Op zoek naar een nieuwe tv.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Maar wat moeten we nemen?

Vandaag is ons oude "aquarium" waarschijnlijk overleden, het normaal groot breedbeeldscherm geeft nu nog een 55 cm beeld weer, groter krijg ik hem niet meer.

Bovenin het scherm zie ik ook wat gekleurde strepen, dus mijn vermoeden is de beeldbuis.

Nou gaan we dus natuurlijk opzoek naar een nieuwe tv...

Ik zit dus te denken aan een televisie tussen de €500 en €700, en dan natuurlijk FullHD, en Hd ready, met voldoende aansluitingen en een beeldformaat van minimaal 94cm, het liefst richting de 107.

Nu zit ik dus wat te surfen en te lezen, maar jongens wat is er een keus, en wat wordt het dan moeilijk. :biggrin:

Ik zie hier nu bijvoorbeeld een SAMSUNG 37B530 Full HD LCD-breedbeeldtelevisie voor een kleine €500,- ( plasma)

Maar is plasma niet duur in stroomverbruik?

Of een : LG 37LH3000 televisie. Voor de perfecte beeldkwaliteit. Full HD zorgt voor een haarscherp beeld. Beeldformaat: 94 cm. ( zelfde prijsklasse )

Wat is dus wijsheid?

1: Plasma of LCD ( led is nog te duur )

2: Contrastverhouding, hoe hoog?

3: Resolutie. ( 1920x1080 p. ? )

4: Afstand van waar we zitten plus/minus 3 meter, dus grootte van scherm, 94 cm?

5: Reactiesnelheid?

Pfoeh ik weet het even niet, graag jullie ervaringen/tips.

 
Een plasma van deze grootte zal ongeveer een 300Watt verbruiken , maar uw overleden crt-schermpie zal toch ook zoiets of nog meer hebben verbruikt .

maar een nieuwe tv voorstellen aan iemand is zeer moeilijk , het aanbod is enorm groot tegenwoordig .wat het beeld betreft vind ik persoonlijk plasma het beste , en deze zijn flink in prijs gedaald de laatste tijd

ik heb pas een nieuwe plasma aangeschaft en het beeld van de sat is prachtig , en mijn HD ontvangertje is nog niet binnen dus dat wordt een prachtig plaatje waarschijnlijk

 
Het kan en het mag niet, links wegzetten, want je komt op commerciële sites.

Maar ik heb wat tips gehad over merken, en die gaan naar Sharp, Panasonic en Sony...

Ik weet het er is keus te over, en mogelijkheden zat.

Maar nu zit ik te denken aan een Sharp LC46D65E, ziet er leuk uit, is op internet leverbaar en dus wellicht in de winkel ook ( bc* ) .

Morgen even een gaatje zien te vinden om even te gaan kijken, denk ik.

Producteigenschappen van de Sharp LC46D65E

Beeldscherm cm: 117

Energieverbruik per jaar €: 56

Frequentie: 50 Hertz

HD ready: Ja

Full HD: Ja

Type schermopbouw: LCD

Aantal Scart aansluitingen: 2

HDMI ingangen: 3

Resolutie in pixels (breedte): 1920

Resolutie in pixels (hoogte): 1080

Helderheid (cd/m²): 450

Kijkhoek: 176

Contrast ratio: 10000

Responstijd (ms): 6

Internet aansluiting: Zonder

DLNA gecertificeerd: Nee

LED Backlight: Nee

USB: Ja

Hoofdtelefoon uitgang: Ja

Harde schijf capaciteit in GB: Niet van toepassing

S-Video Interface: Ja

Aantal Common Interface Slots (CI): 1

RMS vermogen in Watt: 20

DVB-S: Nee

DVB-T: DVB-T (MPEG2)

DVB-C: Nee

Elektronische Programma Gids (EPG): Ja

Beeldformaat: 16:9

Beeldscherm grootte in inch: 46

Hoogte in cm: 70.4

Breedte in cm: 111.3

Gewicht in kg: Onbekend

VESA Norm: VESA 400 x 400

Stroomverbruik in W: 217

Stroomverbruik standby in W: 0,5

 
SAMSUNG 37B530 Full HD LCD-breedbeeldtelevisie voor een kleine €500,- ( plasma)
Volgens mij vergis jij je hier. Het kan niet beiden zijn. En deze Samsung is een LCD type dat geef je zelf ook aan in de benaming.

Ik heb zelf de 37LEH nogwat volgens mij van Samsung, ben er zeer tevreden over. Maar er zijn wel meerdere leuke modellen televisies, een echt goed advies kan ik je derhalve ook niet geven.

Maar minimaal 2 scart aansluitingen en 2 of 3 hdmi aansluitingen moeten ze eigen wel er op hebben en een 94 cm is voor het budget waar je in zoekt best veel te krijgen.

Een plasma zou ik niet aan beginnen, maar oke, wie ben ik.

 
Overigens weet ik niet of je in een winkel gaat kopen, maar als je een geschikt merk en model gevonden hebt zou ik zeker het typenummer opschrijven of modelnummer en dan eens op internet gaan shoppen.

Dit kan tot honderden euri in je voordeel schelen. Zo is er een grote winkel die dus een echte winkel heeft maar je kunt er ook gewoon via internet kopen. De spullen worden dan netjes (gratis) met een vrachtwagen bij je afgeleverd. Heel modern allemaal.;)

Goede garantie en service en deze is vaak ook nog een stuk goedkoper dan de dealer in de woonplaats.

Mocht je toch bij de eigen dealer willen kopen kan het toch handig zijn om internet prijzen te weten. Zo heb ik bij mijn dealer ook af weten te pingelen en uiteindelijk de TV 150 euro onder de verkoopsprijs gekregen en da's toch een boel geld.

Daarmee zat ik net 50 of 60 euro boven de prijs op internet (nee niet bij voornoemde winkel die kende ik toen nog niet) maar wel de service en garantie van de lokale dealer.

Dus da's ook iets om over na te denken, maar misschien wist je dat al.

 
Nadenken probeer ik altijd te doen in een geval als deze.

Ik ben dus vanavond naar de woonboulevard geweest, en heb er eentje achter in mijn Zafira gekwakt... niet van de MM , maar van de Bcc...

Een Panasonic, van 106 cm beeld, 100HZ, hdtv, en ach laat ik heel het lijstje maar niet afgaan, ik zag het ding in het schap staan en hij sprong er met de scherpte van het beeld gewoon bovenuit, en zat juist in mijn budget wat ik er voor weggezet had, dus dan weet je het wel, je valt als een baksteen...

Het grootste gedeelte is nu aangesloten, maar moet het komende weekend nog een hoop uitzoeken wat er allemaal mee kan.

Nou wil ik er eigenlijk nog een "soundbar" bij, maar dat komt na de zomer wel.

 
Proficiat met de nieuwe aanschaf!:)

Soundbar? Is dat zo'n tafeltje voor er onder te zetten of eerder zo'n meubel waar al een geheel audio apparaat met luidsprekers bij zit ingebouwd?

Een kennis van me heeft namelijk zo'n ding en daar komt toch wel een mooi geluid uit moet ik zeggen.

 
Is net zoiets als een cinemasysteem, alleen ik heb begrepen dat het draadloos is, en er een erg mooi geluid uit komt.

 
Oh dan is het toch weer iets anders als ik in gedachten heb.;)

 
Dat wilde ik je dus aanbevelen, heb je ook dat systeem met internet want dat is een werkelijk perfect systeem.

Veel plezier met je aanschaf.

;)

Nr.10

 
Dat systeem heb ik nog niet, eerst weer even sparen, tv was een beetje onverwacht, want dit weekend wordt er ook een tuinhuis gehaald. :biggrin:

 
Och, met een paar pallets die ze van je werk vast nog wel over hebben kom je al een heel end.

 
Laat het dan wel pallets zijn waar een gereed produkt opstaat. :biggrin:

Dan kan ik een leuk kopen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan