Opname op zwart

S

satlinkies2

Ik wil wat kijken wat we in juli (vorige maand) hebben opgenomen, maar de opnames zijn zwart!
De opnamens van deze maand geven wel beeld!

Haal mijn orginele kaart eruit en stop er mijn fun kaart in en ik heb wel beeld!

Hoe kan dit?

Ik heb wat op discovery opgenomen vorige week, maar kan dat dus mooi niet bekijken.
 
Heb even een mailtje gestuurd naar CANAALDIGITAAL met het zelfde verhaal, behalve het gedeelte dat ik een fun kaart heb gebruikt om het te checken.

Maar krijg heel simpel het volgende antwoord:

"Helaas moeten wij u meedelen dat wij van hier uit niets voor u te kunnen
doen. Wij raden u aan om contact op te nemen met uw installateur of met de
importeur van uw schotelinstallatie.

Indien u nog vragen heeft dan is de afdeling Customer Service u graag van
dienst via nummer 0900-9323 (? 0,25 p.m.).

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
CANALDIGITAAL "

Mooi afschuif systeem. Als ik naar de importeur ga, krijg ik waarschijnlijk het antwoord dat ik naar CANADIGITAAL moet, want deze verzorgen de decodering!

Dus effe afwachten maar wat de importeur zegt! en vervolgens weer naar .........
 
Je hebt dus iets opgenomen wat met andere keys te zien was dan de keys die nu op je originele kaart staan. de goede keys zullen dus wel op je funkaart staan. Dus de topfield kopieert de codering ook mee. das wel lastig!
 
De opnamens zijn met de Orginele C+ kaart gemaakt.
Deze oipnamens kan ik niet meer bekijken met de orginele C+ kaart.
De uitzendingen die ook nog via IRDETO worden uitgezonden, kan ik nog wel bekijken met mijn fun kaart, maar de opgenomen programma's die niet meer via IRDETO worden uitgezonden en alleen nog maar SECA II, kan ik niet meer bekijken!

Er is hier wel gesproken over oude opnamen die je bekijkt en de datum terug zet van je kaart (zie: http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=20971), maar deze opnamens zijn van vorige maand!
 
als je een opname lang wil laten staan maak er dan even een backup, je copieert gewoon dat gedeelte, de boel wordt dan vrij gezet,,,heb je geen kaart meer nodig
 
Het waren opnamens van een paar dagen oud, en om iedere keer een backup te maken is eigenlijk een onhandige oplossing!

Waarschijnlijk een goede alternatief is de nieuwe aston 1.07.

Heb effe wat info over deze module:
==============================================
De nieuwe module bevat een aantal voordelen ten opzichte van het oude model (1.05) die niet meer door Aston vervaardigd wordt;
nieuw revolutionair ontwerp beschermt tegen slijtage van uw kaart (insteken/verwijderen)
voorzien van een spanningcontrole LED aan de voorzijde
mogelijkheid om de module 2x te laten aanspreken door een TWIN tuner (indien uw ontvanger dit ondersteund)
De module maakt het mogelijk om uw kaart in SECA 1 en SECA 2 codering te decoderen in iedere digitale satellietontvanger met een vrij common interface (CI) slot.

Update van de module is mogelijk via de satelliet.
Indien Aston een update voor de module beschikbaar heeft kan deze via de satelliet rechtreeks in uw Aston 1.07 module geladen worden.
==============================================

Als ik het goed begrijp dan decodeerd de ASTON SECA 1.07 CI MODULE meteen op de HD zodat je hem ongecodeerd kan kijken.
Dus wanneer je niet naar dat kanaal kijkt (dus opneemt via een andere tuner dan waar je naar kijkt) wordt de betreffende opname niet gecodeerd op je schijf gezet!

iemand hier ervaring mee? en in combinatie met een Magic Module 1.04?

Want als dat zo werkt, denk dan dat ik voor deze oplossing ga!
Of zijn er nog meer alternatieve!

Pikkie,

Wat betreft de opnamen, je had het over een oude opname die je bekeek en de datum van je kaart had teruggezet (http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=20971)! Dus oude gecodeerde opnamens kon je nog bekijken?
Ik heb de TF nog niet zolang, maar eigenlijk nooit problemen gehad met het bekijken van gecodeerde opnamens.
Hebben ze bij C+ de decodering volledig omgegooit en kunnen oude gecodeerde uitzendingen hierdoor niet meer worden gedecodeerd?
 
citaat: Als ik het goed begrijp dan decodeerd de ASTON SECA 1.07 CI MODULE meteen op de HD zodat je hem ongecodeerd kan kijken. Dus wanneer je niet naar dat kanaal kijkt (dus opneemt via een andere tuner dan waar je naar kijkt) wordt de betreffende opname niet gecodeerd op je schijf gezet!


Dat is een foute conclusie. De Topfield zelf is niet in staat om twee zenders tegelijk te decoderen, deze cam blijkbaar wel.

Je kunt ook forceren dat iets rechtstreeks ongecodeert op schijf komt door op te nemen van de tuner waar je naar kijkt (of die opstond toen je hem uitzette).
 
de 1,07 is er om gewoon te kunnen kijken terwijl je een gecodeerd kanaal opneemt...
Ik kon nog kijken omdat ik ook met de mr werk in de toppie en het was een uitzending van rtl 4 de kaart werd echter terugezet in datum kon mooi bellen probleem is bekend bij c+ ze doen niet moeilijk er over...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan