omproggen Ir.Ci

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Over het wiel opnieuw uitvinden gesproken:

Ik heb een irdeto ci op de kop getikt in de orginele staat met software versie 1.05 en softcel 00.03 o.i.d..

Nu zou ik graag willen weten hoe ik van deze CI een "populaire" CI maak.

Ik heb een laptop tot mijn beschikking maar geen know-how.

Is er iemand die mij behulpzaam wil zijn?

BvB dank.

 
Ik heb gezien de problemen met philips een echostar 3000 besteld met o.a. ook Irdeto.Tot nu toe heb ik me verdiept in seca.Maar ja aan de ene kant denk irdeto gaat eruit!!!Ik vraag me daarom af in hoe verre heeft het zin.Echter ik ben leer gierig.Dus ik ga ook proberen om Irdeto ook goed onder de knie te krijgen.Wat is de beste aanpak gelet op de ervaring met SECA.Dus wat is het meest gebruikte proggie en is er ook een Irdeto FAQ etc etc...Kortom ik ben een Irdeto newbieeeeeee.,(Dus geen special member voor irdeto, (@Black Tiger)

=ILYA=,

 
Toevallig heb ik afgelopen nacht mijn site weer bereikbaar gemaakt. Hoewel ietwat verouderd is daar nog wel alle informatie te vinden over Irdeto en de opbouw van de strings.

Ga naar http://go.to/atilla en zorg als je binnen bent dat je op Lexicon klikt.

Voor de eerste pagina die je dan ziet heeft veel string-verklaring.:)

 
ik zou dit doen door de eeprom te verwijderen ,er extern een andere euroci bin op te zetten en hem weer terugplaatsen.

Echter ik dacht dat er ook al loaders voor in omloop zijn om via de pcmia om te proggen naar seca en ik denk dat deze ook wel om te zetten zijn voor andere systemen zoals bijv alphac.

Greetz Geinponem

 
Dat is nog eens een informatieve site B.T.!

Hier ga ik eens even lekker voor zitten en expirimenteren.

Rest mij alleen nog het probleem hoe ik de ci kan omproggen.

Aangezien ik niet veel trek heb om deze ci open te breken zoek ik dus naar een oplossing om deze via een pcmcia slot te herproggrammeren.

Het openmaken van de ci heeft ook weinig zin om dat ik hem dan evengoed niet kan omproggen bij gebrek aan programmers.

Het is ook een koud kunstje om hem bij een kennis langs te brengen maar dan weet ik nog niets.

Ik heb er trouwens ook een wit orgineel kaartje bij en ook ergens een multichoice kaartje geloof ik.

Dat witte kaartje is een orgineel irdeto kaartje maar welke versie enzo is mij niet bekend.

Enfin, dat is weer een ander hoofdstuk!

 
Je hebt geluk drz, je hebt de enige euroci die nog te proggen is zonder solderen.

Het kan in je notebook of in een nokia 9600.

Je kunt er in princiepe alles inzetten wat je wilt zolang het maar voor euroci hardware is.

Ga nou niet blind een file downloaden en proggen, er zijn veel slechte te vinden.

Bedenk je ook dat de wissel permanent is, zodra je hem verranderd hebt kun je hem niet meer flashen zonder solderen dus denk goed na over wat erin moet komen.

 
Pff, ben ik even blij dat ik gisteravond te moe was om nog te hobbyén!

Bedankt voor de waarschuwing Activ,ik had er bijna een versie 4,7 van gemaakt zonder te realiseren of het wel een goede file was.

Nu we het toch over versie's hebben, van welke versie heb je het meeste profijt??

 
Die 4.7 kan er niet in, die is voor andere hardware.

Wel kun je er bijv. een alphacrypt van maken of een seca 1.05

 
Getver, je wilde zeggen dat ik er geen all-cam van kan maken?

Wat doet die alphacrypt eigenlijk?

 
Een Alphacrypt is een allcam.

Daar kun je irdeto en betacrypt mee kijken, dus C+ en PW.

 
Aha, weer wat geleerd.

Ik zal eens kijken hoe dat in zijn werk gaat.

Ik heb een progje gedownload waarmee ik (als het goed is ) de ci kan flashen.

Alleen dacht ik dat je ergens een toewijzing moest maken naar ,in dit geval, de alphacrypt file.

Ik ga even hobbyén en als het gelukt is dan dank ik jullie voor de adviezen.

(lukt het niet ,dan stuur ik de rekening :biggrin: )

 
Wat betekent "reset nok"???? is de laptop dan te snel ofzo?

 
Nee, te snel lijkt me niet.

De melding is mij niet bekend het staat voor reset niet oke maar meer kan ik je er ook niet over vertellen.

Ik vermoed dat je ird106 probeert te gebruiken, hiermee heb ik het zelf nog nooit gedaan.

Wat ik wel weet is dat je de ird106.ini in de windows directory moet gooien en daarin moet je de naam van de binfile zetten.

Dit programma is eigenlijk gemaaakt voor de oude generatie irdeto ci's dus ik weet niet wat je ervan kunt verwachten met de nieuwe.

Zorg ook dat alle vormen van powermanagement uitstaan.

 
Welk programma is aan te raden Activ?

 
Hmm, dat is een korte irdeto carriëre.

De CI word nu niet meer herkend in de ontvanger en zal dus stuk zijn.

Jammer, op naar het volgende project!

 
kopie ook het .inf bestand irdeto95.inf of irdeto98.inf in de Windows directory

afhankelijk welk besturingssysteem je gebruikt

progje vaak gebruikt voor irdetocammodules van het oude type om er een 4.6se of 4.7 van te maken met de nieuwere types heb ik er geen ervaring mee

 
zou dat de reden zijn waarom hij nu stuk is?

Het ging goed totdat hij bijna aan het einde "reset nok" gaf.

Nu geeft ie een resetnok als ik alleen al op start druk en in de ontvanger word deze ook niet herkend..

K*t irdeto. ik heb nog 2 kaartjes in de aanbieding.

 
Je kan hem altijd nog laten maken bij een hele bekende uit de sat wereld kost je dacht ik te herrinneren 60 gulden

ik kan zijn email adres wel voor je opzoeken ..

ik post het maar niet hier ik weet niet of hij dat wel wil..

ik spreek uit ervaring heb zelf ook al wel eens een ci error gehad

 
Ik denk dat het wel noodzakelijk is, er is geen land meer mee te bezeilen.

Zou je het adres willen mailen van die sat bekende?

 
Klopt, en als je het dan heel lief aan schumi vraagt wil hij mischien ook nog wel erin zetten wat jij erin probeerde te krijgen.

Jammer dat het niet gelukt is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan