Opnemen op HDD van PC ?

digifred

Jr. Member
Lid sinds
19 nov 2010
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vraagie
Ik heb 2 stuks DM500HD tjes met de laatste Oozoon image en cccam 2.2.1
Kan ik op mijn PC HDD de programma's opnemen en dan uiteraard terug kijken op de Dreamboxjes ...
PS ik heb dreamstream ook al gedowned
Greetz
Fred
 
Ja tuurlijk kan dat. Het beste is als je verbinding hebt via een netwerkkabel (LAN dus). Draadloos (WLAN) gaat ook wel echter: opnames van niet-HD zenders leveren geen problemen maar HD-opnames geven problemen.
Je moet dan op je PC een directory aanmaken waar je opnames komen te staan. Deze directory moet je vervolgens laten delen en bovendien moeten er lees en schrijfrechten zijn.
Daarna ga je naar meu-instellingen-systeem-netwerk en kies je voor verbindingsbeheer.
Daar vul je de gegevens in (ip van je pc, de naam van de gedeelde directory e.d.) en als type selecteer je CIFS. Bij options zet je neer: rw
Dat betekent read & write. Daarna druk je maar op OK en vervolgens bevestig je e.e.a.
Zodra de globe voor de mountnaam groen wordt is alles in orde.

We hebben het je een beetje makkelijker gemaakt. Onderstaand gegevens die je moet aanpassen op jouw situatie (m.n. ip van je pc) en dan moet zetten in een nieuw bestand dat je automounts.xml noemt. Dat bestand kopieer je (ftp) naar /etc/enigma2, daarna een reboot en het zou moeten werken (als die directory tenminste op je pc bestaat en wordt gedeeld). Je kunt dat weer zien via het menu en uiteindelijk verbindingsbeheer, zoals eerder beschreven, aan de groene globe.

Stel je maakt op je PC een map (directory) aan die je dm500_movie noemt en het ip van je PC is: 192.168.1.100. Zorg er wel voor dat je pc een vast (statisch) ip heeft want je dream kan niet ruiken wat het ip van je pc is als dat is veranderd. We nemen aan dat je geen externe HDD aan je dm500 hebt zodat onderstaand HDD replacement op True staat. Verder moet je zorgen dat je dm800 kan inloggen op je pc, maak daarom op je pc een nieuwe user aan en noem die dm500_user en als wachtwoord:mypassword. Die kun je natuurlijk allemaal wijzigen. Zoals vermeld onderstaand de gegevens voor /etc/enigma2/automounts.xml
Code:
<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>True</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.100</ip>
  <sharename>mijn_pc</sharename>
  <sharedir>_dm500_movie</sharedir>
  <options>rw</options>
  <username>dm500_user</username>
  <password>mypassword</password>
 </mount>
</cifs>
</mountmanager>

Als laatste moet je natuurlijk via het menu de opnamepaden wijzigen. Je wilt immers naar de HDD op je PC schrijven. Je HDD van de PC, althans de map dm500_movie is op je dm500 te vinden onder: /media/net en wel via de sharenaam mijn_pc zoals opgegeven in automounts.xml

Dat bestand automounts.xml kun je dus ook op die andere dm500 van je gebruiken.

Suk6
 
Wow
Thks m8
Als ik weer thuis ben ga ik het proberen
Ik laat uiteraard mijn bevindingen weten
Greetz
Fred
 
tja, OoZooN image h? ;)
 
Oke hoop dat dit dan ook te verhelpen is ...
Als ik naar Netwerk ga crash hij ...
Hij start daarna opnieuw op en verzend een log file.
Helaas heb ik nu al 4 x een logfile verstuurd
Maar kom dus niet in NETWERK ...
Hij geeft dus de melding dat hij een software probleem heeft..
Wat kan ik daaraan doen ??
Greetz
Fred
 
Update
Op alle 2 de Dreamboxjes heb ik hetzelfde probleem ?
Zijn dan alle 2 de software versie's niet goed ??
Of moet ik eerst wat uitzetten om naar NETWERK te gaan
Greetz
Fred
 
Kijk eens in /hdd of in media/hdd en anders in /tmp of je een enigma2-crash log vindt. Zo ja, plak de laatste eens aan een bericht hier als attachment, dus als bijlage. Dat doe je door als je een bericht schrijft te kiezen voor Uitgebreide Editor en dan op Beheer Bijlagen te klikken.
 
Wat heb je gedaan c.q. waar was je mee bezig.
Dit is er aan de hand:
Code:
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/NetworkSetup.py", line 174, in okbuttonClick
    self.session.openWithCallback(self.AdapterSetupClosed, AdapterSetupConfiguration, selection[0])
TypeError: 'bool' object is unsubscriptable
bool object is unsubscriptable dat duidt waarschijnlijk op een type fout, een boolean of een string opgegeven waar het niet moet. Als je iets ingetikt hebt, geef dan even aan wat je waar hebt ingetikt. Indien je alleen die automounts.xml er neer hebt gezet, copy en paste dan even de inhoud of hang het bestand als bijlage bij een bericht hier.
 
Ha Ha , ik heb volgens mij nog helemaal niets gedaan
Toen ik de Dreamboxjes kocht van de week kreeg ik al een error
En dat bij de originele fw
Daarna de Oozoon erop gezet en ging wel goed.
Maar volgens mij als ik toen ook al naar netwerk ging kreeg ik hem al.

Boven ( slaap kamer ) op mijn dreambox heb ik nog helemaal weinig gedaan
Oozoon erop cccam 2.20 en de settingslijst
Ook daar kom ik niet in netwerk

Moet ik dus nu gewoon eerst met ftp die script erop gooien ?

PS ga nu lekker de hond uitlaten en dan pitten.
Morgen gaat de wekken weer vroeg ( 04:30 uur )

Ik hoop het dus morgen wel te lezen wat ik nu fout gedaan heb of wat ik precies moet doen

Thks again
Fred
 
Oke zijn weer op het werk ...ha ha aan het hobbien
Ik heb de log file van mijn 2 de dreambox ook nagelopen en komt uit op dezelfde error

File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/NetworkSetup.py", line 174, in okbuttonClick
self.session.openWithCallback(self.AdapterSetupClosed, AdapterSetupConfiguration, selection[0])
TypeError: 'bool' object is unsubscriptable

Kan ik / iemand in de file van " AdapterSetupConfiguration " kijken wat er fout staat ??
Of zit er iets van mijn cccam in verwerkt ?
Lijkt me niet omdat ik vanaf uit de doos al dit probleem ken.

Greetz
Fred
 
Kan het aan de skin liggen waar ik mee werk ?
Greetz
Fred
 
Je kunt wel met FTP op je ontvanger. Maak dan een backup van de meeste data (zoals /etc/CCcam.cfg). Daarna opnieuw OoZooN image flashen en wel de nieuwste
 
Oke thks
Ik kan gewoon alles doen en werkt perfect qua TV dan
Ik kom alleen niet in Netwerk beheer
Ga gewoon ff lekker klooien , als ik toch een andere / nieuwe image erop moet / ga zetten kan ik nu experimenteren van hoe en wat .

Ik draai al met de laatste ... OoZooN Image E? "3.0.1 release" OE 1.6 ... toch

Als ik er een nieuwe image opzet moet ik gewoon weer via ip installeren en dan is hij alles kwijt ?

Opzich geen probleem , ik heb de cccam en key uiteraard op mijn PC staan evenals mijn settingslijsten

Ik laat uiteraard weten wat ik uiteindelijk gedaan heb en of het werkt.

Greetz
Fred
 
Ja je bent dan alles kwijt op je ontvanger(s).
Het is het beste helemaal opnieuw te beginnen en zodra alles goed werkt adviseren we je om eerst een backup te maken van de enigma2 configuratie via het menu en daarna de flashbackup plugin te installeren en daarna via menu-applicaties en gp2flashbackup een complete backup te maken van je image en beide dus op je pc zetten. Zodat een volgende keer zo je image (als .nfi bestand) terug kunt zetten. Die enigma2 settings zijn als backup handig als je een andere of nieuwe versie wilt flashen en dan snel je configuratie terug kunt zetten zodat je niet alles weer opnieuw hoeft te configureren.
 
als je een nieuwe image hebt ge?nstalleerd, wordt tijdens de installatie - naast de basic setup wizard - ook gevraagd naar je netwerk settings. Die moet je natuurlijk wel goed opgeven. Bovendien kun je het (netwerk) ook via het menu testen. Als dat goed verloopt en je installeert alles via het menu (ook de plugins) dan kan er niks fout gaan. Als je echter via telnet plugins gaat installeren en je weet niet goed wat je doet en/of je hebt een verkeerde plugin (niet bestemd voor je image) ge?nstalleerd dan kan het dus fout gaan.
 
Nou heel wat gestoeiiii
Ik heb de oude image er nog gewoon opstaan
Ik heb uiteindelijk de skin veranderd ....
En nu loopt hij niet meer vast , hoe is het mogelijk ...
Nu heb ik vanalles bij netwerk ingevuld en getest , komt netjes door de testen heen maar de globe wordt niet groen ..
Naar netwerk zoeken gegaan en daar komt wel alles netjes naar voren toe ..

In mijn windows 7 de map _dm500_user aangemaakt en op delen gezet
In mijn windosw 7 een nieuwe account gemaakt als Login = dreambox - Pasw = dreambox

Hier nu mijn automounts.xml

<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
<mount>
<active>True</active>
<hdd_replacement>True</hdd_replacement>
<ip>192.168.1.2</ip>
<sharename>mijn_pc</sharename>
<sharedir>_dm500_movie</sharedir>
<options>rw</options>
<username>dreambox</username>
<password>dreambox</password>
</mount>
</cifs>
</mountmanager>

Waarom zien ze elkaar niet ??

Greetz
Fred
 
Moet ik bij voeg een nieuwe netwerkverbinding toe niets aanmaken ?
En bij gebruikersbeheer ?
Greetz
Fred
 
Oke weet niet wat ik gedaan heb maar hij werkt ??
Ga morgen wel ff kijken wat ik nou eigenlijk gedaan heb
Maar wel raar dat de skin mijn dreambox laat hangen/rebooten
Greetz en super bedankt voor de ondersteuning
Fred
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan