Oosterse DM500s

R0N

New Member
Lid sinds
29 jan 2010
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Hallo een ieder..

Er zijn een hoop oosterse Dm500s doosjes in omloop..

Welke firmware werkt daar het beste op als er gebruik gemaakt wenst te worden van een origineel C+ basis pakketje?;)

En weet iemand de voor en nadelen van een oosters DM500tje? (behalve het bezoek aan de dealer als hij ermee kapt..:biggrin:)

 
Hoi Ron en welkom op Satellite Fun.

Op de 500 ontvangertjes, ook op de clones, werkt de Gemini software vaak het stabielste, maar daarmee loop je ook meteen het meeste risico. Ze hebben er de vervelende truken die de bootloader wisten wel uitgehaald in de nieuwste versies maar men wete maar nooit of ze het niet nog een keer gaan flikken, daarom ondersteunen wij hier ook geen Gemini meer.

Andere stabiele firmware voor de clones is Pli en Nabilo, beiden hier in de downloadsectie aanwezig.

De nadelen van de ontvanger heb je zelf al genoemd, hooguit misschien dat hier of daar een ietwat goedkoper chipje gebruikt is.

De voordelen betreft met name de prijs en de extra dingen die je erbij krijgt.

Volgens mij krijg je bij de clones namelijk bepaalde kabeltjes erbij die je bij de originele niet erbij krijgt. Maar dat is het dan ook wel.

 
Hoi Ron en welkom op Satellite Fun.
Tnx :)

Op de 500 ontvangertjes, ook op de clones, werkt de Gemini software vaak het stabielste, maar daarmee loop je ook meteen het meeste risico. Ze hebben er de vervelende truken die de bootloader wisten wel uitgehaald in de nieuwste versies maar men wete maar nooit of ze het niet nog een keer gaan flikken, daarom ondersteunen wij hier ook geen Gemini meer.
Zoiets las ik.. Even gewoon ter info; Als je dat zou gebeuren, is je ontvanger dan gewoon een boekensteun of issie dan nog te reanimeren?

Andere stabiele firmware voor de clones is Pli en Nabilo, beiden hier in de downloadsectie aanwezig.
Nice, dus gewoon beide proberen en zien welke het beste bevalt..

De nadelen van de ontvanger heb je zelf al genoemd, hooguit misschien dat hier of daar een ietwat goedkoper chipje gebruikt is.

De voordelen betreft met name de prijs en de extra dingen die je erbij krijgt.

Volgens mij krijg je bij de clones namelijk bepaalde kabeltjes erbij die je bij de originele niet erbij krijgt. Maar dat is het dan ook wel.
Laten we de voordelen dan maar op de prijs houden en de levertijd.. Uit Hong-Kong zijn ze sneller bij je thuis dan vanuit Groningen..

Tnx voor de info..

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:34 uur ----------

Even een updatje maar..

Ik kreeg vandaag een oosterse DM500 onder ogen..

En hij wordt blijkbaar geleverd met Gemini 4.6 erop..

Ik ga even spelen.. zodra ik meer info heb dan meld ik het hier wel weer :)

 
Laten we de voordelen dan maar op de prijs houden en de levertijd.. Uit Hong-Kong zijn ze sneller bij je thuis dan vanuit Groningen.
Grappig.

Groningen.

Heb ook een 500 ehh geen clone maar ik heb de beste ervaring gehad met nabilo maxvar.

Weet eigenlijk niet of die er nog is want hij is niet nieuw meer.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ron, mocht de Clone gaan crashen met zo'n bootloader maatregel dan is ie nog best te gebruiken, alleen moet je dan iemand hebben die de bootloader er opnieuw in zet. Dat kan met een J-Tag heb ik begrepen en zo door het land zijn er wel mensen die dat kunnen.

Overigens zijn ze uit Engeland nog sneller hier dan uit Hongkong en vrijwel tegen dezelfde prijs.:biggrin:

De Oosterse 500'tjes worden niet geleverd met Gemini 4.6 als het goed is maar als een clone van Gemini. Het lijkt er wel erg veel op, maar hier en daar missen wat dingetjes. Of het moet zijn dat de leverancier hier in Nederland er Gemini 4.6 op zet.

@JanBlues: Ja de Maxvar is van de v08 die staat nog steeds in onze downloadsectie. Van de MaxVar is nog geen nieuwe versie uitgekomen dus deze bestaat inderdaad al even.

 
Nieuws uit de wereld van de oosterse ontvanger..

Ik had me helemaal ingelezen in wat te doen zodra de dreamclone langs kwam om te zorgen dat de Nederlandse zenders gekeken konden worden en als het even kan van het abonnement dat in de huiskamer aanwezig is (op ander dream apparaat)..

Dus helemaal voorbereid, berg software gedownload, in de start blokken..

Doosje open, aansluiten. start:

Ik zie: Gemini Project, na de info opvragen bleek het versie 4.6 te zijn..

Ok dat deel hebben we misschien niet nodig tenzij het een clone van de software zou zijn...

Dus stap 2.. CCcam installeren volg netjes de stappen en alles gaat goed tot het werkelijke installatie proces.. Error, Rood kruis..

Hmm bummer..

Na wat zoeken bleek dat deze ook al geinstalleerd was. Die jongens in het oosten houden wel van klant tevredenheid..:)

Volgende stap: pasje uit ontvanger A in deze prikken..

Plop beeld op de Nederlandse zenders..

Dat werkt..

ff inloggen op de console via telnet, root wachtwoord aanpassen, en ff kijken naar de CCcam config.. gestripte versie zo te zien, geen comment lines regels er meer in.. ach, neemt het ook minder ruimte in zullen we maar zeggen..

C: line van ontvanger A erin.. Abbo pas in ontvanger A (daar even een F: line erin) en het draait..

Dus eind oordeel van de oosterse doos..

+ Deze doet het tenminste meteen :)

+ Sneller geleverd dan originele

+ Goedkoop

- Voor garantie en service moet je een eind weg

- Je moet oppassen met software

Dus minder - dan + punten..

Als ze die doos niet Dreambox zouden noemen zou het een goede speler op de markt kunnen zijn..:)

 
Alweer een tevreden klant, zo mogen we het horen.:biggrin:

Ook al CCcam erop? Die oosterse gasten hebben een vooruitziende blik.;)

 
Het kan niet op bij onze vere-oosterburen..

De ontvangers kosten al weinig, vergeleken bij de prijzen in de gemiddelde winkel hier, maar zelfs dan nog..

Even chatten met 1 van de dames of heren van de verkopende partij en je lult er zo weer een paar tientjes af..

Op dit moment ben ik in onderhandeling met een verkoper over de verkoop van 2 DM800HD achtige ontvangers..

Normale vraagprijs 273 USD (free shipping), nu al 245 USD per stuk ..

Zodra ik een prijs afspraak heb horen jullie het wel weer..;)

 
Nou 245 dollar is al een stuk interessanter, voor de vorige prijs zou ik ze niet genomen hebben want je kan ze een stuk dichter in de buurt al krijgen voor £ 198.00 en daarmee zie je gelijk al welk land.:)

 
Zo geslaagd..

2 nieuwe DM800HD-PVR cloonyjes onderweg met UPS..

(UPS en TNT hebben ze ook gecloned, hun versie werkt een stuk beter dan de westerse)

Uiteindelijk na wat onderhandelen 440 USD voor 2 dozen inclusief verzenden..

Nu in spanning afwachtende wat komen gaat :)

 
Da's heel netjes... met UPS? Nou dan hopelijk dat ze er "sample" op hebben gezet anders blijft het weer lang wachten bij de douane.

Wij hadden een pakje besteld, kostte 64 euro verzendkosten om het extra snel hier te hebben (normaal 55 euro verzendkosten), met de Hongkong UPS speedpost of zoiets.

Werkt perfekt... 27 verstuurd op de 28e lag het al in Nederland.

En daar ligt het sindsdien nog steeds.:sad:

Over het algemeen kun je over alles wat via UPS vanuit het oosten verzonden wordt importbelasting gaan betalen.

 
Hier heb ik het gehad met een DM800 met DHL met track en trace verzonden pakje de volgende dag om 10 uur op Schiphol om 12.50 uur ingeklaard en s'middags om 4 uur in huis.

Wel 27 euro import betaald terwijl er een plakker op zat met de waarde van $ 50 maar daar is de douane dus niet ingetrapt.

Krijg regelmatig pakjes uit Hongkong met Hongkongpost heb ik nog nooit import heffing betaald lijkt er op dat de douane als het via TNT loopt niet zo fanatiek is.

 
Klopt, ik heb al vanalles en nogwat besteld via Ebay, dat werd dan middels Hongkong post verzonden en duurde gemiddeld 3 weken voordat ik het in huis had. Nooit iets van de douane gezien of gehoord.

Het snelst was dacht ik binnen 5 dagen maar da's uitzonderlijk.

Het schijnt echter dat als je het middels UPS of die ander verstuurt dat het altijd bij de douane blijft hangen. Ben benieuwd hoeveel wij moeten bijlappen.:)

 
Ik zit nu ook op zo'n site te kijken die ik dankzij Nr10 gekregen heb, en zie tot mijn schrik dat het verzenden naar Nederland véle malen duurder is dan naar België.

Nou is het voor mij niet echt een probleem om een pakketje in België te laten bezorgen, maar waar zit hem dit verschil in? ( tax ofzo? )

 
Kan aan de verzender liggen. Sommigen hebben standaard vluchten naar bijv. Belgie maar niet naar Nederland, dan moeten ze het via UPS of een ander versturen en dat moet dus apart betaald worden buiten het contract om.

Dat kan een oorzaak zijn. UPS speedpost is vanuit Hongkong dan ook peperduur en Nederland staat ook niet in het lijstje met landen waarbij je een pakketje tot aan de huisdeur kunt volgen.

Daarom blijft het ook op "pending customs inspection" staan, terwijl het in veel landen vanaf daar dus wel verder gevolgd kan worden.

Heeft allemaal met contracten te maken.

Bij de link die je van mij had zijn de verzendkosten naar Nederland volgens mij veel aantrekkelijker, althans als het om Dreamboxen gaat, veel anders hebben ze daar volgens mij niet.;)

 
Ik ben na vele jaren weer terug op dit forum omdat ik zie dat je hier tenminste over clonen mag praten. Logisch, mijn eerste PC was tenslotte ook geen originele IBM :)

Misschien een tip: mijn nieuwe 500S draait al bijna 3 maanden probleemloos op "Gemini 4.7 Maxvar No-bomb". Ik vond dit de mooiste, duidelijkste en meest stabiele image.

Mijn clone kwam vanuit HK met DHL hier in Oost-Belgie aan via Luxemburg, zonder invoerrechten.

Prettig weekend verder nog. Ciao, Henk (Nederbelg)

 
DHL is vaak lastig, vooral als het om grotere of zwaardere pakketjes gaat..

UPS/Hong-kong post/EMS/TNT meestal geen probleem

Afgelopen week ook weer 2 DM500tjes laten komen uit het oosten, dan met je ze niet in 1x aanschaffen maar in 2 verschillende orders laten komen.

is ook weer goed gegaan..

ook goed om te weten:belastingdienst

over goederen tussen de 22 en 150 euro van buiten de EU moet je wel omzetbelasting betalen maar geen douane rechten..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan