NZB vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Effe een vraagje want heb een probleempje wat ik niet snap.

Ik heb gisteren zonealarm eraf gegooid omdat ik een probleem had daarmee met mijn computer.

Maar goed alles werkt verder weer goed nu op 1 ding na.

Als ik nu naar een site ga om een nzb te downloaden krijg ik met mijn windows XP home steeds de melding:

Bezig met ophalen van bestandsformatie:
Search.aspx van www.nzb4u.com

Daarna krijg ik een andere pop up met:

Het volgende bestand kan niet worden gedownload:
Search.aspx van www.nzb4u.com

Internet Explorer kan deze site niet openen. De gevraagde site is niet beschikbaar of kan niet gevonden worden.Probeer het later opnieuw.



Dit is wel een beetje raar want als ik het probeer met firefox werkt het wel goed.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat het ook weer met IE werkt.
 
Jack mij lijkt het dat je 1 of andere zoekassistent op je pc hebt staan.

Als je via een search... naar een pagina gaat, dan kan dit wel eens het geval zijn.

kijk eens in je map programfiles of er een soortgelijk bestand ge?nstalleerd is, of ff bij je software in je configuratiescherm.
 
Net effe in mijn programm files map gekeken en daar staat wel een map met de naam:

SearchRelevant

En in die map staan 3 searchrelevant bestandjes met de extensies .dll en xml

zit ook een uninstall.exe file bij

Kan jij dit,, is dit gewoon zonder probleem eraf te gooien met die exe file.


Wel raar als dit rotzooi is nooi word gevonden met hitmanpro, adaware of the cleaner,, want die draai ik bijna elke week
 
SearchRelevant
Inderdaad raar dat die rommel niet gevonden is want dat hoort ie wel te doen.

Kiep die zooi er maar af da's spyware/adware.
 
Heb inmiddels nogmaals Hitman pro en alles wat daar in zit gedraaid,, heeft nu inderdaad die SearchRelevant eraf gegooid,, maar het probleem blijft nog steeds.

Iemand nog een ander ideetje.

En oh ja Spy Sweeper en spyware Doctor vonden ook wel een heleboel,, maar deleted dingen alleen maar als die ook echt geregistreerd zijn,, doen ze dus niet in een trial versie.

Iemand daar nog een oplossing voor :)
 
Nja, je kunt eens proberen de browservensters te sluiten en dan alle cookies en temp files te wissen dat wil ook nog wel eens helpen.
En regcleaner draaien.
 
Heb ook zonealarm en AVG lopen en die houden toch goed alles tegen.
En natuurlijk regcleaner, maar da's voor achteraf.
Maar eigenlijk had je die spyware niet mogen oplopen.
Grtz.
 
Snap er niks meer van hoor,, waarom kan ik gewoon geen NZB file maken en opslaan,, werkt op niet een site waar je een nzb file kan downloaden met IE.

Als ik zonealarm opnieuw installeer dan werkt het weer wel,, zonder zonealarm weer niet.

En ik heb liever geen zonealarm meer want computer start dan veel langer op en heb het niet nodig ook volgens mij want heb al een router met firewall.

Heeft het niet te maken met de extensie .nzb ofzo

Kan je dat nog ergens instellen dat je computer dat moet accepteren ofzo.

Misschien word het eens tijd om met firefox te werken,, maar daar heb ik weer andere problemen mee,, had daarmee laatst een paar avi filmpjes gedownload en kon die met geen mogelijkheid afspelen,, later dezelfde gedownload met Ie en toen werkten ze wel.

Soms snap ik er echt niks van hoor,, computers zijn rare dingen :)
 
Ja probeer maar eens uit te vogelen waarom waar wat gebeurt!
Nou is IE wel een trouble maker.
Bij mij deden ook wel eens bepaalde dingen het niet.
Er staan namelijk in de registry ook voor IE bepaalde zaken vast ingesteld die het gedrag beinvloeden.
Ik had eens na een update dat in OE alle attachments werden geblokt.
Dit was alleen uit te schakelen in de registry met de hand.
Kan die spyware niet iets in de registry hebben gedaan?
Je hebt echter nog altijd de mogelijkheid om netscape of firefox af en toe te gebruiken.
Waar het probleem nu zit is echter niet zo direkt te zeggen.
Dus probeer die nzb eens met netscape of firefox.
Grtz.
 
Met firefox werkt het allemaal wel en kan ik gewoon de nzb downloaden,, maar ik wil het ook hebben werken met IE :)
 
Dat wordt dan de registry navlooien!
Of wellicht weet BT nog iets.

Overigens heb ik naast zonealarm ook een firewall in de modem/router.
Maar dat is niet genoeg gezien de aktiviteit die zonealarm nog laat zien.
Wordt ook door de provider aanbevolen.

Grtz.
 
Als het met zone-alarm erbij wel werkt, betekent dit dus dat ZA iets tegenhoudt want dat is een firewall.
En dat kan dus wel eens een stukje spyware of iets anders zijn.

Met IE moet je ook gewoon de zaak kunnen downloaden zonder problemen.
Inderdaad wordt het dan de registry navlooien als zaken als Hitman pro en eventueel The Cleaner niets kunnen vinden.

Want ZA geeft geen extra funktionaliteit, die houdt alleen dingen tegen of laat ze door, in dit geval houdt ie dus dingen tegen.
 
Nou ja jammer dan,, maar ik ga niet het registry in,, daar staat veel te veel zooi en heb geen idee waar ik dan naar moet zoeken,, en 1 ding teveel weg en computer is plat lol
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan