ongeloofwaardige reclame Dreambox 7020

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Net als de rest van het Dreambox aanbod is deze tuner ook gebaseerd op Enigma2. Met het apparaat kunt u 7 kanalen opnemen en een achtste kanaal bekijken.

Ik ben mij aan het beraden, op de koop van een andere Dreambox, en bij het zoeken naar de voordeligste, kwam ik bovenstaande tekst tegen in de beschrijving van een 7020 HD.
Heeft iemand enig idee, of dit op waarheid berust, en hoe dat dan wel gerealiseerd kan worden...? gr. George
 
Dat moet je met een korrel zout nemen. Tenminste als je het echt goede opnames wilt hebben.
Je hebt 2 tuners dus kunt 2 diseqc's aansturen, dan kun je op elke diseqc (lees: satelliet) een paar programma's opnemen ofwel horizontaal, ofwel verticaal.

Ik heb dat ooit eens geprobeerd met de Xtrend, maar je bent dan ook verplicht naar een van de opnames te kijken, toen kwam ik aan een totaal van 4 opnames tegelijkertijd. En dat lukte nog net, een 5de wilde hij al hakkelen en vast slaan. Dus mijns inziens is dit meer theorie dan dat het daadwerkelijk kan. En dan hebben we het over SD opnames. Volgens mij is hier iemand eens tot 6 of 7 gekomen.

Voor hetzelfde geld is die nieuwe versie 7020HD flink verbeterd. HD opnames vergen echter behoorlijk wat van het systeem, dus ik twijfel er zwaar aan.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen hiermee, of er al mensen dat getest hebben en hoever ze gekomen zijn.
 
@Black Tiger: Bedankt voor je reactie.
Die geeft weer, wat ik al vermoedde.
Nu kan ik het niet nalaten, naar deze webshop een verzoek tot nadere informatie te sturen...
Ze kunnen er wel bij schrijven, dat je ermee naar de maan kan helicopteren, maar het moet toch wel enigszins op waarheid berusten...!!! vr,gr, George
 
Ik kreeg zoeven een antwoord, op mijn verzoek voor nadere info:

De wijsheid met betrekking tot het opnemen van 7 zenders komt van Dream Multimedia.

Men gaat er dan van uit dat u opneemt van meerdere zenders die op dezelfde transponder uitzenden ?n

het gebruik van de kabel en satelliettuner.

Wilt u echter echt onafhankelijk kunnen kijken en opnemen dan heeft u een box nodig met 2 satelliettuners.
 

Wat mij betreft geen speld tussen te krijgen..., en waarschijnlijk zal ik deze mogelijkheden nooit gebruiken..gr. George
 
Achja, het ist och ook al mooi als je 2 of 3 programma's tegelijk kunt opnemen. ;)
 
Al is de laatste reactie al even geleden...

De beperking op het aantal kanalen zit vast op de doorvoersnelheid van het apparaat waarop de opname's gedaan worden.
Ik heb met de HD2400 zonder problemen 12 kanalen gelijktijdig op kunnen nemen, 8 kanalen van de ingebouwde kabel tuners, de rest vanaf 'remote-tuners' via het netwerk.
Ik gebruik een unicable setup waarmee ik 8 tuners achter elkaar kan koppelen, verder heb ik een aantal kabeltuners als kabelkopstation in de meterkast hangen, dus aan ontvangstmogeljkheden en tuners geen gebrek, totaal kom ik op ruim 16 beschikbare tuners ;)


Nu heb ik dit niet op een Dreambox getest omdat ik gelukkig geen enkel apparaat van DMM in huis heb maar technisch mag het geen probleem zijn, gebruik je een NAS om op te nemenm is dat apparaat dus de beperkende factor.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan