Vraag Opfris cursus Nintendo Wii nodig!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.165
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Wie? Ikke. :geek:

Ik ben bezig met wat oude hobby's terug op te pakken wat al een tijdje onder een shovel met stof staat of ligt.

Vandaag mijn pick-up eens aangesloten, een Technics uit de 80's , ooit nog gehad van @hangslot tijdens een BBQ, en er een lp opgelegd,
Maar deze heeft wat aandacht nodig, hij speelt te snel, de pitch werkt niet goed denk ik en het geluid is niet goed.
Als dat niet lukt dan moet ik ff naar de zolder, staat nog een ouwe Inkel.

Dat lukt op zich allemaal wel, maar...

Ik heb ook nog 2 Nintendo Wii, de ene met een externe harde schijf waar goede spellen opstaan zoals,
Supermario, Donkey Kong, Sonis, Zelda enz.

De andere is als ik het goed heb voorzien van de Wasabi chip, stickertje zit er op.
Nou ben ik helaas mijn spellen nog niet tegen gekomen op zolder, dus waarschijnlijk kwijt.

Dus nou dacht ik die Wasabi te softmodden en homebrewchannel er op te zetten.

Uitleg is er genoeg te vinden hoe, maar via internet krijg ik het niet voor elkaar, de Wii contect niet,
met die utp naar usb.
Nou heb ik gelezen dat dit ook via een geheugenkaartje kan, maar waar vindt ik dat bestand bij al die vragen
die al veel gesteld zijn 15 jaar geleden?

Wie helpt me ff op gang?
 
Oef dat is voor mij ook weer een tijd geleden. Maar waarom zou je zo'n ding met een Wasabi chip nog softmodden? Volgens mij was die chip al de ombouw en kun je er zo een menu op zetten om die HDD te benaderen.

Die zonder chip zal nog wel te softmodden zijn. Ging inderdaad middels een 1 GB of 2 GB geheugen kaartje.
Ik zou het eens kunnen navragen. Want er schijnen toch een boel sites te zijn die niet de juiste informatie verstrekken en dan kun je zo'n Wii bricken.

Daarnaast is de methode om te softmodden verschillend afhankelijk van de firmware versie die er op staat.

Maar misschien dat anderen recentere ervaring ermee hebben anders vraag ik wel even na welke instructies (youtube of site) je daar het beste voor kunt gebruiken.
 
Volgens dat ik intussen gelezen en gezien heb bij Youtube, is dat softmodden juist nodig om een Hdd, of usb erbij te krijgen, want dat menu is dan het Homebrewchannel, volgens mij.
En dat zie ik nergens in het standaardmenu.

Die versie weet ik intussen ook dat dat belangrijk is, eerst kijken welke versie er op staat en dan updaten,
doe je dat verkeerd dan is het einde oefening.

Maar ik krijg degene waar ik dat mee wil gaan doen niet verbonden met internet.
Veel spellen krijg ik trouwens in de nieuwsgroepen ook niet meer gevonden, ze zijn bijna allemaal
voor de Switch?
 
is dat softmodden juist nodig om een Hdd
Ja en nee. Er zijn 2 manieren om de oude Wii om te bouwen, ofwel een modchip, ofwel softmodden.
De ene heeft al een Wasabi modchip zeg je, dus feitelijk is die al omgebouwd dan zou een softmod niet meer nodig moeten zijn want dat is een hardmod.

Softmodden is uitgevonden zodat er geen chip meer nodig zou zijn, dus dat doe je normaliter alleen met niet reeds omgebouwde Wii consoles.
Misschien is het zo duidelijker?

Maar ik krijg degene waar ik dat mee wil gaan doen niet verbonden met internet.
Dat zou via wifi moeten kunnen eigenlijk, maar het zou me niet verbazen als die dingen alleen 2.4Ghz aan kunnen.
Anders is er kans dat als het nu 1 netwerk is, dat je het zult moeten splitsen.

Spellen krijgen is inderdaad een apart verhaal. De oude Wii is te oud en niet meer populair dus moeilijk om nog wat van te vinden.
 
Via de wifi lukt het ook niet, dat van dat softmodden begin ik nu te begrijpen. ;)

Ik baal er gewoon een beetje van dat ik mijn kist met originele en kopie spellen niet gevonden krijg
op zolder.

Misschien dat hij achter de kratten met kerstspullen gesukkeld is, zal dit weekend nog wel eens kijken.

En anders eens kijken hoe ik mooiste spellen van de HDD kan halen en op een dvd branden.
 
Via de wifi lukt het ook niet,
Hoe bedoel je "ook niet"? Want de Wii heeft geen RJ45 aansluiting, die kan alleen maar via Wifi.
Wil ie niet verbinden of zo?

Let goed op met de HDD's want Windows herkent die niet (en wil 'm dus formatteren), dus je moet wel de software hebben om ze te bekijken en de iso's evt. op de PC te zetten.
Die software heb ik nog wel voor je, heb ik hier getest op W10 en die werkt nog.
 
Ik weet dat de wii die aansluiting niet heeft, maar ik las ergens op 1 of ander forum dat er stekkers zijn met een verloop naar usb die je dan in de poort van de wii kunt doen en aan de andere kant van die stekker een utp.

Maar er werd ook al bijgezegd dat ze niet allemaal herkend worden.

Iso, ik had er daarstraks eentje gevonden in de nieuwsgroepen en intussen al een emulator op de pc geïnstalleerd maar die zag het iso-bestand niet.

Pffftttt..... ik vrees dat het te ouwe antiek is, dus voortaan iedere week met de fiets naar de kringloop die hier om de hoek zit. :biggrin:
 
Ja klopt, dat zijn aparte adapters voor de Wii maar dan moet je zo'n ding wel hebben, zit er niet standaard bij. :)
Die van Nintendo zelf zou wel gewoon altijd moeten werken, neppers vaak niet inderdaad.

Ja gelukkig is er nog zoiets als kringloop. Maar is toch raar dat die Wifi niet wenst te werken.
 
Dat die wifi niet wil werken snap ik ook even niet.

Ik zal 1 dezer dagen wel eens naar de andere kijken waar die HDD aanhangt.
 
Vanavond even de zolder overhoop gegooid, maar ik weet niet waar ik met mijn spellen gebleven ben,
maar niks nada noppes.

Ik heb wel even naar mijn Wii gekeken waar de HDD aan hangt daar zit een sd kaart in, dus straks ff kijken
of ik daar verder iets mee kan om daar homebrew oid op te zetten.
 
Weet ik @Dr.Z maar daar start ik ff een ander onderwerp over in het off topic!
 
@Peer ik kom niet verder dan de sleutel/instellingen, de Wii wil naar 1 of andere site gaan via Opera, en geeft dan een melding dat ik 1 of ander instelling niet geaccepteerd heb.
 
Vraag me af of het überhaupt verstandig is om ding met het web te verbinden.
9 van de 10 een update en je niet originele dingen zijn uit
 
Als je hem een goede softmod geeft gaat ie niet vanzelf updaten, dus dat valt wel mee.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan