Open PLI

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
403
Punten
83
Leeftijd
73
Wat is het verschil?

IK was in de veronderstelling dat het alleen gebruikt werd voor enigma 2.

Maar het het kan ook in de dm 7020.

Ik heb er al vrij lang pli jade in staan en wissel niet zo vaak meer.

Niemand heeft meer een 7020 zeker.

In heb een 7000 en een 500.

Daarop heb ik ook jade staan welke is van halverwege 2009.

Schijnbaar is er voor deze boxen geen uitdaging meer voor de PLi ontwikkelaars, want er worden geen downloads meer aangeboden van nieuwere firmware.

Enige dat je nog wel kunt vinden (maar niet op de normale download pagina van PLi) is onstabiele versies van Open PLi.

Vermoedelijk worden die niet als stabiel verklaard zodat er niets te klagen valt wanneer er iets niet lekker zou gaan.

Ik heb zelf dus ook geen idee wat het verschil is, wellicht dat je een backup makt van wat je nu hebt en die Open PLi er eens in probeert.

Kun je ons daarna verklappen wat de verschillen zijn ;).

Ik heb wel een DM7020 Janblues en ook nog in gebruik, alleen had ik voorheen nog geen antwoord gegeven omdat ik het antwoord op jouw vraag niet weet.

Mas3 is in Pli wat beter thuis dacht ik en bij mij draait Nabilo op de 7020.

Maar wat nu het verschil is met Open Pli? Da's meer beta misschien, ik heb geen idee.

Het lijkt er op dat meer firmware makers minder maken voor de oudere toestellen.

De nieuwste Nabilo voor de 7020 dateert immers ook uit de tijd dat Pli zijn laatste stabiele uit bracht voor de 7020.

MAS 3,BT

We gaan straks over op sat en de kabel wordt afgesloten.

Om ook het vrouwtje tevreden te houden kan ik niet meer steeds wisselen naar een andere image vandaar mijn vraag.

En ik dacht dat het woord "Open" een betekenis had.

Ja dat klopt.

Linux word gezien als een systeem waaraan iedereen kan werken, en wijzigen.

Dat is dus een open systeem.

Maar bij de meeste image bouwers werkt dat toch niet helemaal zo.

Daar zijn wel goede redenen voor, zoals het behouden van overzicht en controle over je project.

Maar tegelijkertijd betekent dat dus wel dat het mooie van de openheid er vanaf is.

Daar wil men met open PLi dus wat aan doen.

En dat betekent dat je aan open PLi wel zelf kan rommelen omdat je alle gegevens (code) die daarvoor nodig is ter inzage kunt krijgen.

De naam Pli-unstable (=OpenPli) is eigenlijk gebaseerd op het feit dat de nightlybuilds niet gecontroleerd zijn op werking, de image kán dus instabiel zijn, dat hoeft dus niet zo te zijn.

De bightlybuilds worden automatisch gebouwd op basis van de laatste drivers/patches en andere zaken.

De basis is stabiel en verwacht ook niet teveel vernieuwing tussen de (OpenPli) versies onderling.

In elk geval kan ik je de OpenPLi versies aanevelen, ze zijn gebaseerd op de laatste drivers en absoluut stabiel, tenzij het vinkje niet groen is, in dat geval zou ik die versie even overslaan omdat de kans bestaat dat er een fout gevonden is die in de volgende versie (meestal de nacht erna) weer opgelost zijn.

Om kort te zijn, Jade3 is oud en wordt niet meer bijgehouden, OpenPli is aktueel en, ook al doet de naam anders vermoeden, gewoon stabiel.

De reden dat de Jade3 pakketten niet bijgehouden worden is simpel, dat is teveel werk.

De reden dat de Jade3 pakketten niet bijgehouden worden is simpel, dat is teveel werk.
Da's jammer want de meeste normale hobbyisten weten dit gewoonweg niet.

Hebben we met z'n allen weer wat geleerd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan