Office 365 verwijderen

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
472
Punten
83
heeft iemand een los proggie om dit van een pre install pc te verwijderen zodat er een andere versie op kan?
verwijderen via config scherm heeft geen nut want dan wil er geen andere versie op want die "vind" nog steeds een 365

Ik heb hem even naar een betere plek gezet en de titel wat duidelijker gemaakt.
Is het een probleem dat hij die 365 nog vindt? Kan de andere versie die niet overschrijven?
Want hij kan nog wel tussen de apps genoemd staan, maar als hij niet meer tussen programma's en software staat zou hij voldoende weg moeten zijn officieel.
Maar ja het is MS dus men wete maar nooit.

Nog eenvoudiger, als dat toch een nieuwe PC is, neem een USB stick en zet er van Microsoft de Windows 11 installatie op, installeer het ding gewoon zelf opnieuw dan zou je er ook van af moeten zijn, is zo gebeurd.

Om restanten te verwijderen kun je de Easy Fix Tool (klik) van Microsoft gebruiken.
Als het daarmee niet lukt is er nog wel een commando wat zou kunnen helpen.

draai hem ff om
Maar ja het is MS dus men wete maar nooit.
dat dus
Want hij kan nog wel tussen de apps genoemd staan, maar als hij niet meer tussen programma's en software staat zou hij voldoende weg moeten zijn officieel.
euh nee
Is het een probleem dat hij die 365 nog vindt? Kan de andere versie die niet overschrijven?
dat is dus het probleem heb nu al voor de tig x dat 2024 niet wil installeren om dat er volgens de instaler en nog 365 opstaat (af fabriek dus)
Om restanten te verwijderen kun je de Easy Fix Tool (klik) van Microsoft gebruiken.
ja die is leuk .. die werkte dus wel vorig x maar blijkbaar nu niet meer.
op de een of andere manier is die geblokt.
pagina laad niet en als je die al aan de praat krijgt (in mijn geval ff firefox er op) dan geeft ie alleen oplossingen vanaf het web en de melding in de trand "wilt u verwijderen" krijg je niet.

Nog eenvoudiger, als dat toch een nieuwe PC is, neem een USB stick en zet er van Microsoft de Windows 11 installatie op, installeer het ding gewoon zelf opnieuw dan zou je er ook van af moeten zijn, is zo gebeurd.
uiteindelijk gedaan maar.. als je nu een pc hebt die al een paar week in gebruik is zit je met je instellingen en bestanden van de gebruiker.
Als het daarmee niet lukt is er nog wel een commando wat zou kunnen helpen.
schoot!!

Hier is nog een uninstall troubleshooting tool.

Hier zelf zoeken maar lees even mijn laatste zin eerst:
  1. Open PowerShell as an administrator on the Windows 11 machine.
  2. Run the command "Get-AppxPackage -AllUsers" to list all installed apps for all users on the machine.
  3. Find the preloaded version of Microsoft 365 in the list. You can use the "Name" or "PackageFullName" properties to identify it. For example, it may be named "Microsoft.Office.Desktop" or "Microsoft.MicrosoftOfficeHub".
  4. Run the command "Remove-AppxPackage -Package <PackageFullName>" to remove the preloaded version of Microsoft 365. Replace "<PackageFullName>" with the actual PackageFullName value for the app you want to remove.
Deze is van iemand die kun je direct proberen:
Code:
"Get-AppXPackage -Name '*Microsoft.Office.Desktop*' | Foreach {Remove-AppxPackage $_.PackageFullName}"
"Get-AppXProvisionedPackage -Online | Where DisplayName -Like '*Microsoft.Office.Desktop*' | Remove-AppXProvisionedPackage -Online"
via Powershell dus.

Kans dat het niet lukt want ik zag al iemand reageren:
The solutions presented do not work. In Windows 11 the pre-installed version of office doesn't show up in Get-AppXPackage with or without the -Online parameter. There might be a way to script it but I haven't found it yet and i've been looking for 2 whole days. the only way I can see is to go to each computer and manually uninstall all 6 versions so that will allow me to install an older version.
Wat hij bedoeld met "all 6 versions" is me niet geheel duidelijk.

Ah zie, er is ook weer een nieuwe Tool, de Support and Recovery Assistant (SARA).

Ik vond hier nog een andere truuk:
U can easily remove them with WinGet which is a pre-installed program.
List all installed packages with the following command: winget list
Then remove the package by typing in the following command: winget uninstall Microsoft.MicrosoftOfficeHub_8wekyb3d8bbwe (in this case Office 365 - just replace the current ID with the ID of the package you want to remove)
It also allows for uninstalling Cortana etc.

Ongelooflijk wat een zootje MS er weer van gemaakt heeft.
Ohja register verwijdering kan ook nog. Kunt trouwens ook Revo Uninstaller proberen.

Rechter muisknop op het 'windowslogotje' op de taakbalk , applcaties of geinstalleerde programma's aanklikken, office zoeken en verwijderen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan