ontvangst weg

B

bloemkool1980

Hey,

Bij hevige regenval heb ik geen ontvangst, ik vermoed wel dat dit normaal is maar als de regen stopt zie ik wel op men dreambox dat de signaal sterkte goed is maar toch heb ik geen beeld.

Het enige dat werkt is men dreambox rebooten, een volledig restart.

Ik gebruik de Ronaldd image, de laatste van 1 augustus. Iemand een idee?

cheers

Het kan zijn dat bij verlies van ontvanst de Dreambox soms niet meer "pakt". Hij verslikt zich dan wel eens. Als hij dat elke keer doet is het eigenlijk minder goed. Welk type Dreambox heb je?

Herstarten is natuurlijk een optie, maar soms is het ook voldoende om even naar een ander pakket (bijv. als je op C+NL zit naar Pro7 of Sat1) te schakelen en dan weer terug of een emu reset d.m.v. blauwe knop en dan groene knop.

Ik weet niet hoe de emu reset in de Ronaldd image werkt.

Als ik zoiets meemaak, ga ik in het menu naar kanaalzoeken, en signaalmeting.

Ik zoek dus niet werkelijk maar ga daar alleen heen om het signaal te meten.

Vervolgens stel ik een andere satelliet in.

Daarna zet ik 'm weer terug op de goeie satelliet en kies dan voor de zekerheid ook even een andere frequentie (en liefst ook andere polariteit).

Hierna zie ik de balkjes voor signaal sterkte weer de goeie kant op gaan en kan ik gewoon gaan kijken.

Is dus niet een echte oplossing, maar wel beter dan een herstart.

Ik heb een 7025 van dreambox.

Zal eens proberen met jullie tips. Blauwe knop= mijn favorieten en de groene knop is een overzicht van de satelieten waar ik op gericht sta.

Ga jullie tips zeker proberen mercie :)

Nu ben ik geen Dreambox kenner maar ik meen toch wel eens gelezen te hebben dat de 7025 het enigste type is waar na het wegvallen van het signaal het niet meer vanzelf terugkomt.

Tot nog toe zou je een keer moeten resetten dus opstarten en dan doet hij het weer, het lijkt me meer een bug.

Zoals @Mas3 het uitlegt kan het natuurlijk ook maar normaal gesproken hoort het signaal na verstoring door een zware regenbui terug te komen.

Nu ben ik geen Dreambox kenner maar ik meen toch wel eens gelezen te hebben dat de 7025 het enigste type is waar na het wegvallen van het signaal het niet meer vanzelf terugkomt.
Ik meende me ook zoiets te herinneren, vandaar dat ik naar het type vroeg. Maarja, misschien helpt een van de andere tips ook wel.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan