ondertitels op een avi film zetten..

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
51
ik heb hier een film waar ik ondertitels bij op wil zetten.
das gelukt met het programma avisub..
je laad een xvid avi film ,het programma maakt een subavi.avi aan.

maar deze film ik kan dan alleen bekijken met een divxplayer...
als ik hem bekijk met mediaplayer of powerdvd dan zijn de ondertitels verdwenen....(ook niet los op een menu bij te schakelen.)

hoe brandt ik de avisub.avi MET tekst op een cd of dvd ???

Ik deed dat altijd met Subtitletool. Dan moet je dacht ik een .ssr file hebben. Je kunt die dan mee laten spelen met de divx of er in branden.

Als je de optie neemt om hem er in te branden schrijft hij de ondertitels in de avi file. Die zie je dan ook weer gewoon terug in mediaplayer.
Wel moet je dan de juiste divx codecs ook voor mediaplayer geladen hebben.

Sinds wanneer kun je met PowerDVD ook Divx bekijken? Is dat iets van de laatste versies? Want normaal is powerdvd alleen voor dvd's te bekijken.

Black Tiger zei:
Ik deed dat altijd met Subtitletool. Dan moet je dacht ik een .ssr file hebben. Je kunt die dan mee laten spelen met de divx of er in branden.

Als je de optie neemt om hem er in te branden schrijft hij de ondertitels in de avi file. Die zie je dan ook weer gewoon terug in mediaplayer.
Wel moet je dan de juiste divx codecs ook voor mediaplayer geladen hebben.

Sinds wanneer kun je met PowerDVD ook Divx bekijken? Is dat iets van de laatste versies? Want normaal is powerdvd alleen voor dvd's te bekijken.
ik download de film in xvid formaat.
dan zet ik er de subtitel in met avi, die maakt er ??n nieuwe avi/xvid van

deze is alleen aftespelen op een divx player (geeft netjes de letters weer)

deze file zet ik om naar een gewone avi met River Past Video Cleaner.

nu zijn de letters weg ????????

hoe krijg ik de xvid versie met letter nu gebrandt zodat een dvd hem kan lezen

Tja, dan zul je hem moeten converteren naar mpeg, dus (s)vcd of dvd formaat (vob files).
Daar heb ik me zelf vrijwel nooit mee bezig gehouden omdat de kwaliteit niet geweldig is, het duurt nogal lang en soms krijg je lipsync problemen.
Maar misschien dat iemand anders daar een goed idee voor heeft.

Er is dacht ik ook nog ergens anders een topic hier waarin beschreven staat met welke tools je avi/divx naar dvd kunt omzetten.

Black Tiger zei:
Tja, dan zul je hem moeten converteren naar mpeg, dus (s)vcd of dvd formaat (vob files).

omzetten naar dvd is geen probleem hoor.
alleen is dan de ondertiteling weg ???????

das mijn probleem

Ja da's strange, daarom dat ik ook voorstelde het eens te proberen met Subtitletool, zien of de subs dan ook verdwijnen....

Maar zoals gezegd, als dat ook niet helpt weet ik het ook niet. Een andere optie is om de handel eerst te converteren en dan svcd of dvd ondertitels er onder te zetten, er is een site, www.ondertitels.nl als ik het goed heb, daar word weer beschreven hoe dat moet en volgens mij kun je daar ook van diverse films de ondertitels downloaden.
Misschien is dat een aardig alternatief?

Mr Blue Sky zei:
Hier moet je toch wel iets van je gading kunnen vinden:

top ga meteen effe kijkken

indien je de ondertiteling hebt kan je met een BSplayer,de ondertiteling mee laten draaien tesamen met de film,heel simpel

jerry1 zei:
indien je de ondertiteling hebt kan je met een BSplayer,de ondertiteling mee laten draaien tesamen met de film,heel simpel
Bedankt hoor jerry...maar
Dat wist ik al..het ging om het branden op dvd....
daar ben ik nu ook al achter....

Hallo vrienden.
Ik wilde ook ondertiteling vast in een AVI film krijgen, maar met avisub ging dat niet.

Heb een ander programma gedownload AVI_ReComp_1.4.4_Setup.exe, dit programma doet er wat langer over, maar werkt wel.
Ik kreeg weer een avi file met daarin Hardcoded de ondertiteling.

Waarom ging ik hiervoor, ja ik wilde avi files via VLC naar de TV brengen, maar de Franse taal ben ik niet machtig, maar de ondertiteling helpt mij daarbij.

Jullie hebben mij aan het testen gezet, en nu geef ik jullie een oplossing.

eigenlijk niet zo heel moeilijk,
1: download convertXtodvd, via btjunkie ofzo
2: download ned ondertitels in zelfde formaat als de film (www.ondertitel.com)
3: zorg dat de ondertitels in dezelfde map staan als de film en zorg ervoor dat hij dezelde naam heeft als de film, zet er .srt achter
4: start convertX op en laad de film, hij zet er dan automatisch de ondertitels onder !!!!!
(kijk wel even bij instellingen waar het bestand geplaatst wordt)
5: doe een dvd in de brander en binnen 45 minuten heb je de complete dvd

Ik deed het altijd met .srt bestanden. Deze moest je dan in dezelfde map doen als de doel map en vanuit daaruit ging het vanzelf en kon je daarna ondertiteling aanvinken.

Hoe krijg ik als ik de map met film en ondertiteling via ftp naar de dreambox stuur de ondertiteling ook daadwerkelijk op het beeld, hij neemt de ondertiteling alleen als ik een film download waar de ondertiteling al in zit?

nandab;203108 zei:
eigenlijk niet zo heel moeilijk,
1: download convertXtodvd, via btjunkie ofzo
2: download ned ondertitels in zelfde formaat als de film (www.ondertitel.com)
3: zorg dat de ondertitels in dezelfde map staan als de film en zorg ervoor dat hij dezelde naam heeft als de film, zet er .srt achter
4: start convertX op en laad de film, hij zet er dan automatisch de ondertitels onder !!!!!
(kijk wel even bij instellingen waar het bestand geplaatst wordt)
5: doe een dvd in de brander en binnen 45 minuten heb je de complete dvd

Zoals Nandab al schreef werkt ConvertXtodvd ook bij mij het beste, simpel ingebruik en goede resultaten.

Mocht er zich nu een probleem voor doen dat de ondertiteling niet synchroon loopt met de film gebruik dan 'SubSync'. Hiermee kan je de ondertiteling exact mee laten lopen.

Je kan hiermee eenvoudig, door het .srt bestand bij de film in een map te plaatsen, het moment bepalen dat ondertitelings tekst moet starten en eindigen. Alle tussenliggende tekst wordt automatisch opnieuw berekend.

Grt Parabolica.

Aan gezen ik wat problemen kreeg met VLC naar mijn dreambox ben ik een programma gaan zoeken die diverse soorten files kon omzetten naar een DVD formaat en die heb ik gevonden nl: MKV-To-DVD, maar dan moet je wel een licentie aan kopen voor ongeveer 30 euro.
Je kan dan niet alleen de file opgeven om in DVD formaat te krijgen maar oom de ondertiteling die je er bij wel hebben.
Ik heb hem al een paar maal gebruikt het wekt heel goed, heb alleen nog niet gevonden hoe je er een menu structuur in kunt krijgen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan