opnemen en na andere zender kijken

X

XrAge

Hoi mensen :)

heb een vraagje,( weet hij is al eens eerder gevraagt maar mischien dat iemand het nu wel weet )) hoe kan ik opnemen en dan ook nog naar een andere zender kijken? want nu kan dat niet, als ik nu wil opnemen dan ben ik eigenlijk verplicht om naar die zender te kijken :) dus wat heeft opnemen dan voor zin? hehehe. Alvast bedankt voor de informatie.

Groetjes

Xrage

Haha ik ben net een andere thread begonnen.... vergeten te refreshen voordat ik de thread startte. Mijn vraag was, hoe kan ik eigenlijk opnemen... dat kan ik nergens vinden in de handleiding...

Deze vraag is hier al eens gesteld, maar da's niet zo erg.
Ik heb dat ooit gekund, bij een oud image. Wel moest ik dan op dezelfde soort zender blijven kijken en zelfde codering.
Dus bij opname van een zender op horizontale polarisatie moest de andere zender die ik wilde kijken ook horizontaal zijn.

Met de nieuwere images (van rudream in elk geval) is me dat niet meer gelukt. Bij het omschakelen van de zender krijg je dan gelijk te zien "er is een opname bezig, deze word gestopt, weet je het zeker?", nou dan maar niet.
Dus of en hoe het momenteel kan is me niet bekend.
Misschien heeft iemand anders er meer info over.

uhm, ik ruik een beginneling ;)

niet erg, begin eerst maar met een harddisk te kopen.. als je die hebt gewoon op de button drukken waar "radio" op staat (logisch toch?)

je kunt wel een programma kijken en de andere opnemen, maar beperkt en eigenlijk niet de moeite (er blijven maar een aantal kanalen over die je werkelijk kan zien)

je moet iig can handle two services aanvinken bij Common interface, alleen kan die bij sommige emu's... Bij Scam, Xcam en mgcam kan het (heb ik zelf nog even geprobeerd) bij de rest, stop de opname na een tijdje. Zoals ik zei, het is niet ECHT interessant.

drukken waar "radio" op staat (logisch toch?)
Het logische ervan is dat onder dat knopje het rode bolletje van "opnemen" getekent staat.:)

Kun je ook een opnemen en een kijken met radegast of newcamd?

oke thanx :)
zal proberen met een andere image (Scam, Xcam en mgcam)
nah soms is het wel makkelijk en zoiets had ik dus vanavond :)

ga het proberen ! thanx !

ja precies, wil um nog wat gekker maken ;)

met die 2 emu's gaat het niet, maar dankzij de nieuwe Zeus kun je kiezen uit een ruim aanbod van emu's, Scam voldoet prima, maar daarnaast heb ik newcamd geinstalleerd, ik gebruik die optie namelijk nooit (een zender kijken, terwijl je de andere opneemt)

Heb trouwens Zeus draaien bovenop de 1.07.4 originele image omdat ik veel haperingen (en andere problemen had) op deze manier werkt het perfect.

Scam 2.1 is uit en kan nu ook weer natuur filmpies kijken :)

Originally posted by XrAge

misschien bedoel je het anders, maar even voor de zekerheid.. : Scam, Xcam en mgcamd zijn Emu's die draai je onder de img's, ik raadt je aan Zeus te installeren...

succes

Originally posted by XrAge

Je wil toch niet zeggen dat je dat alleen maar met scam 2.1 kan toch????

Welke natuurfilms wil je dan zo graag zien die je nu wel kan ontvangen dan?

Originally posted by Loek
ja precies, wil um nog wat gekker maken ;)

met die 2 emu's gaat het niet, maar dankzij de nieuwe Zeus kun je kiezen uit een ruim aanbod van emu's, Scam voldoet prima, maar daarnaast heb ik newcamd geinstalleerd, ik gebruik die optie namelijk nooit (een zender kijken, terwijl je de andere opneemt)

Heb trouwens Zeus draaien bovenop de 1.07.4 originele image omdat ik veel haperingen (en andere problemen had) op deze manier werkt het perfect.

Scam 2.1 is uit en kan nu ook weer natuur filmpies kijken :)

deze quote moest ik hebben.......

Originally posted by Black Tiger

Ik heb dat ooit gekund, bij een oud image. Wel moest ik dan op dezelfde soort zender blijven kijken en zelfde codering.
Dus bij opname van een zender op horizontale polarisatie moest de andere zender die ik wilde kijken ook horizontaal zijn.

Als het op een bepaalde EMU al werkt gaat het alleen op als je op dezelfde transponder (frequentie) blijft. Je kunt niet schakelen naar een andere transponder op dezelfde band en polarisatie.

Originally posted by dreamon
deze quote moest ik hebben.......

met andere emu's zal het vast ook wel gaan, alleen daar is (nog) niets over bekend, Scam 2.1 wel. via de Zeus kun je dit gemakkelijk installeren.

Free-x en Xdream zijn nu te zien, niet dat ik er veel naar kijk ;)

Originally posted by Loek
met andere emu's zal het vast ook wel gaan, alleen daar is (nog) niets over bekend, Scam 2.1 wel. via de Zeus kun je dit gemakkelijk installeren.

Free-x en Xdream zijn nu te zien, niet dat ik er veel naar kijk ;)

Ja ik heb wat dat betreft niet zo veel met al die emu te maken, heb alles werkend op de radegast en necamd.... Ben daar zo gewend aan geraakt dat ik zowieso al geen andere emu probeer.......

En ik kijk ook niet naar die natuurzenders hoor....... :):)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan