Nu ook 4:2:2 op Dreambox !

S

satwatcher

In de neiuwe image van Dreammultimedia, 1.07.4 zijn enkele verrassende vernieuweingen toegepast welke de gevoeligheid van de tuner en de ontvangstmogelijkheid van 4:2:2 signalen gedeeltelijk mogelijk maken.

In vele gevallen gaat het plaatje nog niet helemaal open maar voor meer dan 50 % en in enkele gevallen gaat het zelfs helemaal open (merendeel zijn dat de smalbandige signalen).

Screenshots en een vernieuwde test van de dreambox vindt je op www.satplaza.com

Een prima recensie heel objectief geschreven.
Dank voor deze informatie zal voor een boel twijfelaars net het laatste zetje kunnen betekenen.

Een tevreden Dreambox gebruiker.

Bedankt,

Inmiddels zijn er al wat meer 4:2:2 feedjes compleet open te zien geweest dus wat dat betreft gaat het de goede kant op. Laten we hopen dat in een volgende image van dream dit aspect nog verder onder de loep is genomen en we echt kunnen spreken dat alle 4:2:2 feeds open gaan.

hallo,

even ter info

bijna alle goeie boxen kunnen dat zelfs hdtv gaat tot zekere hoogte goed. ( tot dat de decoder optilt gaat )
heb begrepen dat de microcode van de ibm cpu aangepast moet om 422 goed te kunnen ontvangen
maar ibm geefd deze niet vrij ....
tot die tijd gewoon pci-card in pc steken en gewoon kijken
of een DB1 met een pc dat werkt ook..
voor de eerste kan zelfs biss gekeken worden met pc
biss codering zoals die o.a door RTL en zo word toegepast
of een tandberg of scopus ontvanger kopen :)

greetz

TES

IBM wil deze best wel vrijgeven hoor. Alleen doen ze dat pas bij een hoger level van aankopen van de chip. Hoe meer je aankoopt van een bepaalde chip des te hoger je level wordt van documentatie en backup op de chip om het maar simpel te zeggen.

Ik ken op dit moment nog geen consumenten stand alone ontvanger welke 4:2:2 tot nu toe zo ver open krijgt. En daarnaast is het wel heel toevallig dat het alleen maar werkt met de nieuwe image 1.07.4 en niet met eerdere images. Inderdaad is het met hdtv ontvangers wel zo dat er enkele wat meer beeld geven dan anderen maar nog steeds niet zo goed als de dreambox.

die zijn er ook niet

en microcode zal wel zwaar kosten ibm kennende daarnaast heb je ook wel wat ander geneuzel in de dreambox wat aangepakt moet worden

bovendien zou dat een hele cultuur schok te weeg brengen
want 422 is toch mpg ???? laat staan hdtv hahaha

de meeste weten niet eens dat ze alle dagen al naar mpeg zitten te kijken he en hebben geen idee wat er loos is op sat
bovendien word sky op 28E nog steeds NDS genoemd en zolang
dat zo is kan je geen serieus bericht lezen op alle M.B's over nds/videoguard
maar NDS is/was een merk encryptie heet n.l videoguard

422 gaat niet lukken op dream dwz met soft wellicht wel edoch 250 mhz is dan wellicht niet genoeg
keap on dreaming .... helaas

tot die tijd kijk ik lekker op mijn 1260's en dreamboxen
die ook gewoon S2 doen :) de tandberg's dus

grubben
TES92

3 keer tandberg 1260 pro 422 ontvangers, 5 keer db1 nokia's
2 dreambox 7000 ontvangers en 1 strong 4375
1 LT8700, 1 chapparal mc115 (analoog jaja mooiste wat er is)
3 1,8 meter wokken en een 1,2 allen draaibaar
alles c-band en ku (behalve de 1,2 natuurlijk kwa c-band)
FS-300 spectrum doos van R&S tot 3ghz
lnb's : swedisch microwave, calafornia amplifier, mti, spc.
en invacom's branden goed wat een rommel :)

De toekomst voor de dreamboxjes wat betreft 4:2:2 is toch ietsjes minder somberer dan je hier nu schetst :)

Alleen word ik toch wel even jaloers op die 3 Tandbergjes hoor... Als je er eentje kwijt wil hoor ik het wel :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan