nokia 9500

M

master28

aangezien ik niet bekend ben met nokia ontvangers heb ik er een vraag over:

werkt een irdeto cam van een nokia 9500 of 9200 in orginele staat op het pw pakket, of moet ik deze weer patchen net als een humax 5400.

bvd marcel

 
Indien je Nokia met EEN versie van DVB 2000 draait( doe maar 1814 of 1817 ;) ) , is het patchen niet nodig. De MM kan dan ook gewoon Premiere draaien indien je wel de juiste keys op de org. kaart of de juiste filetjes op de GW kaart hebt staan.

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
De Nokia Mediamaster 9500 is dus een toestel met ingebouwde Irdeto cam. Normaal kan deze met de bijgeleverde fabriekssoftware enkel de Irdeto zenders ontcijferen.

(dus geen Premiere)Zet men echter de alternatieve software op dit toestel, m.n. Dr. Overflow/dvb 2000 dan wordt de Mediamaster een echte wondermachine. Zo wordt de cam omgetoverd tot een allcam zodat men ook Premiere kan bekijken.

 
bedankt voor jullie antwoorden,

rest mij nog 1 vraag

gaat het software updaten via een normale kabel of moet ik er zo'n bdm interface voor aanschaffen.

marcel

 
Als je nog de originele bootloader er in hebt zitten (dus hij is nog nooit open geweest) zul je eerst met een bdm interface de bootloader moeten vervangen.

Dat hoef je maar eenmalig te doen, daarna kun je met een nullmodemkabel gewoon software wijzigen zoveel je wil.

 
bedankt BT voor je snelle replay, geld dit ook voor een duitse nokia 9200 of is dit weer anders?

zoveel types ontvangers, zoveel verschillen,zoveel mogelijkheden, soms word je er gek van:)

marcel

 
Een 9200 is technisch gelijk aan de 9500.

De 9500 heeft er nog een modem inzitten, en is officieel geschikt voor irdeto(NL).

De 9200 is een FTA ontvanger waar ook een irdeto module in kan.

Het verschil zit hem puur in de software.

Als je de box opstart zie je heel kort welke loadre erin zit.

Als je een originele versie erin hebt zitten van de duitse betaal tv provider dan heb je eenmalig een BDM interface nodig.

Ook zo voor officiele NL software.

Als je de melding B2.00Uns of B2.10Uns krijgt gedurende de eerste 30mSec (heel kort dus :) )na opstarten dan kun je direct serieel aan de slag.

Eigenlijk dus veel types weinig verschillen?

 
Ok, komtie

Om de nokia te upgraden moet je eerst zien dat je hem open krijgt.

Dat kan met een klein fittingschroevendraaiertje, maar eigenlijk heb je er een speciale voor nodig.

De schroefjes aan de zijkant zijn "beveiligde" schroefjes.

Je hebt verder nodig:

- Een BDM interface

- Eventueel een seriele nulmodem kabel

- Een jumper

- Een programma zoals bd32win of TransBDM

- Een bootloader, B2.00 Uns

- DVB versie

- Eigenlijk ook DVB Edit om te upgraden en settings erin te zetten

Open de box en zoek waar de 10 polige aansluiting voor de BDM zit.

Deze zit vlak bij de seriele poort, als er een modem inzit moet die er ff uit gehaald worden.

Zoek de jumper XP06 deze zit bij het blikje naast de cam module

Maak de doorverbinding op XP06

Steek de BDM interface op de 10 polige aansluiting.

schakel de computer in en ga naar het programmaatje bd32win

Schakel de MM in.

Als hij niet aan wil, zit de 10 polige stekker waarschijlijk verkeerd om.

Klik op connect, display van nokia gaat uit.

Het is verstandig eerst van alles een kopie te maken met save...

Klik op Bootblock Prog en er opent een selektie schermpje.

Zoek de B2.00Uns en selecteer die klik op OK

De bootblock wordt nu geschreven.

Daarna kun je de firmware schrijven, en eventueel de settings.

Verwijder de doorverbinding op XP06

Klik op disconnect.

De box start weer op met de nieuwe firmware.

Dit proces duurt een klein half uurtje.

Later kun je ook de settings en de firmware schrijven via DVB Edit en de seriele nulmodemkabel.

Met DVB Edit kun je zoals de naam al doet vermoeden de settings helemaal naar de hand zetten.

Suc6 ermee

 
@ MAS3

ontzettend bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord, dit lijkt me nog wel te doen.

ik moet alleen nu een bdm interface op de kop zien te tikken, of ergens te lenen

marcel

 
MAS, hoewel het een uitstervend ras is, die DVB-newbies, is het misschien toch leuk je reply in het faq-forum te zetten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan