Ontbreken ondertiteling Discovery en Animal channels.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Al enige tijd verschijnt er met mijn DM8000 met een Newenigma2 image geen ondertiteling meer op sommige Discovery kanalen en Animal Planet.

Alleen voor de OpenATV image of OpenPLI schijnt er een fix te zijn maar op het forum van Newenigma2 valt er te lezen dat ze er niks aan gaan doen en DM OE2.0 ook niet meer ondersteund.

Maar zou de onderstaande wijziging in het bestand 'subtitle.cpp' wat voor de subtitels verantwoordelijk is, dit niet (makkelijk) te wijzigen zijn?

Oud: object->object_vertical_position  = *segment++ << 8;
Nieuw: object->object_vertical_position  = (*segment++ & 0xF) << 8;

Ik weet bijvoorbeeld niet of het bestand daarna gecompileerd moet worden of zo. :)
 
Werkt het op de originele image van DP nog wel? Zo ja zet die er dan op.
Trouwens wat heeft newnigma2 wat een originele image van DP niet heeft....

En anders:
/lib/dvb/subtitle.cpp kopieren naar /lib/dvb/subtitle.cpp_ORG

en daarna de wijziging gewoon aanbrengen. Herstarten en kijken of het werkt
zo niet dan de _ORG weer gebruiken
 
Allereerst bedankt voor de reactie @eendenteam.

eendenteam zei:
Werkt het op de originele image van DP nog wel? Zo ja zet die er dan op.

Dp is? Ik ben er blijkbaar alweer te lang uit. Maar als je de originele image van DM bedoelt, dan is mijn antwoord daarop, nee daar werkt het niet meer op.

eendenteam zei:
Trouwens wat heeft newnigma2 wat een originele image van DP niet heeft....

Draait al jaren stabiel bij mij met de nodige plug-ins en om er nu weer aan andere image op te zetten. :(

eendenteam zei:
En anders:
/lib/dvb/subtitle.cpp kopieren naar /lib/dvb/subtitle.cpp_ORG

en daarna de wijziging gewoon aanbrengen. Herstarten en kijken of het werkt
zo niet dan de _ORG weer gebruiken

Dit was het eerste wat ook bij mij opkwam en normaal zou ik dat ook zo doen als test. Maar eerst wil ik natuurlijk wel een backup maken van mijn image ware het niet dat ik alle Tools opnieuw moet installeren nadat ik W10 opnieuw heb ge?nstalleerd. Maar voor volgend jaar staat het zeker op de to-do list en koppel ik het hier terug wat het resultaat is.

Tnx, en een fijne jaarwisseling.
 
Inderdaad DP=DreamPorperty (was voorheen DMM).
Backup is toch zo gedaan. Hier maken we een backup ruim binnen 1 minuut van de complete image, ofschoon op een dm8000 het iets langer duur (2 minuten of zo).
Wij doen dat met dBackup, welke na installatie keurig in het menu (na "Instellingen") zichtbaar is. Je moet wel even opletten dat je de versie voor de dm8000 neemt (OE 2.0 of OE 1.6, afhankelijk van je image).

Maar om een image van DP er op te zetten, terwijl je al aangeeft dat het niet werkt lijkt ons minder gewenst.
 
Als je zoals ik er even een tijdje uit bent met het volgen van de ontwikkelingen dan mis je die wijziging van DMM naar DP.

Het maken van een backup is geen probleem maar het moet wel goed gebeuren. Maar was er met OE 2.5 dan geen probleem met die ondertiteling?
Als dat wel zo was dan moet er ook een patch zijn uitgebracht om op die specifieke kanalen weer ondertiteling te krijgen.
 
In de laatste originele OE2.5 (unstable) van DP geen problemen met ondertitels.
Deze worden m.u.v. Discovery Showcase (dus Discoveru Channel en Animal Planet) met het beeld mee verzonden. Je hoeft op die zenders dus niet de ondertiteling te kiezen.
Op Discovery Showcase moet je - om NL ondertiteling te krijgen - wel even de ondertiteling via het menu activeren
 
Bij alle Discovery Channels waar je de ondertiteling zelf moet selecteren werkt het met de OE 2.0 niet meer. Maar in die subtitle.cpp staat wel meer dan die ene regel daarom werkt het waarschijnlijk niet op alle zenders in tegenstelling met OE 2.5. 

De komende week gaan we er eens voor zitten en die subtitle.cpp aanpassen. Omdat ik nu even niet bij die file kon komen vroeg ik me alleen af of hij niet gecompileerd zou moeten worden. Zo bekend ben ik nu ook weer niet met Linux. ;)

Bedankt Eendenteam. 
 
Allereerst de beste wensen voor 2019.

Gisteren en vandaag tussen alle andere bezigheden door nog gezocht naar subtitle.cpp want deze is niet te vinden met het path: /lib/dvb/subtitle.cpp.
Bestaat er eigenlijk een zoekfunctie met Linux om de gehele HD (image) te scannen?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan