O jee, ze zagen het weer niet aankomen

Sjees... ik snap dat toch niet dat het altijd politici en hoog opgeleide knappe koppen zijn (economen) die bepaalde eenvoudig te verwachten zaken niet zien aan komen, die de gewone mens wel ziet aan komen of zich al afvraagt hoe ze dat gaan oplossen.

Ongelooflijk.....

Maarja mijns inziens moeten we sowieso van dat hele Brussel af.
 
Och, het milieupotje heeft nog zat geld waar niets mee gedaan kan worden.. Opgelost. PVDA afschaffen, Kaag een middeleeuwse heksenbehandeling geven en het financiele probleem is opgelost..
...en iedereen fijn diesel rijden.
 
Sjees... ik snap dat toch niet dat het altijd politici en hoog opgeleide knappe koppen zijn (economen) die bepaalde eenvoudig te verwachten zaken niet zien aan komen
Nou, de meeste zijn dus niet hoog opgeleid, net als Rutte die vrijwel geen enkele opleiding heeft afgerond.
Alles komt van "adviseurs" die zelf overal belang bij hebben.
 
ik moest positief denken zeiden een paar mensen aan mij... bij deze..

het staat in de tele graaf dat is weer een voordeel want de meeste artikelen kloppen niet ...

positief genoeg?
 
Het wordt hoe langer hoe gekker in dit land. Rutte heeft er een record bij.
Hij is niet (ten onrechte) de langst zittende Minster president, hetgeen eigenlijk niet van toepassing is want het was niet in 1 stuk maar zijn kabinet is tussentijds 2x gevallen.
Maar het vertrouwen is het kabinet is op een zelden voorheen voorgekomen dieptepunt.

Ik zal het stuk van de Telegraaf niet plaatsen maar het was bij diverse nieuwsmedia ook gisteren te horen. Dit is wat SBS6 er van zegt:
Maar met het vertrouwen in de Tweede Kamer zit het een stuk minder goed. Niet eerder was dat zo laag als eind vorig jaar. Volgens het CBS had een kwart van de 15-plussers vertrouwen in de Kamer als geheel. Dat is het laagste niveau sinds 2012. Ook het vertrouwen in politici was met 21 procent aanzienlijk lager dan in voorgaande jaren.
Logischerwijze verbazen WIJ ons daar helemaal niet over.
 
Ik zeg in de grondwet vast leggen dat een bindend referendum kan worden afgedwongen door stemgerechtigde burgers. Vervolgens Nexit en klaar met al die Europese onzin.

B.
 
Helaas Boets, er is een politieke partij die niet wil dat de bevolking meestemt en is een europees politiek orgaan wat burgers graag ziet als melkkoe.
 
Ze zeggen dat ze het raadgevend referendum hebben afgeschaft en tegen behoud hebben gestemd omdat ze een bindend referendum willen.
Maar dat is een zoethoudertje want iedereen weet dat dit er niet komt en dat men feitelijk daar tegen is. Dat zou de burger macht geven en dat is nu juist wat ze in Den Haag niet willen, want "de burger begrijpt het niet".:rolleyes2:
 
Ik denk al een tijd dat de landen in de EU niks meer te vertellen hebben wat Brussel wil gebeurd gewoon en punt. Het is gewoon geen toeval meer dat als er iets speelt dit gelijk in meerdere EU landen het geval is.

Daar is maar 1 oplossing voor en dat is uit de EU stappen, maar daar zijn onze hoge heertjes te laf voor.
 
Ze zijn niet te laf, ze willen het gewoonweg niet want dat zou sowieso ook gezichtsverlies zijn. Maar het zijn allemaal dikke voorstanders van een VS van Europa, een machtige staat worden met mini staten zoals het in de VS van Amerika ook het geval is.
Dat gaat nog 100 jaar duren met al die verschillende culturen, maar toch willen zij het per se door drammen.
Want groot is macht... en daar gaat het om.

Allemaal geven ze af op Engeland, maar daar gaat het op den duur wel beter mee, die kunnen nu fijn zelf hun contracten regelen en Zwitserland en Noorwegen doen het ook prima zonder EU dus dat is bewijs genoeg dat het zonder Brussel prima kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: edbe
Ik denk al een tijd dat de landen in de EU niks meer te vertellen hebben wat Brussel wil gebeurd gewoon en punt. Het is gewoon geen toeval meer dat als er iets speelt dit gelijk in meerdere EU landen het geval is.
Is helaas niet helemaal zo. Die eurofielen in den Haag hebben zelf overal klakkeloos hun handtekening onder gezet (zonder over de eventuele gevolgen na te denken blijkt nu.) Dus wat Brussel nu doet is zorgen dat wij onze afspraken nakomen. Terugdraaien schijnt allemaal niet mogelijk te zijn, dus om onder dit juk uit te komen heb je maar 1 optie. NEXIT. Of het zaligmakend is weet ik niet maar ik weet maar 1 ding, als we zo doorgaan gaan we zonder meer naar de klote.
 
  • Leuk
Waarderingen: edbe
Of het zaligmakend is weet ik niet
Misschien niet. Maar er was ook niets mis met de EEG en dat waren ook gewoon onderlinge verdragen en dan hebben we als land wel meer te zeggen over ons eigen land, scheelt weer een bak.
Wie weet is het een keuze tussen twee kwaden, maar dan lijkt mij een Nexit het minst kwade. Bepaalde verdragen zoals die open grenzen c.q. grensverkeer en de samenwerking v.w.b. Euro en politie hoeven daarom niet perse meteen te komen vervallen. Dat is iets wat Brussel dan wil.
Maar gezien Nederland een handelsland is met grote haven, en een van de stabielste economieën is het vermoedelijk wel mogelijk om wat meer druk te zetten. Maar onze overheid wil gewoonweg niet.
 
Ben het met jullie eens, maar zolang we op deze partijen blijven stemmen zal er niet veel gebeuren.
Een probleem is dat we hier veel te veel partijen hebben ,die het al helemaal niet eens kunnen worden met elkaar.
Ze zijn door ons gekozen worden , maar dat schijnen ze vergeten te zijn.
Het zou kunnen lukken als er partijen zijn die er ook uit willen , en met een grote meerderheid daarop stemmen en dan onder dat juk van brussel uit te komen.
Ze kunnen nu nog niet de problemen oplossen die ze veroorzaakt hebben ( belastings affaire , groningen . water ramp in limburg) waar de mensen nog op het geld zijn aan het wachten.
Maar we kunnen met z'n alle wel klagen hierover maar "we" hebben er zelf toe gebracht om weer op die bende te stemmen.
Luisteren doen ze totaal niet , destijds hebben ( bewoners) gestemd om niet bij de EU te willen is toch mooi doorgeduwd.
Dit kost ons steeds meer brussel wilt meer en meer van ons en die groene goeroe (timmermans ) die draaft ook maar door eerst co2 en nu is het water te verontreinigd wat willen wij hier aan gaan doen de meeste rivieren stromen ons land in met veel vervuiling met zich .
En dat moeten wij weer schoon gaan maken en natuurlijk op wiens kosten....................
Dus veel ligt nu ook aan ons zelf wat willen WIJ en wat kunnen we aan doen.
 
Dus veel ligt nu ook aan ons zelf wat willen WIJ en wat kunnen we aan doen.
Klopt, alleen is dat preken voor eigen kerk, want ik ben er vrijwel zeker van dat de meesten van ons hier niet op de huidige coalitiepartijen stemmen.
Helaas zijn er weinig partijen die uit de EU willen waar ik ook nog vertrouwen in kan geven. Maar er zijn wel enkele partijen die minder macht in Brussel willen zoals de BBB.
Van de ene kant is de versplintering in de politiek niet goed, ja te veel partijen, van de andere kant heb je dan wel wat te kiezen. Door die versplintering is het ook zo dat partijen als de VVD niet meer zo groot kunnen worden als CDA en PVDA heel vroeger. En toch zijn ze nog zo groot.
Maar ik denk dat de wat meer rechtsere partijen meer samen zouden moeten gaan werken om dat pro EU blok echt eens uit de weg te kunnen ruimen.
Het was een leuk idee die EU, maar het werkt niet zoals het zou moeten en al te lang niet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan