Octagon SD Card forma(a)t(eren)

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Ik heb de Octagon SF8008, geweldige receiver. Nu neem ik regelmatig filmen op, en de beste wil ik bewaren voor een langere tijd en om op de televisie in de tweede kamer te zien. Nu stak ik de SD card van de receiver in de PC en die zei dat ik de kaart eerst moet formateren, natuurlijk doe ik dat niet want dan is alles weg. Maar hoe kan ik de bestanden toch overzetten van de sd card naar ofwel mijn PC, ofwel eventueel met de receiver zelf naar een USB stick ? Of bestaat er software om de SD card toch te kunnen lezen op de PC ? Weet er iemand in welk formaat de SD card is ? Bedankt.
 
Weet er iemand in welk formaat de SD card is ?
Dat zal vrijwel zeker ext3 of ext4 zijn, dat is een Linux formaat. Windows herkent dat niet en is dan van mening dat de kaart opnieuw geformatteerd moet worden.

De oplossing is wat Parabolica aan geeft. Of van een Linux parititie of Live cd starten en dan kopieren. Maar wat Parabolica zegt is veel eenvoudiger en sneller.
 
ik kopieer de belangrijke dingen vanuit mijn vu hdd via het netwerk regelrecht naar mijn NAS
van daaruit kan ik zowel met mijn vu afspelen of via een ander pc / tablet oid
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan