Opnemen op HDD van PC ?

mooi dat het werkt en vergeet niet de backup plugin te installeren en een backup van je image te maken
 
eendenteam;212220 zei:
Ja tuurlijk kan dat. Het beste is als je verbinding hebt via een netwerkkabel (LAN dus). Draadloos (WLAN) gaat ook wel echter: opnames van niet-HD zenders leveren geen problemen maar HD-opnames geven problemen.
Je moet dan op je PC een directory aanmaken waar je opnames komen te staan. Deze directory moet je vervolgens laten delen en bovendien moeten er lees en schrijfrechten zijn.
Daarna ga je naar meu-instellingen-systeem-netwerk en kies je voor verbindingsbeheer.
Daar vul je de gegevens in (ip van je pc, de naam van de gedeelde directory e.d.) en als type selecteer je CIFS. Bij options zet je neer: rw
Dat betekent read & write. Daarna druk je maar op OK en vervolgens bevestig je e.e.a.
Zodra de globe voor de mountnaam groen wordt is alles in orde.

We hebben het je een beetje makkelijker gemaakt. Onderstaand gegevens die je moet aanpassen op jouw situatie (m.n. ip van je pc) en dan moet zetten in een nieuw bestand dat je automounts.xml noemt. Dat bestand kopieer je (ftp) naar /etc/enigma2, daarna een reboot en het zou moeten werken (als die directory tenminste op je pc bestaat en wordt gedeeld). Je kunt dat weer zien via het menu en uiteindelijk verbindingsbeheer, zoals eerder beschreven, aan de groene globe.

Stel je maakt op je PC een map (directory) aan die je dm500_movie noemt en het ip van je PC is: 192.168.1.100. Zorg er wel voor dat je pc een vast (statisch) ip heeft want je dream kan niet ruiken wat het ip van je pc is als dat is veranderd. We nemen aan dat je geen externe HDD aan je dm500 hebt zodat onderstaand HDD replacement op True staat. Verder moet je zorgen dat je dm800 kan inloggen op je pc, maak daarom op je pc een nieuwe user aan en noem die dm500_user en als wachtwoord:mypassword. Die kun je natuurlijk allemaal wijzigen. Zoals vermeld onderstaand de gegevens voor /etc/enigma2/automounts.xml
Code:
<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>True</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.100</ip>
  <sharename>mijn_pc</sharename>
  <sharedir>_dm500_movie</sharedir>
  <options>rw</options>
  <username>dm500_user</username>
  <password>mypassword</password>
 </mount>
</cifs>
</mountmanager>

Als laatste moet je natuurlijk via het menu de opnamepaden wijzigen. Je wilt immers naar de HDD op je PC schrijven. Je HDD van de PC, althans de map dm500_movie is op je dm500 te vinden onder: /media/net en wel via de sharenaam mijn_pc zoals opgegeven in automounts.xml

Dat bestand automounts.xml kun je dus ook op die andere dm500 van je gebruiken.

Suk6

Hallo de map /media/net is bij leeg hoe moet ik een pad aanmaken naar mijn E: schijf??
Automouts.xml staat zo als beschreven maar de globe wordt niet groen.
Vind de DB 7000 ook niet wel de andere pc hier zit ook een hdd in die ik ook wel zou willen mouten
Heb oozoon draaien

Groet Veweetje
 
Dit draadje is geopend door digifred en bij hem werkt het. Het draadje is wat dat betreft dus be?indigd.

@maripat: jij hebt een soortgelijke vraag gesteld echter je configuratie, image en wat allemaal kan anders zijn dan die van digifred. We zullen jouw bericht verplaatsen naar een nieuw draadje.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan