nummerbehoud

H

HuGoBoSs

hoi mensen ik heb een vraagje ik heb al 7 jaar lang een kpn pre-paid nummer en 2.5 jaar lang een orange abonnement ik vind de service beter bij orange en orange heeft meer voordelen dan kpn nu is mijn vraag volgens de site van orange kan jeje nummer mee nemen maar er staat niks bij over de prijzen en hoe ik aan een ander simkaart moet komen dat is wel minder weten jullie mischien hoe dit in zijn werk gaat

alvast bedankt

Greetz HuGo

Bel de heldesk eens van orange. Meenemen van je nummer is meestal gratis als je een abonnement neemt, maar dan moet je wel expliciet melden dat je je nummer mee wilt nemen en wat je nummer uiteraard is.

ja ik denk dat ik ze morgen ga bellen maar ik neem geen abonnement want ik heb al een abonement van orange ik wil gewoon ook een pra-paid van orange voor smsen enzo en volgens mijn kan je ook een pre-paid nummer meenemen en een pra-paid orange nemen

Ja dat kan,en kost bij KPN 30EURO.
Ik had namelijk Vodafone(pre-pay) en wilde over naar KPN(pre-pay) ivm de ontvangst bij ons op het werk,en heb toen deze info opgevraagd.
Alleen is het nummer overzetten voor een pre-pay een veel langere geschiedenis als voor een abo.
Slaat nergens op want het is voor de provider dezelfde handeling,maar ik moest er wel 30EURO voor betalen.
Heb het overigens niet gedaan omdat ik later toch met Vodafone en een ander toestel wel een goede ontvangst had.
Ook ik heb al bijna 8jaar mijn zelfde nummer en wil dat ook niet missen.

Dat klopt, ik heb voor zo'n provider gewerkt, en het is inderdaad dezelfde handeling die als je het goed doet nog niet eens 5 minuten in beslag neemt.
Da's dan weer mooi geld verdiend op die manier.:)

pfffff ik heb net een of andere gekke vrouw van orange gesproken volgens haar kan ik niet van prepaid naar prepaid dus ik moet speciaal een abonement nemen ik snap er nu helemaal niks meer van :s

Het kan wel, maar ze ondersteunen het niet allemaal.
Je moet het zo zien, prepay is buiten het verdienen wat ze er aan doen niet interessant voor de providers omdat je met prepay niet aan een provider gebonden bent voor een bepaalde periode en dat willen ze graag.

Daarom dat in eerste instantie nummerbehoud bij prepay door niemand ondersteunt werd, zelfs niet als je van prepay naar abo ging vaak.
Men is daarmee moeten beginnen nadat ze door de OPTA op de vingers getikt waren hierover.
Aangezien ze toch niet teveel service willen geven aan prepaid klanten (service kost ook geld), proberen ze dit dus zo weinig mogelijk te doen. De ene provider doet iets meer dan de andere.

Zelf ben ik hier al tegen gekomen dat er geen nummerbehoud zou zijn bij het overstappen van een abo naar een ander abo bij een ander provider met toestel.
Het is met dat nummerbehoud dus nog steeds niet zoals het hoort en daar zal waarschijnlijk weinig tegen te doen zijn totdat de OPTA zich er maar weer eens mee gaat bemoeien.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan