Nokia 9600 en FreeXTV, hoe?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.410
Punten
113
Leeftijd
61
Een heel goede kennis van me heeft (net als ik) een Nokia 9600. Da's dus hetzelfde als de 9500 maar dan in CI versie dus je kunt ook 9500 overflow software erop zetten (in tegenstelling tot de 9800 van Nokia die ook CI is).

Nu heeft hij een jaar lang FreeXTV op een originele kaart.
Hij heeft een X-Cam gekocht, die blijft CI error geven en werkt wel gewoon in de Dreambox.

De vraag is nu het volgende:
Even niet uitgaande van een Viaccess CI maar een multi-CI zoals de Xcam en de Magic en MR.
Heeft iemand ervaring met deze ontvanger en het ontvangen van FreeXtv op zo'n module?

De bedoeling is namelijk dat hij niet steeds de CI hoeft te verwisselen maar gewoon zijn FreeX kaart kan verwisselen voor z'n funkaart als ie naar de NL zenders wil kijken (tot 1 mrt).
Welke CI draait dan het best op een Nokia 9600 en welke firmware heb je dan in de 9600 nodig. Liefst geen originele want die is zo traag als een slak.

Het mooist zou zijn als iemand kan reageren die hier ook ervaring mee heeft, net omdat de werking van modules vanwege de diverse beschikbare firmware kan verschillen.

Ik zal het in elk geval eens doorgeven, alvast bedankt voor de tip.
Ze hebben vanmiddag overigens geprobeerd met een originele viaccess ci module, deze werd wel herkent, maar de kaart daarin weer niet, althans hij kreeg geen beeld.

Het zal dus vrijwel zeker ook wel aan de noonemanit software liggen. Zo weet ik bijv. wel nog dat er een aanpassing gemaakt moest worden in die firmware zodat de Aston 1.05 modules er goed in werkten.

Als ik het goed begrepen heb gingen ze nu eens met originele software proberen.

Indien iemand nog andere tips heeft zijn deze ook welkom!

in italy wordt er veel gewerkt met dvbk software in de 9600
en een hardware aanpassing in de ontvanger met een diode
de bat41 en een pic 16f84
schijnt goed te werken je kan dan in het dvbk menu het type
comm. instellen wat je gebruikt

gr metropar

Thanks. Dat is toch niet toevallig iets soortgelijks als waar Twilight boven een link van gaf of wel?
Heb je misschien ook (evt. per pm) nog een link voor me?

als je een irdeto free cam vinden die werkt het beste met de nokia 9600.
mvg droopy

@metropar: thanks, dan zie ik het wel komen.

@droopy: die heeft ie, maar hij heeft een viacces kaart van FreeX en die werkt niet in een Irdeto freecam.

black tiger dat kan kloppen.
heb ook alle software gebruikt en met een freex module.
de module wordt wel herkend maar geen freex.
en daar ligt het niet aan want in de dream werkt het wel.
nu heb ik gehoord dat het met de orginele software het wel zou kunnen werken maar nadeel er kunnen maar 400 zenders erin gezet worden.
en ook kun je niet editten van de kanalen.
bezit wel een bdm maar ben zelf een beetje onzeker hoe je deze gebruikt.
mvg droopy

oeps nog wat vergeten.
ben je zeker dat een freex kaart viacess is ik geloof het niet.
dit is een ander systeem maar de naam komt me niet te binnen.
moest het wel zijn zoals ik weet zou het maar werken met de rode module en niet de oude zwarte versie.
zo is het toch met sex vieuw en deze moet je dan laten updaten via het sex vieuw kanaal zelf.
pss dit is dan wel voor een orgineel abonement.
je moet wel even de kaart eruit laten tot dat je cam de voledige versie binnen heeft.
duurt wel even en zeker niet van kanaal veranderen tijden dit proces.
groetjes

de freeX update kaart is in ieder geval Viacess. Werkt in m'n Echostar3000 Ipvia (embedde)

Volgens mij kun je FreeX in 2 coderingen krijgen, weet niet meer zeker maar mijn kennis heeft in elk geval een viaccess kaart.

@droopy: ja dat hoorde ik ook, heb hem dat ook vertelt maar wilden we als laatste optie gebruiken gezien het feit dat die originele software rete-traag is ook nog eens.
Daar hoef je overigens geen BDM voor, die heb je alleen nodig indien je de bootloader vervangen wilt, bijv. originele bootloader terug zetten maar in principe heb je die niet nodig.
Je kunt dacht ik ook zo originele firmware op een 2.00Uns bootloader draaien.

bedankt voor de tip dacht echt eerst dat je daar de bdm voor nodig had.
maar nu op de wanissa site gezien dat er orginele firmware is voor de nokia 9600+betanova.
daar staat de ci 31 zip met viaccess 2 support.
maar als je deze uipakt is het een dll bestand.
dit klopt toch niet want moet dit geen bin zijn zoals de rest..
mvg droopy

Dan is het ook geen firmware inderdaad. Normaliter is dat een .bin of een .sbr (voor via scsi erop te zetten).

Denk er wel aan dat originele firmware rete traag is.
Inmiddels heeft mijn kennis voorlopig zijn Xcam omgewisseld voor een FreeX module, daar doet de kaart het wel in en ook zijn funkaart voor de NL zenders op irdeto wenst daar in te werken.

Nu is ie weer aan het stoeien met een Aston module voor z'n originele Seca2 kaart, maar daar komen we wel uit want die draait hier verder ook prima.

Nogmaals dank allemaal voor alle fijne reacties, inclusief de reacties die via email kwamen!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan