Onzichtbare schotel

D

D-SQUAD

Schotelantennes zijn nog steeds immens populair in dit land. Hele wijken hangen er mee vol. Maar een mooi uitzicht levert dat niet op. De Sqish Satellite Aerial biedt de mogelijkheid om de schotelantenne te camoufleren.

De rechthoekige Sqish Satellite Aerial wordt namelijk geleverd met een camouflagesticker van een stenen muur. Daarbij bieden zij ook de optie om zelf een foto te sturen van de plaats waar de bewuste schotel gaat hangen. Zij maken dan een camouflagesticker op maat. Zo wordt dat lelijke ding aan het zicht onttrokken.

De Sqish Satellite Aerial kost 190 euro. Overigens is het goedkoper en effectiever om digitale televisie aan te schaffen. Een schotelantenne is zo vorige eeuw.
meer info op: http://www.sqish.co.uk/
Bron Nu.nl

ziet er wel leuk uit maar meen me te herinneren dat er al zoiets was
om je schotel aan te passen aan de kleur van je muur,
maar om nou te zeggen dat de digitale tv echt goedkoper is dan een wok aan je muur ?
kan wel zijn dat een schotel zo vorigge eeuw is maar voorlopig vind ik digitale tv van upc (1) te duur en (2) heb ik niet de kanalen die ik op mijn wokje binnen krijg.

Veel mensen hebben het wat satschotels betreft over "lelijke dingen".
Kwestie van smaak,en hoe pietluttig men is.
Wij waren juist in Lissabon op vakantie,en die stad,(de rest van Portugal overigens ook,) hangt vol met schotels,verschillend van grootte en vorm,en gericht op ieder puntje van het heelal.
Ik heb niet de indruk gekregen,dat men er daar wakker van ligt.
Gr.George

Nu.nl;191892 zei:
Een schotelantenne is zo vorige eeuw.

Klopt helemaal.
En in 1996 was er al digitale tv in Nederland.
Via de schotel.
Anno 2008 wint de schotel het op technische aspecten en mogelijkheden, en op prijs op termijn.

Enige dat tegen de schotel te voeren is, is dat ze wat lastig werkend onder de grond te stoppen zijn zoals met een kabel.
Dus dat ze zichtbaar zullen zijn.
Verder is het genoemde product helemaal niets nieuws, dergelijke schotels bestaan al jaren.
En ook de kwast en stickers (zelfs specifiek voor de schotel) bestaan al jaren.

Jammer, nu.nl is mijn dagelijkse krant.
Ik heb dit stukje gemist, maar het lijkt meer op een editorial oftewel (mislukte) reclame.

Ja Dani?l Dee van NU.nl heeft een keer de DailyMail gelezen en onder het motto "beter goed gejat" het stukje geschreven.

Maar het is gewoon de Selfsat schotel die in Engeland op de markt wordt gebracht onder de naam "Sqish" en het wordt al een paar jaar gebruikt door het Franse Canalsat.
Het enige nieuwe is de sticker in je eigen kleur baksteen.

Hier een plaatje van de Selfsat, http://www.brymar.co.uk/acatalog/selfsat-2.jpg

Nu snap ik het.

Ik lees mijn dagelijkse krantje zoals de meesten de krant leest: de koppen bepalen of je een artikel gaat bekijken of niet.
Dat er ook een hoop rubrieken zijn op nu.nl was me wel bewust, maar de betreffende rubriek heb ik nooit eerder ingezien.
Dat komt door de naam van die rubriek: plugged.
Plugged betekent "de stekker zit erin".
In die zin gaat het dus om elektronica-gadgets.
Maar plugged betekent ook dat je (als journalist bijvoorbeeld) tegen vergoeding iets onder de aandacht brengt.
Deze term is vooral bekend uit de muziek industrie, waar men echte beroepspluggers heeft die ervoor zorgen dat radio dj's bepaalde liedjes met regelmaat ten gehore brengen en zo populair maken.
Het is heel bekend dat dat gebeurt, maar het is ook manipulatie.

Aangezien de wanabee journalist dit product eerst beschrijft en aanprijst, maar direct daarna de hele productgroep afkraakt, is het zonder enige twijfel gewoon een stukje anti-nieuws.
Net zoals de muis die een internet telefoon blijkt te zijn, een paar items hoger in de lijst (van een andere schrijver overigens).
Nieuwswaarde 0; het bestaat al een hele tijd.

Zeer teleurstellend voor een site als nu.nl.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan