[OPGELOST] Dreambox(en) blijven hangen in loading enigma2

Status
Niet open voor verdere reacties.

japie01

New Member
Lid sinds
27 jun 2011
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
66
Ik heb een probleem en weet niet hoe ik het op moet lossen. Ik heb 2 dreamboxen 800 hd. In de huiskamer blijft ie hangen in loading enigma 2. Verwissel ik deze met die van de slaapkamer. Doet hij het perfect alle kanalen. De ander heeft dan hetzelfde probleem. De kabels zijn goed. Ik weet niet wat er aan de hand is. Wat kan ik doen
 
Allereerst heb ik jou vraag even verplaatst naar het juiste forumgedeelte.

Het eerste wat mij te binnen schiet dat als beide dreamboxen boven wel werken, en beneden niet dat je een probleem hebt met jou netwerk, althans als je op die met jou boxen intern werkt.

Kijk dus eerst even die instellingen na, ip-adressen.
 
Met of zonder netwerk booten moet ie eerst doen.
Kaart eruit tijdens booten?
 
Wat een probleem zou kunnen zijn is de voeding heb je die al eens verwisseld?

Soms dan lijken de voedingen goed maar zijn het niet probeer dat eens.
 
complete bootlog maken:

seriele kabel aansluiten en verbinden met je PC.
dan in bios van de dreambox de kernel commandline veranderen
dan opstarten en zorgen dat de log wordt weggeschreven
hier de complete bootlog aan een bericht hangen.
 
Het is toch vreemd als de ontvanger op een andere plaats staat dat die wel werkt dus denk ik nogsteeds de voeding echter, wil een slechte switch ook wel eens roet in het eten gooien.

Dreamboxen hebben soms de vreemste problemen.
 
Er wordt gesproken over netwerk, maar dat heeft er alleen mee te maken als je gebruik maakt van cardsharing thuis.

Dus dat is makkelijk te testen. Sluit de ontvanger eens aan en als je dan ziet dat hij in Enigma2 blijft hangen, probeer de AB gewoon eens en zet hem dan eens op een FTA zender. Geeft die beeld? Dan weet je dat het aan het netwerk KAN liggen.
Het kan echter ook zijn dat er iets is met de kabel of lnb waar de ontvanger boven op wordt aangesloten.

Vandaar dus dat je het beste kunt testen op een FTA zender, dan weet je het snelst waar het euvel door veroorzaakt kan zijn.

Voeding lijkt me sterk, want ik ga er vanuit dat je de voeding ook mee naar boven neemt met het apparaat, of wissel je alleen het apparaat zonder de voeding?
 
Dank jullie allemaal.
Het is de voeding. Hoewel het lijkt dat de voeding het doet. Nieuwe voeding gekocht en ik heb weer op twee plaatsen beeld.
Nogmaals bedankt.
 
Fijn dat het is opgelost en alles weer werkt.
onderwerp aangepast en draadje op slot gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan