ontvanger en schotel draaibaar ??

N

Nowtv

Even een vraag ik heb een schotel van 150 cm draaibaar met een actuator,de lnb is een quatrok lnb met een magnetische polarizer.

ik wil hier een humax5400 met positioner of een echostar ad3000ip viaccess op aan sluiten.

Nu het probleem de humax kan geen polarizer sturen en als ik een smalle lnbf in de schotel zou plaatsen is dit probleem opgelost ,maar als ik dan ga draaien dan klopt de horizontaal/verticaal niet meer en kan ik niet skewen dus de polarizer bijdraaien zodat hij goed hor/of vert staat.

Dus de vraag is het verstandig om een echostar te kopen met positioner en polarizer besturing of een humax5400 met positioner en een andere schotel plaatsen of is er meer.

Wie kan mij hier advies over geven

En dan de vraag hoe is men te speken over de echostar ad3000ip viaccess of moet ik deze niet aanschaffen en toch voor de humax 5400 gaan ,wie kan mij hier wat over vertellen.

Nowtv

 
Ik heb zelf een Echostar ad3000ip viaccess en ben zeer tevreden.

Hij is niet zo snel als de Humax maar je hebt wel alles in 1 doos.

In mijn geval ging gebruiksgemak dus voor snelheid en ik heb daar nooit spijt van gehad.

Maar de keus is natuurlijk aan je zelf.

Je kunt ook altijd beide ontvangers eens gaan proberen om zelf een oordeel te kunnen vellen.

 
Ik zou zeggen, vergeet ook de Strong SRT4375 niet te testen, ik ben daar zéér tevreden over. Sinds de nieuwe firmware in de tuner zit draait deze ook perfekt met de Aston V1.05

 
Echostar of Strong! betere kwaliteit in je videosignaal vind je haast niet!

 
Leuk subject...:) ik begrijp hoe je je schotel draaibaar kunt maken maar je ontvanger????...

Persoonlijk vindt ik de Humax niet zo'n multisat ontvanger, zelf gebruik ik um hier in combinatie met 4 schotels.

eentje op Astra, eentje op de Hotbird, eentje op de Sirius en de laatste draaibaar met een aparte positioner.

Zolang de ontvanger signaal heeft zijn er geen problemen, en werkt alles prima, maar zodra je een kanaal kiest 'wat

er nog niet is' (schotel is aan het draaien) dan is ie niet vooruit te branden, het lijkt wel of ie continu iets aan het zoeken is...

Verder wil de Humax eigenlijk altijd aangezet worden op de Astra (zoekt naar z'n update transponder) is dit niet het geval dan staat ie tijden met drie knipperende puntjes te wachten, voordat ie aangaat...

Het probleem wat je aanhaalde over de polarizer, is inderdaad aanwezig, al moet ik eerlijk zeggen dat de verschillen niet zo groot zijn.

Vergelijk ik bijv. de Orion (37,5west) met m'n draaibare gregorian schotel (met polarizer) en draaibare met 'vaste' LNB dan kan je een signaal kwaliteits verbetering halen van zo'n 10-15% (signaal sterkte is praktisch gelijk)

Signalen die tegen de treshold van de ontvanger aan liggen, (hikken/wegvallen) blijven even slecht.

Zoek je dus een betrouwbare ontvanger die probleemloos moet werken op de 'meer bekende' satellieten en daarbij ook af en toe wat exotische kanalen kan laten zien.

Dan zou ik voor de Humax gaan, de combinatie HIC10108p plus een Seca 1.04/1.05 draait probleemloos.

Ik heb er zelfs eens drie! werkende kaarten in gehad 1x Irdeto embedded/Irdeto CI cam/Seca CI cam, en geen enkel probleem op de simulcrypt kanalen, ook doorzappen naar een Seca only kanaal gaf geen problemen.

Gr FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan