ontvangst

D

dillon_963

hoi mensen;
ik heb voor anderhalf jaar een nokia ontvanger gehad met maar 1 kop op astra 19.2 oost met een nl kaart, nooit slechte ontvangst gehad, of het nu sneeuwde, regende of wat dan ook. ik heb nu een dreambox 500s met daarop PLIHelenite, CCcam en gbox 2.21 draaien, drie koppen (op 19.2?, 28.5? en 13? oost met een MaxiM switch ertussen) en bij de minste regen krijg ik slecht beeld (of in het slechtste geval valt de hele ontvangst weg), kan hier iets aan gedaan worden? het is heel vervelend, want het regent hier nogal veel h?.

groeten

dillon

@dillon_963, allereerst welkom op het forum.

Meteen de eerste vraag erbij: Hoe groot is je schotel, want als die aan de kleine kant is, dan kun je deze problemen al krijgen.

hoi freggel 1;
mijn schotel is 80 cm, dus zou dit geen probleem mogen geven voor de satelieten die ik gebruik. alleen die 28.5 zit wel aan de linkerbuitenkant van de schotel. maar de onvangst is goed, hij zit momenteel gelokt op 85%. (meteen ook de zwakste die ik heb, de rest is beter).
groeten dillon

Hier is de grootte niet anders, dus daar kan het niet aan liggen.

Misschien dat een ander nog een idee heeft wat het kan zijn?

Niet echt, ben er ook al over aan het nadenken geweest, als de BER op 0 blijft staan zou het feitelijk goed moeten zijn.
Nu weet ik wel dat er verschillen zijn in de Dreambox tuners v.w.b. de signaalsterkte.
Uit ervaring kan ik vertellen dat bijv. de 7020 een veel betere signaal en kwaliteitssterkte heeft dan de 7000 en dat is ook meteen behoorlijk wat. Althans als je op de meters mag afgaan.
Het zou me derhalve niet verbazen als dit verschil ook zo is tussen de Nokia en de Dream500.

Het enige wat ik kan bedenken is de Nokia nog eens aansluiten en kijken of dit verschil nog steeds zo is. Om er definitief zeker van te zijn dat het aan de Dreambox ligt.

Wat er dan nog aan gedaan kan worden weet ik zo vlug niet maar misschien dat iemand anders daar nog een idee over heeft.

Wat ik heb gemerkt met de DM500 tegenover de Humax 5400 is dat de DM500 ook erg kritisch is met de afstelling van de schotel. De 7020 is, als hij eenmaal met een 80cm schotel goed uitgericht is, stabieler. Maar ik heb wel alle kabels vernieuwd en toen mijn schotel exact uitgericht. Ik ben welliswaar draaibaar maar zelfs op Hotbird en Astra goed uitgericht met de Humax pakte ik met de DM7020 niet alles. Dit geeft aan dat als je met 3 LNB's werkt alles nog beter afgesteld moet staan. Stel hem eerst goed af op het zwakste signaal todat je een goede ontvangst hebt en richt daarna de andere lnb's op de sterke signalen. Misschien heb je zo een compromis gevonden.

Grt. Parabolica.

tja, ik zal moeten wachten tot morgen, het zou dan in de late namiddag gaan regenen, voor zover... ik heb nogmaals de hele afstelling nagekeken en alle ontvangst is tussen de 85 en de 94%, ber 0. nu maar afwachten.
groeten en bedankt voor jullie tips.

dillon

Probeer het eens met er een soort van regenkapje op te plaatsen van plexyglas (van de rol, dat is soepel).
Ik heb een DB 500s met een multitienne antenne waarmee ik de 4 sat's ,hotbird13°, en astra 19,2°;23,5° en 28,5° kan ontvangen, heb er een regenkapje opgezet en no problem. de waarden zijn tussen 85% en 92%.
Tokkio

Staat er niks voor een boom of iets anders??

Natuurlijk zit er in schotels ook veel verschil.

Ook de lnb niet te vergeten.

sat4ever.

Is 1 poort van de switch niet wat minder, kun je testen door de aankomende kabel te ruilen en dan de volgorde in de Dream aanpassen. de switch is een electronische schakelaar en het zou kunnen dat hij via de ene porrt beter geleid dan bij de andere poort

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan