ontvangst

hein12

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
hallo heb een db500 heb er nieuwe software in, heb het draaiend gezien ben thuis heb geen onvangst meer de 7000 draait wel goed

Hoi Hein12 en welkom op Satellite Fun.

Als ik het goed begrijp heb je dus een Dreambox 500 gekocht die je werkend en draaiend gezien hebt, maar nu je thuis komt werkt de draaibare schotel er niet op correct?

Het zou wel eens kunnen zijn dat de instellingen toch niet goed zijn voor jouw schotel. De 500 wil nog wel eens iets verliezen.

Gunstig is wel dat je een DM7000 hebt die werkt en draait, dus je zou bij de DM7000 in de instellingen kunnen gaan kijken bij de motor setup en dan die instellingen vergelijken met die wat in de DM500 staan op diezelfde plaats.

Vermoedelijk zit daar toch ergens verschil in.

Of de in gestelde coördinaten staan niet goed.

beste black tijger nee heb de 500 altijd al gehad maar ze hebber er nieuwe software en kanalenlijst in gezet de motorsetup staat wel goed maar maar geeft 38% sterkte waar ik de schotel ook heen draai hij reageert nergens op de ber blijft wel op nul staan ben bang dat de tunerblik kapot is

Het zou ook nog de software kunnen zijn, ik zou toch eerst nog even andere firmware er op te zetten, liefst Gemini 4.60 die is lekker stabiel op de 500 en dan nog eens kijken.

Als dat niet helpt zou het wellicht inderdaad kunnen dat het tunerblik niet meer helemaal lekker is of wellicht heeft Aart44 of onze technicus Mas3 nog een idee.

Uiteraard heb je al geprobeerd eerst met de 7000 een FTA kanaal te ontvangen, en vervolgens de 500 in plaats van de 7000 aangesloten (dus niet op een eventuele 2e aansluiting), zodat je 100 % zeker weet dat het probleem in de box zit ?

Laat ik nu gokken op een foute instelling, staat de motor op GoTo XXX en draait hij dus op usals de juiste coördinaten ingevuld bij die iemand die de soft er op heeft gezet??

Ja als die iemand 40-50 km verder woont klopt dat dus niet dus de gegevens van je woonplaats invoeren.

Daar gokte ik ook al op:

bij de motor setup en dan die instellingen vergelijken met die wat in de DM500 staan op diezelfde plaats.
Dat is namelijk de plaats waar die GotoXX funktie te vinden is, maar Hein schreef dat dit goed stond.

Wat je kunt doen echter Hein, is de GotoXX effe uitvinken en dan kijken of er niet per ongeluk motor posities in dat vakje links zijn opgeslagen.

he jongens bedankt heb de db toch maar opgestuurd gr hein12

Graag gedaan. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Succes!

Graag gedaan. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.Succes!
Misschien defecte mosfet Q72?

sorry dat ik wat laat reageer dreambox bijna 3 maand weg geweest is de db terug maar het probleem is weer begonnen had de db verkocht maar die koper had een kapotte motor ben bang dat de mosfet Q72? kapot is zoek nou iemand die de mosfet Q72? er in kan zetten voor dat ik de dreambox weer 3 maanden kwijt ben gr hein

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan