Openbaar vervoer.

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
De minister heeft de openbare aanbesteding van het openbaar vervoer in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag een jaar uitgesteld.
Dit omdat het totaal niet haalbaar is, maar wel wettelijk moet.
De rechtse partijen zijn daar overigens allemaal voor.

Dit is weer zo'n voorbeeld van een Europese politieke ontzettend kromme construktie.
Iets wat goed loopt moet je met rust laten.
De minister zegt dat het goedkoper, efficienter en beter kan op die manier.
Dat is echter nooit ergens bewezen.
Hoe wil je iets beter maken door het goedkoper te maken?

We hebben het met Veolia gezien hoe het niet moet.
Ja, het is makkelijk om voor een habbekrats de hardware en infrastruktuur over te nemen.
En dan ook nog de chaufeurs voor wurgcontrakten te zetten qua lonen.
Iets wat de voorgangers moeizaam hebben opgebouwd.
Veolia heeft in het Zuiden van het land wat dingen met bus en trein die niet bepaald vlekkeloos lopen.

Veolia is een Franse multinational die overal probeert een poot tussen de deur te krijgen.
Het enige doel is winst te maken ongeacht op welke manier.
Dat betekent dat we bezig zijn een multinational vet te mesten met openbaar vervoer geld.
Het openbaar vervoer is echter primair van en voor de burger.
Niet iets dat je moet verkwanselen.

Grtz.
 
Ja Kilroy het zijn allemaal plannen die er voor moeten zorgen dat de staat geen enkel omkijken meer heeft naar bedrijven die verzelfstandigd zijn omdat marktwerking nu eenmaal een HOT item is voor Europa. Dit met het doel dat de consument lagere kosten maakt en de overheid minder bij hoeft te dragen aan de explotatie.

In Amsterdam wil het GVB (en de gemeente) nu echt gaan schrappen in de bus en tramlijnen. Ongelooflijk dat je als inwoner van een stad naar je werk moet en hierdoor waarschijnlijk een uur eerder op moet gaan staan. Dus incalculeren dat je verder moet lopen, het openbaar vervoer minder geregeld gaat rijden, en mis je een aansluiting dat je langer moet wachten. Personeel wordt wegbezuinigd en later misschien tegen lagere kosten en extra flexibel weer aangenomen. Hiermee kan diegene, die de aanbesteding wint, een vervoersbedrijf zoals het GVB met lage explotatie kosten overnemen waardoor de kans op mislukken aanzienlijk kleiner is. Het bedrijf kan dan weer gezond groeien als er winst wordt gemaakt maar dan wel met een extra kostenstijging voor de reiziger.

Het enige waarbij het wel gewerkt heeft is met de telefonie en het internet. Maar daar was ook echt een slag te slaan mede door de vernieuwende technolgie.
Nu achteraf kan je zien dat bij de meeste verzelfstandigingen de kosten hoger zijn geworden en de service is verslechterd.
Maar de overheid weet dat voor de burger dit alles een kwestie van gewenning is en daarna heeft niemand het er meer over.


Grt Parabolica.
 
Het is geen gewenning we pikken het gewoon en dat weten ze 99% van de bevolking zit tot aan zijn nek in de shit daar heeft meneer KOK voor gezorgd, ik geef julli allemaal een auto toen die op de baricaden stond toen die premier was ik geef jullie allemaal een koop huis met een top hypotheek....
 
Op de Duitse TV was een tafeldiscussie met deskundigen over o.a. het Duitse trein ongeluk.
Daar was ook de baas van de DB (Deutsche Bahn) bij.
Hem werd gevraagd waarom er geen ATB treinbeveiliging op dat trajekt was.
Zijn antwoord was dat het niet wettelijk was voorgeschreven.
Desondanks had de DB op die voornamelijk Oost-Duitse trajekten al 60% klaar, hetgeen hun besluit was.
De rest ging ook nog volgen maar het was een erfenis van de Duitse hereniging.

Over de vele storingen tijdens de huidige sneeuw winter was hij kort.
Er was door de fabrikant gegarandeerd dat ze nog veel meer koude zouden aankunnen.
Hetzelfde verhaal hebben we hier gehoord toen bosjes Siemens lieden ingevlogen moesten worden.
Over het tekort aan materieel zei hij, ik kan niet meer krijgen want er is een levertijd van 2 jaar.
Ook de toelating van andere transport/vervoers bedrijven was een politiek (Europese) besluit.
Makkelijk voor die bedrijven want ze hoeven niets te bouwen of ontwikkelen.
Hetzelfde zien we hier met de NS en prorail.
Een volledige miscommunicatie tussen beiden waardoor de boel in de soep liep.

Ook hier hebben we het probleem met de ATB treinbeveiliging, dat al 20 jaar of langer loopt.
Onder 45 km werkt die namelijk niet meer.
Er is gewacht op een nieuw Europees systeem, dat maar niet kwam.
De onderzoeksraad voor veiligheid adviseerde een wel werkend systeem te installeren.
De vervoerders lieten een onderzoek doen door een bureau.
En dat bureau concludeerde dat een nieuw systeem niet nodig was.
Dit omdat het niet wettelijk voorgeschreven was.
Typisch weer zoiets van we schijven wat de opdrachtgever horen wil.
Veiligheid is blijkbaar niet zo belangrijk.
Ik wordt er echt doodziek van.

Grtz.
 
Weet je wat het is Pikkie, heel veel besluiten die genomen worden liggen jaren op een stapel in een kast. Een regering maakt in een bepaald jaar een wetswijziging of een nieuw beleid en een ander kabinet voert het uit als de wet door de beide kamers is aangenomen en sluitend is zodat het de staatskas ook wat oplevert.

Dit kabinet tracht nu de aanbesteding van het openbaar vervoer met een jaar uit te stellen en als het kabinet na een aantal maanden zou vallen, en het kabinet Wilders komt er ooit, dan is het straks de schuld van de PVV als hij die wet wel moet uitvoeren m.b.t. tot de aanbesteding.

Al jaren liggen er plannen op de plank dat er in Nederland meer woningen verkocht moeten worden. En juist waar er grote sommen geld verdiend kunnen worden dan is het met die hypotheken. Dat de Nederlander niet meer nadenkt en niet ziet dat de prijzen van huizen buitensporig stijgen en dat zij dan toch maar gaan kopen, ja dan stijg je boven financi?n uit wat je werkelijk ook kan besteden. Rutte is ook zo positief over alles maar later zie je de gevolgen dat niet alles kan.

In 2007-2008 heb ik in een discussie met het CDA al voorspelt dat dit uit de hand zou gaan lopen en er een crisis aan zit te komen. En wat krijg je? een email ban. :)
Ik zal eens kijken of ik die mail nog kan vinden :)

Politiek is niks anders dan elkaars :kontjelikken: tenkoste van je verkiezings programa want principes bestaan er niet meer als je consessies moet doen. Links is meer naar rechts opgeschoven, want 60% van de werknemers is er goed beter van geworden in de voorgaande jaren zeker onder KOK. En dat is nu de doelgroep om stemmen te winnen.
De schatkist is alleen leeg (zeggen ze) en het kapitaal staat bij de Nederlandse burger op de bank wat de rijkere alleen niet uitgeven. En om die groep stemmers niet te verliezen ontzien ze die in het geheel.

Grt Parabolica.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan