opnemen en kijken tegelijk

D

deur_h

Hi,

Ik ben bezig met uitzoeken wat ik wil gaan aanschaffen om de wondere wereld der satelliet binnen te treden. Ik ben elctronica en pc gek en ben dus vooral ge?ntresseerd in high-end recievers.

Op dit moment zit ik o.a. te kijken naar de Dreambox.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om naar het ene kanaal te kijken terwijl je de andere opneemt. Ik weet dat ik hier iets over had gelezen, maar ik weet het antwoord niet meer en kan de eerder geraadpleegde info niet meer vinden.

Tnx,
H. Deur

Nee dat gaat niet bij de breambox, maar er zijn wel andere die dat wel kunnen.
Die hebben dan een dubbele ontvanger aan boord. Maar meestal is er dan geen connectie naar een PC.

Groetjes Bert

Misschien dat er nog es een software update komt die het mogelijk maakt dat de Dreambox op dezelfde transponder maar op een ander kanaal dan je kijkt kan opnemen, maar dat is dan ook het hoogst mogelijke, omdat er maar 1 tuner in zit.

Ik heb nu een Topfield 5000 (die ik verkoop trouwens) die heeft 2 tuners, en je kan 2 kanalen opnemen en nog een 3e kijken.

Met de laatste firmware 1.07.4 zou dat gewoon moeten gaan hoor, zolang je maar op dezelfde transponder blijft.

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb, wegens nog geen nieuwe image die mij aanstaat en die gebaseerd is op de 1.07.4

CU
Red

Volgens ons gaat dat wel zolang je dat maar doet met transponders met dezelfde polarisatie.

Bovendien dachten wij als je opneemt dat de dreambox dat zelf al min of meer regelt. Neem maar eens wat op en probeer maar eens naar een andere zender via de kanalenlijst te gaan. Voor zover wij ons herinneren kun je dan in de kanalenlijst alleen die zenders zien die dezelfde pol. hebben op dezelfde sat. Maar het zou goed kunnen dat dat image afhankelijk is.

Dat klopt inderdaad.
Maar daar stopte het vroeger, je kon niet echt omschakelen naar een andere zender.
Met de 107.4 firmware zou dat wel moeten kunnen, zo staat het toch in de changelogs.

CU
Red

Betekend dit dan ook dat het nu mogelijk is om een (live) uitzending te onderbreken om bier te halen en verder te gaan waar je gebleven was?

P.s. In mijn zoektocht naar een leuke ontvanger kwam ik gister, toen ik feitelijk net besloten had een Dreambox te nemen, de DGstation Relook 3000 tegen. Jammergenoeg is hier nog niet veel over te vinden, en zeker niet op Nederlandse sites (winkels). Weet iemand iets van deze ontvanger? Is hij in Nederland verkrijgbaar? Zijn er ergens (goeie) reviews over te lezen (in Nederlands, engels of duits)?

P.s. 2: Wat is een betrouwbare en betaalbare (internet)winkel voor de aanschaf van mijn nieuwe hobby? Ik vind veel winkels op het net, met uiteenlopende prijzen, maar weinig fysieke winkels in regio den haag/leiden.

Bedankt voor alle hulp iig, ik denk dat ik een regelmatig bezoeker van deze site ga worden...
H. Deur

Live streams pauzeren werkt nu ook al hoor.

Maar, of het werkt hangt af van uw configuratie.
Bij een FTA kanaal werkt het, met een originele kaart werkt het, maar met een EMU niet altijd, of toch niet met elke emu.
Met Scam werkt het sinds korte tijd en in de nieuwe radegast zou het ook moeten lukken.

CU
Red

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan