Openvision image.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.495
Waarderingsscore
633
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb gisteren in mijn Gigablue quad plus de betrefende openview image gezet.

Een werkelijk mooie lookalike openpli image.
Installeren was super eenvoudig zoals gewoonlijk. Instelling er n zoals gewend en oscam pre installed.
Heb echter diverse ongemakken ervaren.

1) het display op de gigablue blijft om en om de tijd en zender informatie weergeven .Niet leuk dat herhaalpatroon zelfs storend.
Na herstart (uit en aan) bleef voortgangsbalk op 95% hangen in het display op gigablue terwijl image geel opgestart was.
Ook nergens te vinden om alleen zenderinfo te tonen op dat display alleen combi's

2) de ingebakken backup mogelijkheid werkt niet en dat is dus minder. Misschien op te lossen door recept van Eendenteam, maar zou niet moeten.

3) bij iedere verandering waarbij opgestart moet worden komt de kreet in beeld dat de HDD niet in sleepmode staat en mogelijk in gebruik is. Doorgaan ja/nee.


Kortom misschien enkele bugs maar ik vind dat niet akseptabel.

Dus terug naar openatv 6.3
Tenzij er aanvullende tips komen
 
Openview moet Openvision image zijn kan supermod dit even aanpassen
 
display: eenvoudig op te lossen door een eigen skin_user_display.xml te gebruiken. Moet je wel verstand van hebben. Het is niet meer en minder dan een eigen skin_user.xml maar dan alleen voor het display. Je moet daar dus het betreffende scherm in zetten (nadat je die aangepast hebt). Al de default schermen staan in skin.xml.

backup: wij gebruiken alleen maar dBackup voor al onze dreamboxen. Lekker eenvoudig, kan autom. backuppen en je kunt het ook via de web-interface een backup maken (terwijl de box dus in standby/ide staat)

hdd: dat lijkt idd een bug of een instelling (menu-instellingen-systeem-diversen misschien). In OE 2.5 of 2.6 zou het een bug zijn want zoiets hebben wij niet staan via het menu.
 
Display is niet te beinvoeden installatie voortgang blijft op 95% staan, terwijl image wel functioneerd.
Bij herstarten steeds dat gezeur dat mogelijk harde schijf in gebruik is wilt u opnieuw opstarten ja/nee kies ik nee blijft ie zeuren ja of nee herstarten.
Dus ja gekozen et voila image start. Weer blijft voortgang hangen op 95% en kan welke skin kiezen balk blijft hangen op.95% en gaat na een. Paar seconden even uit en weer aan.

Het backup probleem is idd op te lossen met beschrevene idBackup.

Voorlopig teruggegaan naar open atv 6.3 wat ook een afgeleide is van open pli. Daar zit alles pre installed in backup etc
En heel belsngrijk de map met oscam bestanden aangepast door Eendenteam. Makkelijk terug te vinden en er een verse oscam in te plaatsen .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan