en weer aanzetten is alles weer zo als het hoort.

Het is lastig omdat het probleem onregelmatig opdoemt.

Ik heb gepoogd het fenomeen zelf te creëren, het vreemde

is, in mijn geval, dat het zonder kaart wel goed gaat.

Zou het soms de kaart(?) of combinatie kaart en DVB kunnen zijn.

Met de abo-kaart doet het vastlopen zich nauwelijks voor, in ieder geval veel minder.

Ik wil zelf in ieder geval de 1814 en de 1817 uitproberen.

Multispeed

 
Vreemd probleem, in mn 9600 draai ik ook met de laatste versie van DVB nl. 1827. Ik heb nergens last van, alleen dan dat mn CI wel eens een resetje nodig heeft bij het iets te enthausiast zappen op de Seca kanaaltjes.

In mijn optiek lijkt het dus niet aan de DVB versie te liggen, maar versie 1800 en 1814 draaien het stabielst (is mijn ervaring) dus het is het proberen zeker waard.

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Volgens mij komt dit probleem doordat je op een gecodeerd kanaal staat wat niet is vrij te schakelen door het kaartje.Op de een of andere manier loopt dan de software vast. Zal waarschijnlijk wel een bug zijn. Ik weet niet of dit probleeem bij alle softwareversies voorkomt maar dat moet je even proberen.

Benito1

 
bewezen stabielste versies :

Nokia 9500 >>>>>1814

nokia 9600 >>>>>1817

 
Vorige week heb ik een nieuwe kanalenlijst er op gezet.

Na veelvuldig zappen (met gold) kwam ik langs een aantal lanalen die niet open stonden. Op een gegeven moment werkt er dan geen enkel kanaal meer behalve de FTA's.

Als ik mijn originele kaart plaats kan ik zappen wat ik wil en heb ik dit probleem niet. Ik heb toen mijn gold er weer in gestopt en de kanalen die ik toch niet kon zien verwijderd.

Nu kan ik zappen wat ik wil, geen probleem meer.

Carpio2

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan