nokia 9600

Ik heb ook 3.1 software erin gezet (van de nokia site) via serial en de nieuwe kaart werkt :) (Bedankt voor de tip!)

Ok die originele software is echt 3x niks, maar het functioneert.

 
Staat die soft nog ergens anders, de poolse site werkt niet.

 
thanks guys kan ik zo meteen effe 9600 wakker maken

 
Van middag getest op 16/9 werkt de Seca 2 kaart.

Alleen op 16/9 de andere kanalen die nog gebruik maken van de Seca 1 idents werken niet.

Ik weet niet hoe het is als straks op rtl 4 seca 2 wordt gebruikt en irdeto. Maar altijdt nog de mogelijkheid om dan de Irdeto ecm pid uit de settings te laten.

Toch wer een plus punt voor de good old Nokia.

Getest op Aston 1.03 en Magic 1.04 +penta 1.11.

Met NoOneManit 1.02

Magic 1.01 wilde niet .

 
Satlook hoe heb je dit klaar gekregen?

Ik heb hier ook een Nokia 9600 met Noonemanit 1.2 (aston fixed) draaien met Aston 1.05 CI. Ik heb er 2 originele seca2 kaarten in gehad, beiden een uur lang, maar beeld bleef zwart.

Moet soms de seca recoder op ON staan dan of zo?

Met het originele seca 1 kaartje had ik totaal geen problemen met deze versie.

Met de Aston 1.03 die ik hier ook nog heb liggen heb ik momenteel nog niet getest, ga ik morgen even proberen denkelijk. De kinderen werden vandaag nogal kribbig omdat ze geen Cartoon Network meer kijken konden.:sad:

 
Seca reorder mag gewoon op "On "staan.

Trouwens de orginele beta 8 (laatste versie) werkt ook.

Hij doet alleen moeilijk bij de kanalen die in symulcypt uit zenden.

maar alles wat allleen s2 is werkt goed.

Ik heb dus geen aston 1.05 dus dat weet ik niet.

 
Oke, ga ik het nog eens proberen met de Seca recorder op ON want als ie op OFF staat doet ie dus net niks.

Als dat niet helpt ga ik het eens met de 1.03 proberen.

Ik zal mijn bevindingen hier weer vermelden, thanks!

 
Net getest, hier het resultaat bij mij:

Het maakt geen bal uit of ik hem nu op Freecam, Standard CI of Aston 1.04 of Aston 1-103 zet.

Het maakt ook niet uit of ik de Aston 1.05 of de 1.03 CI module gebruik.

Ik krijg beeld, maar uitsluitend op de Seca V1+ zenders. Op de simulcrypt zenders blijft alles zwart.

Seca 1 is dus inmiddels uitgeschakelt, de noonemanit schijnt dus toch een probleem te hebben met herkenning van seca v1+ en irdeto.

Misschien dat een softwarepatch dat oplossen kan of dat nog iemand een oplossing bieden kan.

Het zou immers mooier zijn als je het hele pakket waar je voor betaalt ook bekijken kunt. En C- ga ik het echt niet vragen want:

a.) ze bieden geen service

b.) kost het me alleen maar geld om dat antwoord te weten te komen ondanks dat ik een goedkoper 0900 nr. mag bellen

c.) als er al uberhaupt een ietwat zinnig antwoord uit komt mocht er toevallig al iemand met enigszins wat verstand zitten, dan zal die zeggen dat er de originele C+NL firmware maar in gezet moet worden en die trage zooi ga ik dus echt niet er in pleuren.

Satlook je sprak van een pluspuntje voor de good old Nokia, dat kan ik beamen met alles tot nu toe. Ik zie momenteel alleen een minpunt, zijnde geen goede werking met Seca v1+ en de mede in Irdeto uitgezonden kanalen.:sad:

 
Het is natuurlijk zo dat de orginele Nokia software goed werkt met Seca 2 en Irdeto.

Verder heeft nokia natuurlijk helemaal niks met dvb 2000 te maken.

Een update zal dus moeten komen van de kant van de Hobyisten.

Het liefst een van beta 8 en van NoOneManIt.

Maar laten we niet vergeten dat de stream van C- alles dan behalve goed is en dat er al heel wat ander ontvangers update's

(lees seca 2 fix) hebben gekregen van de fabrikant zoals Echostar en Topfield.

Dat die ontvangers wel goed werkten met Seca2 kaarten uit spanje polen of frankrijk.

Het zal wel komen omdat C- een partijtje kaarten heeft over genomen van het failliete ITV.

 
als je via het menu wel beeld hebt moet je eigelijk de ecm pid

die je dan ziet in het noOneman menu onthouden, en daarna naar het gewone pid`s menu en dan bij 7 (pmt) de gevonden pid ingeven daarna naar a (channel) dan replace.

als het goed is(heb zelf geen 9600 dus kan het niet testen)moet het nu wel vastgehouden worden.

gr blokker

 
Hmmz... geen pid meer bij 1702.

Dan heb ik wel nog 2 keer 0100 en daar staat resp. pid 006a en 0076 bij, maar er verandert verder niets aan het beeld.

Blijft fijn zwart.

Ik heb nog geen klagen gehad over Humaxen dus die zullen het wel aan kunnen.

Misschien eens nieuwe files proberen anders maar effe wachten op een update/fix voor noonemanit.

 
Een van beide problemen heb ik een nood-oplossing voor gevonden.

De seca1 keys verwijderen, dan draait ie fijn op irdeto inclusief de beide premium zenders.

Blijft dus alleen nog het probleem op de originele seca v1+ kaart dat ie op simulcrypt zenders geen beeld geeft en op de seca only kanalen wel.

Dat zal dan wel via de firmware gefixed moeten worden denk ik.

 
bij mij werken de kanalen die in seca 2 uitzenden wel met noOneman met de aston 1.5. de 1.3 doet het niet met de 9600 ik denk als ze helemaal over gaan op seca 2 dat het probleem is opgelost dus afwachten maar denk ik.

ps bt ik heb de kaart in een orginele seca ontvanger geactiveerd.

 
Ik heb ze gewoon in de 9600 geactiveerd Gert.

Ook met de 1.03 doen ze het, maar er zijn wat dingen waar je op moet letten.

Zet bijv. de cam op Irdeto Freecam (en niet op Aston dus!!) en je kunt de secarecorder ook op ON zetten.

Op de Aston 1.04 en Aston 1-1.03 wilde hij bij mij ook niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan