Kilroy
Addicted Member
- Lid sinds
- 15 aug 2002
- Berichten
- 3.349
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 15
De minister heeft de openbare aanbesteding van het openbaar vervoer in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag een jaar uitgesteld.
Dit omdat het totaal niet haalbaar is, maar wel wettelijk moet.
De rechtse partijen zijn daar overigens allemaal voor.
Dit is weer zo'n voorbeeld van een Europese politieke ontzettend kromme construktie.
Iets wat goed loopt moet je met rust laten.
De minister zegt dat het goedkoper, efficienter en beter kan op die manier.
Dat is echter nooit ergens bewezen.
Hoe wil je iets beter maken door het goedkoper te maken?
We hebben het met Veolia gezien hoe het niet moet.
Ja, het is makkelijk om voor een habbekrats de hardware en infrastruktuur over te nemen.
En dan ook nog de chaufeurs voor wurgcontrakten te zetten qua lonen.
Iets wat de voorgangers moeizaam hebben opgebouwd.
Veolia heeft in het Zuiden van het land wat dingen met bus en trein die niet bepaald vlekkeloos lopen.
Veolia is een Franse multinational die overal probeert een poot tussen de deur te krijgen.
Het enige doel is winst te maken ongeacht op welke manier.
Dat betekent dat we bezig zijn een multinational vet te mesten met openbaar vervoer geld.
Het openbaar vervoer is echter primair van en voor de burger.
Niet iets dat je moet verkwanselen.
Grtz.
Dit omdat het totaal niet haalbaar is, maar wel wettelijk moet.
De rechtse partijen zijn daar overigens allemaal voor.
Dit is weer zo'n voorbeeld van een Europese politieke ontzettend kromme construktie.
Iets wat goed loopt moet je met rust laten.
De minister zegt dat het goedkoper, efficienter en beter kan op die manier.
Dat is echter nooit ergens bewezen.
Hoe wil je iets beter maken door het goedkoper te maken?
We hebben het met Veolia gezien hoe het niet moet.
Ja, het is makkelijk om voor een habbekrats de hardware en infrastruktuur over te nemen.
En dan ook nog de chaufeurs voor wurgcontrakten te zetten qua lonen.
Iets wat de voorgangers moeizaam hebben opgebouwd.
Veolia heeft in het Zuiden van het land wat dingen met bus en trein die niet bepaald vlekkeloos lopen.
Veolia is een Franse multinational die overal probeert een poot tussen de deur te krijgen.
Het enige doel is winst te maken ongeacht op welke manier.
Dat betekent dat we bezig zijn een multinational vet te mesten met openbaar vervoer geld.
Het openbaar vervoer is echter primair van en voor de burger.
Niet iets dat je moet verkwanselen.
Grtz.