Oozoon image

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
28 okt 2002
Berichten
858
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
50
Vandaag heb ik de tip van BT opgevolgt, En het nieuwe oozoon image geinstalleerd ,

De Cccam geinstalleerd en werkt na een aanpassing ook perfect... :)

Mediaspeler werkt ook perfect..:)

De DvD speler werkt oke .. uuuuhhhhh hooooo Bijna dan !
Totdat je hem wil afsluiten :( Dan blijf ik in 99 procent van de gevallen een wandelende pinguin zien (VAST)

Hebben jullie deze fouten ook ???

Verder zoek ik nog een paar skin's

zoals XLite HD skin , oof de Glass Skin ...

Waar Vindt ik die (graag een URL)

Groeten uit koud Gelderland Brrrrr
Kweetniet
 
Oja.....
Even vergeten er bij te vragen ,Of je ook een skin van een ander image van b.v Pli ,
kunt gebruiken en of het mogelijk om een skin uit een image te extracten????

Grz
Kweetniet
 
skins kun je niet extracten. je kunt ze ook niet via een url downloaden en installeren.
je hebt OoZooN image (goede keus).

Een skin is een plugin. Zo zijn er voor OoZooN heeel veel plugins.
Ga naar menu-instellingen-software beheer en klik op beheer extensies (plugins)
Wacht totdat alles is geladen en scroll naar beneden naar skins. Je kunt daar van alles uitzoeken. Elke skin is anders en ook kun je sommige configureren, bijv. de Ai.HD van Vali. Configureren via menu-applicaties. Maar goed, je kiest een of meerdere skins door ok Ok te klikken op een skin als je klaar bent met selecteren (evt. ook andere plugins) dan ga je met de rode knop terug totdat je boven in beeld bij de gele knop Proces ziet. Zodra je dat ziet klik je op geel. De keuzes worden dan geprocessed en je ziet een lijst van wat er gaat gebeuren. Klik op OK en ze worden gedownload en geinstalleerd. Daarna zorg je dat je enigma2 (gui) wordt geherstart (menu-aflsuiten)
Daarna ga je via menu-instellingen-systeem-skin de juiste skin activeren. Daarna wordt gevraagd om de ontvanger te herstarten en je bevestigd dit.
 
Oke bedankt ...
Zal eens kijken of er wat tussen staat, na installatie was er maar 1 skin in de lijst.

Grz
Kweetniet
 
1 skin in de lijst na installatie is normaal. OoZooN is een image die het meest actueel is op die van de ontwikkelaars bij Dream Multi Media na en bovendien zit er bijna niks standaard in. Ja die dingen die DMM er vast in zet, dingen dus die je nodig hebt om de ontvanger te laten werken en beeld te krijgen. Grote voordeel is dus dat je zelf alles kunt toevoegen en dus naar eigen smaak configureren. Vergeet niet dat elke plugin e.d. ruimte om je ontvanger kost en dus wordt het vrije flash geheugen minder. Toevoegen van plugins gaat zoals eerder vermeld via Menu-Instellingen-Software beheer en dan Bewerk extensies. Je kunt meerdere plugins selecteren voor installatie al dan niet gecombineerd met het verwijderen van sommige en ze dan (via gele knop: Proces) in een keer installeren.

Overigens als je de pinguin ziet zodra je de DVD speler (of welke andere plugin ook) gebruikt, is dat normaal gesproken niet goed en is er iets aan de hand met enigma2. Vaak staat die dan op het punt om te crashen. Dat hoort natuurlijk niet maar is ook weer geen al te grote ramp want er wordt een crashlog geschreven in /media/hdd of in /hdd en uit die enigma2crash.log kun je dus lezen wat die crash heeft veroorzaakt. Soms wordt die log niet weggeschreven en dat is er de mogelijkheid om in telnet e.e.a. na te gaan door via telnet verbinding met je ontvanger te maken en dan achtereenvolgens in te geven: init 4 en daarna enigma2. Vervolgens op je dreambox de actie uit voeren die tot die pinguin leidt (in jouw geval de DVD speler) en dan in telnet kijken wat er gebeurt en waar het fout gaat. Vervolgens de fout herstellen en in telnet enigma2 te stoppen en weer te herstarten of een complete reboot. Bedenk wel dat je in zo'n geval in telnet wel heel snel de data ziet voorbij gaan, die kun je natuurlijk "pijpen" naar een bestand, maar je moet wel een beetje verstand hebben waar je moet kijken en wat en hoe je die data interpreteert.
 
YESSSS....Het werkt perfect.:)

Bedankt Eendenteam.

Wat betreft het crashen van dvd speler.
Ik denk dat het heeft te maken met dat ik de film via een hdd van de nslu2 pluk

Anders weet ik het ook niet?

Vandaag de zenderlijst nog effe aanpakken.
Wat plugins erin zetten en kijken maar .....

P.s Nu heb ik er een lan kabel ,wil eigenlijk naar wifi stick toe...
Zijn die wel snel genoeg om een film te stream????

Grz
Kweetniet

de film stream
 
zenderlijst kun je het beste wijzigen met DreamSet, ook hier te vinden op het board tevens hebben we een help bestand er bij gemaakt.

film afspelen van nslu2 is geen enkel probleem. dat kan dus niet de oorzaak zijn.
na installeren OoZooN image altijd eerst software update doen.

wlan is niet aan te bevelen. het kan wel hoor maar kabel is altijd beter. bovendien heeft de 800 geen ingebouwde wlan adapter (zoals de 8000) dus dan moet je weer gaan klooien met een wlan stick en niet elke wordt herkend.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan