Nollie en de Dreambox Deel 1 tm 100 ??

N

nollie

Boys de Dreambox is binnen.

Snel de harde schijf er in gepropt (wel zo als het hoort )
maar hij ziet hem niet, dus morgen effe kijken wat er aan de hand is.

Maar wat een mooie Droomdoos is het, en met Nederlandse taal
Je ziet gelijk dat er is over na gedacht, het bediening gemak alles duidelijk.
Ik denk dat ik er menig uurtje mee ga spelen.

Ook zal ik nog wel meer dan 1 keer een beroep op jullie kennis doen.
Maar voorlopig ga ik het zelf proberen.

Gr. Nollie

Zorg dat je deze even formateerd, als het kan via de pc, dan ziet hij hem wellicht wel.

Doe je het via de Dream, dan moet het volgens mij "as Disk"

maar heb je nou je dream gekocht voor de bonus? :biggrin:

Veel plezier ermee....

Ohja, wat voor 1 is het geworden?

Ohja, wat voor 1 is het geworden?

Oja vergeten een 7020 met 80 gig hardeschijf.
En een Digipower motor SG-2100A
Dan kan de strong er af en staat hij lager op de schuur.

En een nieuwe Inverto singel LNB 0,2

Gr. Nollie

Nu nog maar hopen dat er mensen zijn hier die jou willen helpen met het aan de praat krijgen van jou Dreambox...

Ikzelf heb nog niet zoveel kennis van een 7020, maar het verschil tussen een 7000 en een 7020 is niet zo groot, maar anders weet ik hier nog wel iemand die wel weet hoe het moet. ;)

Nollie, van harte met de aankoop. Dat worden eerst slapeloze nachten vanwege het uitzoeken en veel lezen op dit forum.
En daarna slapeloze nachten van al het TV kijken, want er is veel te zien.
Ik heb ook pas de 7020 met harde schijf gekocht en even formatteren en dan moet hij werken.
Leuk,...zo'n laat sinterklaas cadeautje he?!

Nollie we helpen zo wijt als we kunnen als je het naar de kl*** helpt dan word het voor ons iets moelijker
gr frans

Eerst goed lezen en veel vragen.

success gewenst.

Groetjes sat4ever.

Oke hier de nieuwe belevenissen van mij met de Dreambox

De Dreambox zag de harde schijf niet ,een paar keer open gemaakt en alles nog een keer gecontroleerd,maar alles gedaan als in het boekje staat.
Pin voor Master omgedraaid en toen zag die hem wel .
Je mag er van uit gaan, dat als je de instructie op de harddisck leest , en op het plaatje kijkt dat je dan de pin voor de master er ook zo op moet zetten ,maar nee hoor je moet hem omdraaien?????

Maar hij doet het!!!

Nu heb ik van de week niet veel tijd dus van het weekend ga ik er voor zitten om de Dreambox en de motor verder te installeren.

Gr. Nollie

Omdraaien??? Ik vind het al vreemd dat ie op master moet, normaliter schrijven ze dacht ik toch voor dat hij op cable select moet.
In elk geval fijn dat je hem werkend gekregen hebt.:)

Sinds ik de Dreambox heb gekocht ,heb ik het zo druk dat ik niet veel er aan gezeten heb.

Vrijdag de motor op het dak gezet maar hij staat nog niet zo als het hoort dus Dinsdag als het lukt nog bij stellen.

Wel gaat het allemaal makkelijker dan met de Strong motor

Het o punt is toch 5 Oost , heb het signaal op 91 procent,en toch heb ik dat het beeld soms bevriest 1 of 2 seconden maar

Gr. Nollie

Black Tiger;173613 zei:
Omdraaien??? Ik vind het al vreemd dat ie op master moet, normaliter schrijven ze dacht ik toch voor dat hij op cable select moet.
In elk geval fijn dat je hem werkend gekregen hebt.:)

Er staat dat ik hem op Master moet zetten en het werkt dus zal het wel goed zijn .

Gr. Nollie

Hmmz... da's in elk geval goed om te onthouden, misschien is dat dan ook de reden dat ik een HD en CF kaart samen niet werkend krijg.
Ga ik zeker eens proberen als ik hem weer eens open schroef.

BT bij mij staat hij ook op master
gr frans

Daar ben ik weer!!
Sinds ik de Dreambox heb gekocht, ben ik 20 uur per dag met het werk bezig.
Dus alleen af en toe wat gelezen maar er niet aan mee kunnen doen (voor zo ver ik er wat van af weet)

maar nu mijn probleem ik heb een Cam + kaart van Canaal + in de Dreambox zitten.
Maar het beeld trilt steeds en ook moet het de Cam steeds laden en duurt het zeker 5-10 seconden voor ik beeld heb, ook met zappen.
Ook als ik BVN kijk trilt bevriest het beeld, en als ik de Cam er uit haal heb ik op de FTR kanalen wel goed beeld.
Wat is er aan de hand, doe ik verkeerd??

Ik hoop dat ik zo net na het Carnaval niet een te grote aanslag op jullie grijze massa doe.

Groet Nollie

De Dreambox is niet zo happy met Cams, althans ik neem aan dat je een Common Interface module oftewel CI cam bedoeld.
Het beste kun je gewoon een emu nemen, staat vaker beschreven hier op het board welke je het best kunt gebruiken en dan je C+ kaart gewoon in het interne kaartslot gebruiken, dat werkt prima.

Oke Dankje BT.

Zonde de Cam heb ik drie maanden geleden gekocht.

Gr. Nollie

Da's inderdaad jammer want hier is al vaker besproken dat dit niet nodig is, maar waarschijnlijk heb je die toen al voor je andere ontvanger gekocht.
Wie weet, je kunt hem voor alle zekerheid bewaren of misschien nog tegen een redelijke prijs verkopen of ruilen tegen iets anders interessants.

Weet niet wat ik verkeerd doe maar ik kom niet met de pc in mijn Dreambox.
Het ip adres van de pc en de db verschilt alleen het laatste nummer pc 101 db 100
is dat goed??
verder is het/de geteway van pc en db het zelfde.
Als ik het op de pc probeer
Start
uitvoeren
cmd
ipconfig/all
komt er een zwart scherm met gegevens maar de db staat er niet bij.
Weet iemand wat ik verkeerd doe???

Gr. Nollie

komt er een zwart scherm met gegevens maar de db staat er niet bij.
Neen da's logisch, dat geeft alleen de gegevens van de pc weer dat is normaal.
Kun je wel de dreambox pingen? Als je dat zwart scherm hebt, geef dan eens het volgende commando:
ping 192.168.0.100

(of 1.100 ik weet niet welk ip je dreambox precies heeft) en dan kijken of de dreambox antwoord geeft op die ping, een zogenaamde ping reply.
Zoja, dan is het netwerk in orde.

Ik neem aan dat de gateway van de pc en db beiden op bijv. 192.168.1.1 staat? Een intern ip adres dus?
Controleer voor de zekerheid ook eens waar de naamserver (DNS) op staat en of dat ook hetzelfde is.

je moet het ip adres van je db boven in de adres balk van je internet zetten zonder www of iets enter en beeld maar ik dacht dat je ook bij plugins op je db vlc moet aanvinken
gr frans

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan