[Opgelost] Website satellitefun kan niet geopend worden.

Frans B

New Member
Lid sinds
19 aug 2002
Berichten
9
Waarderingsscore
4
Punten
3
Ik kan deze website niet openen. Wel als ik een VPN naar Nederland aanzet. Is er een geoblokking ingeschakeld?

Forbidden​


You don't have permission to access this resource.
 
Hoi Frans.

Ziet er naar uit dat het een blokkade is, dat kan op forum niveau of server niveau gebeurt zijn.
Ik heb even wat ip's op forum niveau vrij gegeven, kun je eens controleren of het nu wel lukt?
 
Net geprobeerd zonder VPN. Nog dezelfde melding. Ik log in vanuit Griekenland.
 
Ja ik weet dat je vanuit Griekenland in logt, maar de ip's wisselen erg vaak dus het is lastig terug te vinden welke ik moet vrij geven.
Kun je eens kijken wat je ip adres is zonder VPN, via watismijnip.nl bijvoorbeeld en mij dat ip even via een prive bericht toesturen?
Dan kan ik gaan kijken kijken op de server of er daar ergens een blokkade zit.
Wij doen geen GEO-IP blokkades maar vanwege op dit moment veel aanvallen op enkele servers blokkeren de firewalls behoorlijk wat ip adressen.
 
Nu werkt het met vpn ook niet meer. Alleen nu via een USA adres.
 
Huh? Da's raar, dan moeten het server blokkades zijn, ik ga op zoek.
 
Opgelost door alle ip's uit de .htaccess weg te halen.
Vreemd probleem wat zijn ip stond er niet bij en ook niet eens een range wat in de buurt kwam.

Anyway, fixed. Hopelijk zijn er wellicht hier ook anderen mee geholpen die zich niet gemeld hebben.
 
Kreeg zelf forbidden
 
Jij ook @sat-ed?

Bijzonder vreemd wat jij logt zelfs in met een ipv6. En daar had ik geen enkele blokkade van.
 
Ja gister morgen
Eerst via de app en toen via de pc Firefox.
Dacht eerst dat je me geblokt had.
Niet een of ander extern data based filter?
Mijn hele domein stond vorig jaar in een of ander spam ding.
Men kon me niet meer mailen en kreeg een melding terug.
Raar he dat de eigenaar van dat domein een beetje boos gaat worden....
 
Ik had er gisteren de hele dag ook last van
 
Beste luitjes,
Met deze computer W11, 2dagen niet kunnen inloggen.
Maar op de andere computer W10, geen inlogprobleem.
gr
rolsatt:LOL:
 
Het blijft bijzonder vreemd aangezien ik niets veranderd had en het enige wat ik gedaan heb is nu de reeksen ip's uit de .htaccess verwijderd.
Dus men zou verwachten dat het daardoor zou komen, alleen geen van jullie ip's zat daar in, noch in een reeks.

@sat-ed Ik blokkeer nooit iemand zomaar, dan krijg je ook een ban melding en geen forbidden melding. Maar dan is er altijd iets aan voorafgegaan. Bannen doen wij (behalve met spammers) hoogst zelden, laatste keer was meer dan 15 jaar geleden.

NB! Als er iemand niet kan inloggen of problemen met het forum heeft kun je ook altijd een mailtje sturen naar ons info e-mail adres, dat komt altijd bij mij aan en dan kan ik het nakijken en fixen

Ook apart dat er een verschil dan is tussen W11 en W10.
Of kan het zijn omdat je een VPN gebruikt dat die verschillende ip adressen hadden?

Misschien overzie ik iets maar dit is de lijst met ip adressen die in mijn .htaccess stond, ik heb deze er uit gehaald en daarna kon iedereen weer inloggen.
Diverse door jullie gebruikte ip adressen staan niet in deze subnets dus heel vreemd.

Misschien dat iemand van jullie hier een typefout of zo van mij ontdekken?
Code:
Ip's weer verwijderd voor verkeerde nieuwsgierige aagjes

meeste ip's hierin zijn van datacenters en vpn's die misbruik maakten dus eigenlijk wil ik die lijst weer terug zetten als het zou kunnen.
 
Laatst bewerkt:
@sat-ed Ik blokkeer nooit iemand zomaar, dan krijg je ook een ban melding en geen forbidden melding.
was geintje
Ook apart dat er een verschil dan is tussen W11 en W10.
euh nee die kan ik ontkrachten, hier windhoos 10
Of kan het zijn omdat je een VPN gebruikt dat die verschillende ip adressen hadden?
ik gebruik hiervoor geen vpn

zie niks bijzonders in de lijst @Black Tiger
 
Met elke browser komt die foutmelding? Toch niet dat gare Chrome of Edge rommel?
 
Nee ook met Firefox.
Het zijn met name 84.x.x.x ip's, zowel Ziggo alsook VPN maar er zit ook een 109.x.x.x ip tussen en nog een ipv6. Het is echt vreemd.

Ga nu even de lijst terug zetten en zien of het euvel weer gaat opspelen.
 
Zo. Gelijk even apache en php-fpm herstart en dan eens zien of het weer de kop op steekt.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan