Oost Europese zenders zoals Azarbeidzjan en Oekraiene ontvangen

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Een van de buren heeft een nieuwe TV, deze heeft geen scart meer maar alleen HDMI.
Hij wil graag kijken naar de wat dieper gelegen Oost Europese zenders, met name Azarbeidzjan, Oekraiene en misschien Rusland, maar die laatste is niet perse nodig, evt. Georgie.

Hij had daar een analoge ontvanger voor, maar uiteindelijk kon hij daar ook nog maar een zender op twee of vangen. Geen idee welke satelliet de installatie uitgericht staat.

Nu kan hij evt. wel een nieuwe ontvanger kopen, maar naar welke satelliet moet er gekeken worden? Ik ben even op Lyngsat gaan kijken.
Voor de Oekraiene zie ik daar veel gele lijnen op 4.8 Oost. Onderaan staat dat gele lijnen C band zou betekenen.
Voor Azarbeidzjan moeten we richting 46 oost, daar is heel veel wit te zien hetgeen betekend dat de beamdata niet beschikbaar is, maar sowieso is 46 Oost niet haalbaar.

Weet iemand of er hier wel nog redelijk gewoon op de Ku band iets te vangen is v.w.b. deze landen? Want zo te zien zitten er op Hotbird maar 4 waarvan er 1 Nickelodeon is.
 
Begrijp ik dat hij wel deze zenders kon ontvangen met een kastje met een scart aansluiting ,
Dan is mss een scart naar HDMI converter een optie.

Bekijk Scart naar HDMI Adapter - Full HD - 720P / 1080P - Plug & Play - Scart Schakelaar - Zwart op bol.com.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar had ik ook aan gedacht, maar op die ontvanger kon hij ook nog maar een zender of twee vangen.
Vandaar mijn vraag. Want als hij op een nieuwe ontvanger een stuk meer zenders kon ontvangen leek hem dat ons een stuk beter.

Daarnaast zie je toch ook vaak slechte recensies bij die convertors dus die zijn niet allemaal even lekker.
 
Yep, we hebben nog wat rond gekeken. Maar inderdaad lijkt dat de beste optie.

Ik ga het aan de buurman doorgeven.

Dank voor het meedenken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan