ombouwen xbox vraagje

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Hi all

ff vraagje: zwagertje heeft een xbox staan, en wil deze om laten bouwen en een hd erin laten zetten.

Maar voor zover ik nu kan bekijken zijn er verschillende manieren om om te bouwen, zoals met verschillende soorten chips en heb ook al iets gelezen over 2 punten doorverbinden en dan nieuwe soft erin.

Kan iemand me vertellen wat nu de beste manier is en waar dit het beste te laten doen.

Thanks

 
je hebt 2 manieren :

1ste .. je koopt een modship : 50€ niets solderen gewoon xbox open, modship erin , spelen maar

2de : je flashed je bios : 0€ 2 bruggetjes solderen en dan met een memory card en een origineel spel de bios opniew flashen

meer info vind je op wewewe.xbox-scene.com

welke is de beste ?? hangt er vanaf : een modship kan loskomen , een geflashedte bios niet natuurlijk, maar een modship kan je uitschakelen, een gefashedte bios niet.

In principe komt het er op neer dat als je nog met originele games op xbox live wil spelen je beter voor de modship gaat, anders gewoon de hacked bios erin.

Waar je dit best kan doen ?? zoek effe iemand in de buurt die er wat van kan .. er is altijd wel een freak in de buurt die dat wil doen voor een kleine onkostenvergoeding of een krat bier

 
Alweer iets nieuws?

Laatste keer dat ik er een heb laten ombouwen (half jaartje terug) moesten er voor die modchip toch 5 draadjes gesoldeert worden.

Hebben ze er nu al weer uitgevonden die je ergens op kunt prikken dan ofzo?

 
Zal eens een beetje rondkijken, of ik in de buurt iemand kan vinden die dit kan :)

zal ook eens bij de psxshop kijken wat dat daar kost.

 
voor verschillende modchips zijn ook 'no solder' versies op de markt waarbij je niks hoeft te solderen, maar ze zitten uiteraard wel niet zo stabiel als een gesoldeerde versie.

de tsop-flash heeft mijn voorkeur...

de 'speciale' bios kun je in dat geval wel niet uitzetten, maar daar geef ik niet om, online gamen kun je ook zonder xbox live;)

 
Als je 1 van de gelukkige bent met een oude xbox kan je de geflashed bios wel uitzetten... in de eerste xboxen zit een 1mb bios die kan je dan flashen met 2 verschillende biosen van 512k 1 gehackedte en 1 orignele ..

de nieuwere xboxen hebben allemaal een 256k bios waar maar 1 biosfile in kan.

Er zijn inderdaad modships waar je niet voor moet solderen... die zijn zo gemaakt dat je ze kan vastzetten met de vijs die dichtst bij de soldeerpunten staan en met een speciale adoptor gewoon op de soldeerpuntjes vastgevezen wordt

 
ik zou zeggen gewoon een chip solderen en dat valt best mee

en als je een chip (duoX) moet?? die kost bij mij 30 euro (ex verzenden)

en die is gewoon opnieuw te flashen met de geinstaleerde software

je soldeerd de pin holder op het moederboard

zijn grote punten hoor dus dat is geen probleem

alleen de D0 draad is iets kleiner maar op de achter kant van moederboard

zit een grooter punt en die is ook goed te solderen

en dan nog een klein draadje van de chip naar de eject knop

en die is ook goed te doen

start je op met de power knop start de box op met de 4981 bios

start je op met de eject knop start je op met de orginele bios

opstarten met de power knop slayer 2.5 dvd er in en de software instaleren

HDD locken en klaar

of op de orginele HDD of op een groote HDD

 
@dadaman

Dat solderen is voor mij het probleem niet. (Heb verschillende psx-jes omgebouwd:):) )

Maar ff over die HD, erzit nu een orig in van xxGb ???, wat hij graag wil is een grotere en daar de spellen op zetten. Van horen zeggen moet dat kunnen, toch??.

Heb gehoord dat ze gewoon kopieen maken van elkaars HD:)

En die slayer zit die erbij, of moet die ergens getapt worden???

 
@dadaman

doe mij ff een pm-tje hoe ik contact met je op kan nemen, zal ff overleggen met m'n zwagertje, maar ik denk dat ie wel intresse heb.

 
je hebt je box vol hehehe

ik probeer het morgen nog wel een keer

 
mmmmm

je heb gelijk :):)

Maare hij is opgeruimd hoor :):)

 
@dadaman

Welke tijden heb jij je telefoon aan???

Ik krijg alleen maar de voicemail eraan.

Ik hoor het wel van je.

john

 
ik heb nog even gekeken en het nummer klopt toch echt

ik zou zeggen probeer het nog eens

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan