Ontstemd gestemd.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Gaan we op naar betere tijden?
Ik ben benieuwd.
 
Brussel beslist... In Nederland is het een kwestie van "kat of hond" en iets met bijten..
 
Brussel beslist...
Tot op bepaalde hoogte. De Europese afspraken worden inderdaad in Brussel in de gaten gehouden. Lokale partijen kunnen echt wel het verschil maken, zowel in gemeentelijke zin (wat nu niet aan de orde is) als op provinciaal niveau. En vanuit de provinciale verkiezingen gaat ook de 1e kamer gekozen worden, wat weer belangrijk is om de door de 2e kamer bedachte wetten goed te keuren / af te keuren.
Aangezien er geen 1 partij zal zijn die voldoende stemmen krijgt om een meerderheid te krijgen blijft het nodig dat partijen samen blijven werken. Nadeel is dat zo'n partij ook nooit de door hun beloofde standpunten waar kunnen maken (daar is immers een meerderheid voor nodig).
Met stemmen kunnen we dus echt wel invloed uit oefenen.
 
Mijn advies aan de regering, inpakken en wegwezen.
Voor de zomervakantie verkiezingen.

Maar dat zal wel niet gebeuren.
 
Dat gaat niet zo snel, ivm de organisatie.
 
Twee maanden dan? :biggrin:
Enfin, Nederland wordt wakker zo te merken... :)
 
Rutte had al lang moeten opsodemieteren, hij wil voor oplossingen zorgen maar heeft oogkleppen op en ziet gewoon niet dat hij onderdeel is van het probleem.
Het grootste probleem is dat hij zo goed kan debatteren.

Maar hij vergeet dat hij, toen hij nog in de oppositie zat, iedereen de maat nam en er op aan sprak dat die hun verantwoordelijkheid moesten nemen en conclusies trekken uit hun fouten, ook al waren ze maar eindverantwoordelijke.
Hij zit nu al veel te lang op een plek waar hij te vaak een dergelijk soort fouten heeft gemaakt dat het eindelijk tijd eens opnieuw zijn verantwoordelijkheid te nemen en te vertrekken. Maar hij wil dat gewoon niet in zien.

En geheid dat ie nu ook weer met het smoesje komt dat dit een duidelijk teken is dat het beter moet en dat hij zijn stinkende best daar voor gaat doen, in plaats van dat hij in ziet dat dit een duidelijk teken is dat het tijd is om eindelijk zijn biezen te pakken.
 
Mooie reactie door Leonardus uit Limburg in de Telegraaf bij het stukje Nederland kiest voor het midden. Ik heb geen idee wie het is maar hij heeft wat mij betreft helemaal gelijk.
"Nederland heeft niet gekozen voor het midden, Nederland heeft gekozen voor een beleid dat niet wordt gedicteerd door Brussel of welke actiegroep dan ook.
Nederland heeft gekozen voor bestuurders die naar het volk luisteren en niet op bestuurders die het volk het zwijgen opleggen.
Nederland heeft gekozen voor Nederlandse belangen en niet voor de belangen van de knoflooklanden.
Nederland heeft gekozen voor een andere regering en heeft duidelijk gemaakt dat de voorlieden van de VVD en D66 moeten vertrekken. Niet morgen maar vandaag moeten ze opstappen, wij zijn lang genoeg uitgebuit en gekleineerd door Rutte en Kaag. "
 
Dat ben ik met je eens boets. Als ze nu maar willen luisteren. Ik dat er wel weer wat word bedacht om van die boeren partij af tekomen.
 
Inderdaad heeft die man dat prachtig gezegd @boets maar als ik het zo hoor dan moet het de media zijn die gaat pushen.
Want Rutte vond inderdaad dat het een teken was en dat men nu moest gaan kijken om het beter te doen (niet zijnde opstappen dus) en Kaag vond dat er weinig zetels verloren waren voor de VVD en D'66 en dat ze dus verder konden op de ingeslagen weg als ik het goed hoorde.

Het was wel prachtig om te zien dat kaartje op het NOS journaal, kreeg je eerst te zien hoe het voorheen was met door het hele land een boel verschillende kleurtjes. En hoe het nu was, overal 1 groene kleur met alleen nog op enkele plekjes wat paarsachtigs. Oftewel door heel het land had de BBB gewonnen.

Dat het zo groot zou worden had ik zelf ook niet verwacht, maar des te duidelijker is het teken naar de huidige regering dat ze moeten inzien dat het nu klaar is.
 
BBB nu op 16. Gaat er om spannen, kunnen nog op 17 komen ten koste van D66 die dan van 6 naar 5 zetels gaan, zou kicken zijn, wordt de weg van de coalitie over links afgesneden. Kan de vlees, zuivel en vliegtaks weer even de koelkast in.
 
de verliezende partijen proberen met de BBB precies het zelfde te doen als met pim / pvv / forum.
zoveel mogelijk lawaai maken en onrust veroorzaken in de hoop dat de nieuwe onderuit gehaald wordt
 
Het zou me niks verbazen als rutte gewoon blijft.
 
Dat zou mij ook niet verbazen @janblues want die komt weer met het smoesje dat hij het wil oplossen zoals ik al schreef.

Maar vandaag op het journaal zag ik dat Wopke Hoekstra van het CDA de situatie toch anders zag en vond dat het zo niet door kon gaan op deze manier.
Nu heeft het CDA wel meer verloren dan de VVD qua zetels, maar als de CDA de stekker er uit trekt, zal Rutte toch moeten opzouten. Het gaat nog spannend worden zo te zien, temeer daar er dus nu 17 zetels zijn voor de BBB.

Ik hoop alleen, gezien die nu in elke provincie de grootste zijn (nog nooit voor gekomen) dat ze het kunnen redden en de boel stabiel houden.
 
Hahaha, tijger ben jij helderziend ofzo?
Nee maar ik ken Rutte ondertussen al te goed, kijk ook maar naar mijn voorspelling in post #8. :biggrin:
Hij vindt ook niet dat zijn kabinet wankelt, nee heeft slechts 2 zetels verlies dus nog ruim 10 over... als het CDA er de stekker niet uit trekt gaan ze gewoon door.
En v.w.b. het stikstofbeleid hebben ze die grens van 2035 nog van de rechter dus kunnen ze straks met de "eer" gaan spelen dat ze de mensen 5 jaar meer ruimte kunnen geven. Terwijl dat de hele tijd kon.

Kut politici.
 
Ja maar BBB volgens mij nog steeds op 16 zetels, hoop wel dat het er 17 worden, kan die jup van Groen Links ook meteen terug zijn hok in.
 
Laatst bewerkt:
maar BBB volgens mij nog steeds op 16 zetels
Oh ik dacht dat ze vanmiddag op het journaal zeiden dat er nu al weer wat plaatsen een provincie geteld was en dat het hiermee 17 zetels werden. Maar ik kan me vergissen uiteraard.
 
de landverrader blijft gewoon zitten en stemmen heeft geen zin meer , BBB is wel de grootste maar er zal toch niks veranderen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan