Nzb en eweka?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.170
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Of lees ik niet goed genoeg?

Ik zal wel weer te snel willen gaan, maar ik heb een paar vraagjes over Eweka.

Alvorens ik daar een lidmaatschap aanga: Is dit een lidmaatschap voor een jaar, of als je niet betaald voor de volgende maand einde lidmaatschap? Ik zie dat zo snel even niet staan op de site.

De Nzb.files, zijn die te vinden bij de server Eweka net zoals bijvoorbeeld Newzbin, of moet ik daarvoor uitwijken naar andere sites zoals dus newzbin of nzb-files.nl?

Want ik begin nu stilletjes aan de boel te snappen, maar ik zit nog even in een tweestrijd wat nu Eweka precies doet?

Wie wil dit hier eventjes uitleggen? Of moet ik het weer in "jip en Janneke" gaan lezen. :biggrin:
 
nog maar een keer uitgelegd, geeft niet

Eweka is een heel aardige PRE PAID server dienst.

Je "koopt"voor 4 weken server gebruik en dan houdt het gewoon op zonder opzeggingen, tenzij je na 2 reminders weer geld stort dan loopt het "Pre Paid systeem weer door.

M.a.w heb je een keer een mandje geen zin of vakantie , dan houdt de server dienst gewoon op.

Betaal je weer dan gaat de termijn weer van start.

http://usenetsearch.eweka.nl voor de nzb creator




Eweka heeft een NZB dienst waar je een NZB kunt aan maken , dit wordt je keurtig netjes verteld bij het aangaan van nee abootje.

Kosten van dit alle 7,50 per 30 dgn

Retentie is opgeschroefd naar 30 dagen dus tijd zat
 
Bedankt voor het weer maar eens uitleggen. :thumpsup:

Maar dat is nou net wat ik weten wou, of ik er niet aan vast zit, en nou weet ik dus dat men er maar een maand aan vast zit/gebruik van mag maken, dus heb ik 30 dagen de tijd om 1 en ander eens op mijn gemak te bekijken.
 
yups
Je krijgt voor het verlopen van die 30 dagen vanzelf een mailtje of je wilt bijbetalen, je kan ook voor meerdere maanden betalen ineens.
 
Nee je kunt niet voor meerdere maanden betalen.
Maar via de bank kunt je dat wel automatsche doen.


Bert
 
Bert50 je weet er geen fluit van dus aub geen onzin uitkramen

Citaat eweka site:


Kan ik Eweka machtigen om het automatisch af te schrijven?

Nee dit is niet mogelijk. Wel kunt u bij uw bank aangeven dat u elke maand het bedrag over wilt laten overschrijven. !!!!!!Ook kunt u meerdere maanden vooruit overmaken. !!!!!!!!
 
HoHo Matrix. Wel even goed lezen voordat je zegt dat iemand onzin uitkraamt.

Dit lees ik bij Bert50
Nee je kunt niet voor meerdere maanden betalen.
Maar via de bank kunt je dat wel automatsche doen.
Dat is dus precies hetzelfde als wat jij ook zegt.
 
jij moet ook beter lezen en ook geen onzin uitkramen

EN Er staat bij dat het betalen van meerder maanden OOK mogelijk is.

Dus als je in een keer 22euro50 overmaakt dan heb je 3 maanden server tegoed

dus je kunt wel degelijk "meerdere maanden" vooraf inkopen en dat werd door Bert50 tegen gesproken.

Tada
 
Ik lees klaarblijkelijk toch beter dan jij.;)
Het enige wat kan, en dat wat je zelf ook aangeeft, is dat je je bank opdracht kan geven maandelijks het bedrag over te maken.

Er staat -nergens- dat je voor meerdere maanden kunt inkopen bij Eweka zelf. En dat is ook niet mogelijk, word ook terecht tegengesproken.

Het gaat hier om Eweka zelf. Een paar maanden vooruit overmaken per bank is iets anders.
Bert schreef ook al dat dit wel kon, dus nog altijd geen reden om hier onzin te roepen. Want het resultaat blijft exact hetzelde als wat jij schreef.

Tadaa.:biggrin:
 
nou ja je zult wel gelijk hebben maar ik maak 1 keer per half jaar 45 euro over naar de rekening van EWEKA en heb dan 6 maanden geen sorus.

Ik geef dus mijn bank 2 maal per jaar 1 opdracht om 45 euro over te maken naar EWEKA en NIET iedere maand

Is dit hetzelfde wat jij bedoeld?

Toedeloe
 
Dat is inderdaad hetzelfde wat zowel Bert50 als wat ook ik bedoelde ja.

Bij Eweka zelf (rechtstreeks dus) kun je niet meer dan 1 maand afnemen.

Doe je zelf via de bank opdrachten verstrekken, dan kun je de bank wel opdracht geven meerdere maanden vooruit te betalen en dat word wel geaccepteerd bij Eweka.

Dus in zoverre zitten we wel op 1 lijn.

Dit heeft overigens te maken met de nogal rare manier van het tariefeersysteem of betalingssysteem wat ze hebben bij Eweka. Kennis van me heeft die club gehad en een paar keer problemen gehad. Einde abo, wel geld overgemaakt voor 2 maanden, account niet opnieuw geopend, na weken wachten kreeg ie opeens het geld weer teruggestort, toch was alles goed gegaan met de juiste code erbij etc.
Telefonisch is het peperduur om met die gasten te bellen en aan emailen doen ze niet.

Maarja, zolang alles goed loopt merk je daar als klant weinig van. Doch het is wel wat raar dat ze niet ook gewoon zelf rechtstreeks voor meerdere maanden accepteren, vooral met de mogelijkheden voor rechtstreekse betaling van tegenwoordig zoals creditcards en paypal.
 
Ok? bij mij werkt Eweka intussen ook, vandaag mail gehad dat de account geactiveerd is, nou dus lekker 30 dagen de tijd om eens goed te testen, maar ik denk dat dit wel goed gaat komen....

Wil niet zeggen dat ik de torrentsites los ga laten, want wat ik daar gedownload heb werkt voor nu allemaal, buiten dat de kwaliteit niet altijd even goed was, maar dat is een kwestie van lezen.

Zie nu in ieder geval een leuk downloadje in de nieuwsgroepen staan wat ik nodig heb bij mijn nieuwe pc, en mij als het een goede is een leuk centje gaat besparen. ;)

En ohja voor nu ga ik gewoon om de 30 dagen betalen. :biggrin:
 
Ik gebruik zelf Eweka en dat gaat goed. Nu had ik laatst een crash........ dus veel dingen verloren gegaan. Ik moest ook de server weer aanmelden bij newsleecher. Sofar so good. Maar, ik zal wel een kleinigheidje over het hoofd zien, de downloadsnelheid blijft bij 2kb!!! Voorheen had ik tegen 2MB, met een 20MB abo. Kan iemand mij het truukje vertellen??
 
ik maak iedere keer gewoon 30 euro over en dat is voor 120 dagen doe ik gewoon via de pc en 14 dagen voor het einde krijg ik een mailtje en een week later nog een betaal ik dan gaat het gewoon door sla ik een maand over en ik betaal opnieuw houd ik gewoon mijn oude inlog code en wachtwoord je wacht woord is trouwens altijd je poscode
gr frans
 
frweber;190889 zei:
sla ik een maand over en ik betaal opnieuw houd ik gewoon mijn oude inlog code en wachtwoord

Dat klopt ook, maar laatst sloeg ik een paar weken over en moest toen wel een andere newsreader instellen: 77 ipv 76!
Da's best lullig als je er 8 keer overheenleest :biggrin:
 
Ja frweber, dat wachtwoord is standaard je postcode.
Echter dat is niet zo erg slim gekozen.
Daarom is het verstandig een nieuw aan te vragen in je panel.
Dan krijg je een nieuw geheel ander toe gestuurd.
Als je dat wil kun je dat ook vaker doen.

En ja, inderdaad krijg je een andere reader toe gewezen als je er effe uit bent geweest.
Ik denk echter dat het niet zo veel zal uitmaken.

Grtz.
 
Ik denk dat de vraagsteller JWA63 niet zo veel aan deze antwoorden heeft.

Daarvoor is de posting ruim 2 jaar geleden geleden(niet erg slim van JWA , maar ja!)


Waarom zijn snelheid ingestort is na zijn PC crash is mij een raadsel.
Toch maar even de settingen na kijken
Username
Password
Server etc.
 
Nou dan kijk je toch systematisch elementaire zaken na.
Bv in je modem, wat is de up/down stream.
In instellingen je LAN settings, je network controller (of kaart), je drivers.
En je probeert via een web-browser wat de download snelheid is via een paar files.
Username en password lijken me weinig met download snelheid te maken hebben.

Grtz.
 
Killroy Ik ben het niet helemaal met je eens

Vermoedelijk denkt ie dat ie een download snelheid heeft van 2 kb en doet eweka helemaal niets. Buiten de poging om te connecten.

Dan lijkt het me WEL zinnig om alle gegevens na te lopen of er een typfoutje gemaakt is
 
Nou, met een fout password of username krijg je geen toegang op de server.
En kun je niet eens beginnen met downloaden.
Zodat geen download snelheid kunt aflezen.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan