Ontvangs probleem

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
graag wil ik jullie mijn probleem voorleggen en kijken wat jullie zeggen.

Ik heb een visiosat schotel met 4 koppen en een DiSEqC, 4 naar 1 natuurlijk.
Nu heb ik sinds twee dagen het probleem dat mijn beeld begint te blokken en soms krijg ik de melding dat er geen signaal aanwezig is. Als ik naar het signaal kijk zie ik ook dat
dSNR: 84% AGC: 67% veel lager is daqn normaal bv dSNR: 54% AGC: 51%, dus dan heb ik geen beeld meer.

Volgens mij heb ik dan een probleem met de DiSEqC, maar weet dat niet zeker.
Dit probleem is er niet altijd, vreemd ????
 
Hmmm lijkt me eerder een niet perfect uitgerichte lnb.

Om de disecq uit te sluiten haal je um er ff tussen uit en dan de lnb rechtstreeks op de receiver aansluiten.
 
Dat was idd mij volgende actie, alleen nog niet uitgevoerd.

Vervolg komt nog.
 
Ik heb de DiSEqC vervangen en de problemen shijnen opgelost, hj schakkeld nu ook sneller tussen de sateslieten.
De DiSEqC is een Triax DiSEqC switch 4/1 incl. behuizing 34 Euro.
 
Te roeg gejuigt, doet het nog steeds.
Ben nu bang dat er problemen met de DB is, dus als er iemand is die mij verder kan helpen hoor ik dat graag.

Bv. helpt het als er een nieuw image op gezet wordt, deze zit er al 10 maanden op.

Anders wordt et een reperatie en waar kan ik dan terecht voor een DiSEqC reperatie.
 
Voor reparatie hoef je toch niet ver de importeur zit in Eindhoven anders probeer de hobbyman.nl uit Geldrop.
 
aart1944;204685 zei:
Voor reparatie hoef je toch niet ver de importeur zit in Eindhoven anders probeer de hobbyman.nl uit Geldrop.

Kan je die man gelijk helpen met het up to date houden van zijn website. :biggrin:
 
Je had het laatst over het plaatsen, via de telefoon, van een nieuwe zenderlijst? Heb je dit al gedaan, en is het probleem wellicht nadien begonnen?
 
Nu daar zeg je wat.

freggel1;204690 zei:
Je had het laatst over het plaatsen, via de telefoon, van een nieuwe zenderlijst? Heb je dit al gedaan, en is het probleem wellicht nadien begonnen?

Vandaag eerst een test gedaan door een LMB met de DB rechtstreeks te verbinden, het hielp niet echt. Maar daarvoor moet je wel de satelliet konfiguratie aan passen, geen DiSEqC en een LMB.

Daarna weer de zaak o de DiSEqC terug gezet en de satelliet configuratie aan gepast, maar was wel alle kanalen kwijt, DUS een nieuwe kanalen lijst er in gezet.
Nu is het 19:00 en vanaf 15:30 geen blokken meer gehad.

Ik denk dat Frggel gelijk heeft.
Bedankt kerel.
 
Maar als je naar de tijd van mijn posting kijkt, was je zelf al op de goede weg. ;)

Nog bedankt voor het telefoontje dat het gelukt was.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan