Nollie en de Dreambox Deel 1 tm 100 ??

BT ik krijg geen ping, mijn pc en dns staan op de zelfde maar heel raar?????? op de Dreambox kan ik nergens gateway vinden ???? ik kijk er misschien over heen ?????

Frwber als ik dat doe krijg ik een scherm met gebruikersnaam en wachtwoord
heb ik op de Dreambox ook in gevuld maar het scherm komt steeds weer leeg terug.
Krijg dus geen verbinding.
Ik zal wel iets niet goed doen maar kom er zo niet uit

Is er iemand in de omgeving van Utrecht die mij kan helpen(kosten voor brandstof of anders zijn voor mij)
En natuurlijk Koffie met .....

Gr. Nollie

Als je geen ping krijgt werkt het netwerk dus niet goed.
Op de Dreambox vindt je dan in de setup bij de expert setup onder communicatie setup of in het engels communication setup.
Dan zie je boven aan ip, daarna subnetmasker, dan LAN en daaronder zie je DNS en Gateway staan.

Black Tiger;174524 zei:
De Dreambox is niet zo happy met Cams, althans ik neem aan dat je een Common Interface module oftewel CI cam bedoeld.
Het beste kun je gewoon een emu nemen, staat vaker beschreven hier op het board welke je het best kunt gebruiken en dan je C+ kaart gewoon in het interne kaartslot gebruiken, dat werkt prima.

Heb ik gedaan en werkt inderdaad Prima Dank je
Het is niet moeilijk als je het weet.
Gr. Nollie

Black Tiger;174674 zei:
Kun je wel de dreambox pingen? Als je dat zwart scherm hebt, geef dan eens het volgende commando:
ping 192.168.0.100

(of 1.100 ik weet niet welk ip je dreambox precies heeft) en dan kijken of de dreambox antwoord geeft op die ping, een zogenaamde ping reply.
Zoja, dan is het netwerk in orde.

Ik neem aan dat de gateway van de pc en db beiden op bijv. 192.168.1.1 staat? Een intern ip adres dus?
Controleer voor de zekerheid ook eens waar de naamserver (DNS) op staat en of dat ook hetzelfde is.

oke ik krijg nu wel antwoord terug dus pingen gaat wel maar nu ????

Gr. Nollie

Ah, eerst kreeg je geen antwoord maar nu wel? Dan is het tcp verkeer in elk geval in orde. Nu zou je via de blauwe knop eigenlijk ook cams/emu's moeten kunnen downloaden.
En moet je hem ook kunnen bereiken met FTP enzo.

Als dat het niet is ben ik bang dat ik de vraag vergeten ben.;)

Oke met DCC krijg ik nu contact met de dreambox,

maar FTP is groen connected en Telnet is een paar seconde groen en dan rood not connected

Hoe verder???

Gr. Nollie

Dit is wat hij onder PROTOCOL aan geeft???

Telnet Connected
FTP Connected

Bootmanager: not found.
Telnet Disconnected
Telnet login incorrect!

naam is root
wachtw. is dreambox

misschien zie ik iets over het hoofd ????
Daarom ga ik nu maar slapen en morgen nog een proberen.

Gr. Nollie

Weet je zeker dat het wachtwoord Dreambox is? Als je namelijk nieuw Gemini installeert zit er geen wachtwoord op. En daar heb ik met andere tools ook al eens een probleempje door gehad dus ik maak nu zelf een wachtwoord aan.

Dit kun jij ook, open een command prompt (start->uitvoeren->cmd) en geef het voglende commando in:
telnet 192.168.1.100 (vul hiervoor in plaats het ip van jouw dreambox in)

Login: root
en druk op enter, als je dan geen vraag krijgt om een wachtwoord, dan is er geen aangemaakt, geef dan het volgende commando:
passwd (en druk op enter)
Nu vul je als wachtwoord dreambox in en drukt op enter, daarna moet je nog eens dreambox ingeven om te bevestigen.
Trek je niets aan van een waarschuwing dat het wachtwoord niet goed genoeg zou zijn.

Daarna is het opgeslagen, probeer dan nog eens met DCC, goede kans dat Telnet dan geen probleem meer geeft.

Ik zie dit verhaal al even duren, maar is het zo, dat hij een kopie probeerd te maken van een image waar mee geshared word ? Dat heeft door de boot genomen weinig zin, want met diezelfde image kun je meestal toch niet vanaf een andere locatie kijken, als waar ie voor bedoelt is. Ik denk dat de image met een andere pass dicht zal zitten. Probeer in het menu eens het wachtwoord te resetten. Misschien dat je dan kans maakt.

dat de image met een andere pass dicht zal zitten.
Dat lijkt mij niet omdat hij immers met FTP de "connected" status krijgt met DCC. Als het wachtwoord niet juist is, krijg je ook geen ftp verbinding.

Bootmanager: not found.
Telnet Disconnected
Telnet login incorrect!

Dat is wat hij schreef. In mijn ogen echt een pass probleem. Dat connected geeft dcc inderdaad even een paar tellen, ook al klopt user en of pass niet.

Ah kijk, ik wist niet dat FTP connected ook even kwam ook al waren de gegevens incorrect, heb ik ook weer wat bijgeleerd.:)

Daar ben ik weer!!!!!

Was ff druk ,maar jullie zijn nog niet van me af!!!!

Ik ben bij iemand langs geweest en die kon er zo in.
Thuis gekomen de boel aan gesloten en wat denk je BINGO!!!
geen probleem, wat het is geweest weet ik niet maar het werkt nu.

Bedankt voor de hulp Ptje en BT.

We gaan nu verder met de hobby aan de Dream

Gr. Nollie

Ja ik leef nog.
Sinds ik de dreambox heb gekocht ben ik zo druk op het werk dat ik nog geen tijd heb om te lezen op Duck, laat staan met de box spelen.
Maar dat komt wel weer,zal nog effe duren maar dan hoop ik weer wat vragen te stellen of ook wat antwoorden te geven.

Groet Nollie

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan