[OPGELOST] Intern share vraag

dirkjan73

New Member
Lid sinds
5 jun 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
51
Hallo Duckvrienden,allereerst wens ik iedereen een gelukkig en een gezond 2012 toe,

Ok en nu mijn vraag,heb een 800HD,800HD se en een ouwe trouwe 500s,de twee 800`s zaten thuis,een in woon en ander in slaapkamer,en sharen een CD kaart
tot zover alles ok,

Maar nu,ik heb een groter huis gekocht ongeveer 40 km verder (ivm nieuw baan en 3e kind op komst en ben het aan het opknappen,dus vaker hier dan ouwe thuis,

OK hier komt die dan:ik heb zover gekregen dat ik mijn CD kaart hier naar toe kan sharen (DYNS) en kan gewoon in de woonkamer kijken maar INTERN doorsharen naar slaapkamer (de 500s) krijg ik maar niet aan de gang,

Ik heb alles in mijn knowledge al geprobeerd en het is geen ramp als het niet lukt maar het blijft hobby en je wilt het toch voor elkaar krijgen..


DuckMods we hebben het hier over MIJN eigen CD kaart die ik INTERN wil sharen,zie hier geen kwaad van in,maar mocht het alsnog tegen de regels zijn dan mogen jullie m sluiten


grts

DJ
 
makkelijker is denk ik om in de ontvanger waar je kaart in zit nog een lijntje aan te maken voor de ontvanger in het andere huis zijn slaapkamer, als je toch perse wil doorsharen (omdat je geen zin hebt om 40 kilometer terug te rijden om een lijntje aan te maken) dan moet je dus een f line maken in de huiskamer en een c line in de slaapkamer.
mocht je dat gedaan hebben en lukt het niet heb je misschien in de ontvanger waar de kaart in zit de f line zo gezet dat hij niet mag doorsharen.
gr blokker
 
Wat blokker1 schrijft klopt, maar gebruik je wel CCcam want daar zijn die F- en C-regels voor bedoeld. je schrijft immers niet welke emu je gebruikt
 
Ha @Blokker,@Eendenteam,bedankt voor jullie reply,

Ok thuis is mijn 800 zo opgesteld:

F: dream box 52500 0 0 0 { 0:0:2 }

En op de DM in nieuwe huis zo:

C: ***.myftp.org 52500 dream box { 0:0:2 }

Thuis kon ik dus van woon naar slaapkamer sharen hier niyente!...

Hopelijk hebben jullie hier wat aan...Iemand anders vertelde mij dat ik
Nascam of Oscam hiervoor nodig moet hebben maar dat is toch larie???

Grts
 
inderdaad ging er zondermeer van uit dat het cccamd was, maar ok dat was het dus ook.
tja wat kan er verder misgaan.
die poes pas achter je regels kun je denk ik net zo goed weglaten als het alleen intern is

wat moet je doen,
f line maken in de dreambox nieuwe huis.
aangeven welke poort cccam moet gebruiken om door te sharen.
in de slaapkamer box c line maken naar ip en poort van huiskamer box.
dan zou het moeten werken.
gr blokker
 
Dan moet je in je router de poort nog even vrijgeven.
Standaard staat deze dicht, vandaar dat connectie niet wil lukken.

Veel succes.
 
@blokker,@crazymotha,
bedankt tot zover,ben nu by pa en ma maar ben toch benieuwd dus als ik juklie goed begryp moet het fysiek ongeveer zoiets worden:

dreambox beneden die c lyn krygt van myn dreambox oude huis:

C: info en dyns inlog password poortnummer 1 1 1 { 0:0:2 }

met daaronder de fline naar de slaapkamer

F: dreambox slaapkamer 1 1 1 { 0:0:2 }

en op myn 500s boven de c lyn:

C: ipbox beneden 1200 1 1 1 { 0:0:2}

klopt dit een beetje?hoe moet ik een poort openen?kan hy gewoon niey de poort gebruiken die ik gebruik met myn dm oude huis?
 
ja zo zou het moeten werken, alleen dat 1 1 1 { 0:0:2 }
zou ik weg laten heeft toch geen nut intern, en bij een intern ip van de slaapkamer naar de huiskamer hoef je geen poort te forwarden.

in de huiskamer
SERVER LISTEN PORT : xxxxx is poort die je wil gebruiken
C: info en dyns inlog password
F: dreambox slaapkamer

in de slaapkamer
C: ipbox beneden poort dreambox slaapkamer



gr blokker
 
Op zich is het simpel:

Als je een C-regel gebruikt, ga je dus inloggen op een andere ontvanger. Deze andere ontvanger MOET dan een F-regel hebben in die CCcam.cfg.

Met andere woorden een C-regel op ontvanger1 staat altijd in relatie tot een F-regel op ontvanger2. Vandaar dat de username en password gelijk moeten zijn tussen die C- en F-regel.
 
Hmmm...Duckvrienden ik ga er even nacht werk van maken en laat jullie weten of het mij gelukt is...

Agh het is maar voor 3 weken want dan trekken we in de huis,maar zeg het zelf het is een fantastiesch machine en hobbie en je zoekt constant naar dingen om er meer van te weten te komen,

Maar goed ik ga even puzzelen,spreek jullie gauw en nogmaals muchos gracias!
 
ok @Blokker even heel snel van mijn kant:

Dus de poort die ik maak moet die het zelfde zijn voor de slaapkamer als de poort die mijn huiskamer binnenkomt van DM uit mijn oude huis?
 
nee niet hetzelfde, gewoon een andere wilekeurige poort gebruiken bv 12001 of zo.
als de gevende box maar het zelfde als de krijgende.

gr blokker
 
Thnx mensen heb het voor elkaar,zoals jullie zeiden juiste poort geopend en hij gaat als een speer...

Waauuww wat een hobbie he ahahaha
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan