Opnieuw bittorrentsites gesloten

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De Nederlandse auteursrechtenvereniging Brein heeft opnieuw toegeslagen in haar strijd tegen illegaal downloaden. Na een dreigement met een dwangsom zijn Dutchnova.com en vijf andere Nederlandse bittorrentsites offline gehaald.

Dutchnova.com was met ongeveer 25.000 gebruikers een van Nederlands grootste bittorrentsites. Inmiddels zijn 39 van de ruim 90 door Brein gelokaliseerde Nederlandse bittorrentsites offline. In totaal hadden deze sites ongeveer 400.000 gebruikers.

Illegaal
Op illegale bittorrentsites worden illegaal de meest populaire films, muziek en games aangeboden. Brein houdt de eigenaren van dergelijke sites verantwoordelijk voor de massale inbreuk die via deze sites wordt gepleegd. "Zij weten ervan, moedigen het aan en doen er hun voordeel mee", zegt Tim Kuik, directeur van Brein. "Zij vormen een onmisbare schakel in de illegale verspreiding en zijn daarvoor aansprakelijk."

Uploaders
Brein eist niet alleen van site-eigenaren dat zij hun inbreukmakende en onrechtmatige handelen staken. Ook eist de auteursrechtwaakhond de namen en adressen van de voornaamste uploaders. Tevens wil Brein weten hoe de site aan zijn inkomsten komt. Het hosten van de site moet worden betaald en dat geld moet verdiend worden. Meestal gebeurt dat door het vragen van een zogenaamde 'donaties', in werkelijkheid een betaling waarvoor men dan in ruil een of meer voorrechten verkrijgt, of door advertentie-inkomsten.

Van service providers eist Brein afsluiting van de inbreukmakende sites en waar nodig de naam, adres en woonplaatsgegevens van de site-eigenaar zodat die in persoon kan worden aangesproken.
 
Super site
world wide web .torrentz . kom

zoek, klink titel aan, klik link aan en downloaden maar.!
 
En wederom eentje uit de lucht gehaald las ik vandaag. Het betreft torrentit.com een voortzetting van het eerder al uit de lucht geplukte 123torrents.com aldus webwereld.

Ergens (misschien wel op dit forum) heb ik al eens voorspelt dat newsgroups ook nog wel aan de beurt zouden komen.
Daar werd toen enigszins ongeloofwaardig op gereageerd.

Doch wat lees ik nu in dit bericht onderaan? Juist! Die laatste regel laat niets te raden over. Ze kunnen er zo niet aan, maar het zou me bijv. niet verbazen als ze op een of andere manier providers en/of Nederlandse newsservices (zoals Eweka en Tweakdsl) onder druk weten te zetten en te verplichten om bepaalde newsgroupen te blokkeren.
Of het echt iets gaat uithalen weet ik niet, maar feit is dus wel dat ze het gaan proberen.

Stichting Brein heeft naar eigen zeggen negentig Bittorrent-sites in het vizier waarvan de helft inmiddels tot stoppen is gemaand. Deze sites zouden gezamenlijk ruim 400.000 gebruikers hebben gehad. Volgens Kuik komen uitwisseldiensten als Edonkey ook opnieuw aan de beurt. "Daarnaast breiden we onze handhaving uit naar nieuwsgroepen die illegaal auteursrechtelijk beschermde werken aanbieden."
@bron: webwereld.nl
 
echt alles tegen houden zal denk ik niet lukken als er een verdwijnt verschijnt
er wel ergens anders een nieuw
maar ik denk wel dat internet duurder zal worden binne enkele jaren
of te wel zullen ze onze volume terug draaien of wel zullen de grote up en downlouders meer moeten gaan betalen




gr tendoryu
 
Ja zoiets zal wel komen, maar niet de eerste twee jaar. Er komt nu nog teveel aan concurrentie voor adsl2+ dus daarom kunnen ze niet echt snel hoger gaan.
Maarja, afwachten, ben wel eens benieuwd wat ze gaan willen proberen en of het uberhaupt effekt zal hebben.
Zoja, zal het inderdaad gaan verhuizen naar iets anders zoals altijd al gebeurd is. Zonee, tja... ze mogen wat mij betreft best eens verliezen die Brein gasten.:)
 
Als die sukkels denken dat men gewoon dvd's gaat kopen, nou nee, dat gebeurt gewoon niet met die belachelijke prijzen.
Ze zullen er een zekere bevrediging in voelen om maar weer wat te sluiten.
En inderdaad bt, er komt steeds weer wat anders voor in de plaats.
Ook heb ik ergens gehoord dat de film industrie alweer met een nieuw opslagmedium bezig is, dat uiteraard weer anders beveiligd is.
We zullen zien!
Grtz.
 
Black Tiger zei:
Ergens (misschien wel op dit forum) heb ik al eens voorspelt dat newsgroups ook nog wel aan de beurt zouden komen.
Daar werd toen enigszins ongeloofwaardig op gereageerd.


Nieuwsgroepen daar kan volgens mij niks aan gedaan worden, want als je gaat kijken naar de internetproviders zoals in mijn geval @Home, die maken reclame met het onbeperkt downloaden van muziek en films....

Nou is mij dus altijd verteld dat dit dus ook gewoon mag, het downloaden van een film, en indien je dit doet je hem binnen 24 uur van je HD moet verwijderen, en het origineel moet gaan kopen wil je hem in je bezit krijgen....

Dus ik denk dat jhet erg moeilijk wordt om de nieuwsgroepen aan te gaan pakken.

Want de kink zit hem simpelweg in het uploaden/sharen van...


Althans dat is mijn gedachte.
 
Nou is mij dus altijd verteld dat dit dus ook gewoon mag, het downloaden van een film, en indien je dit doet je hem binnen 24 uur van je HD moet verwijderen, en het origineel moet gaan kopen wil je hem in je bezit krijgen....
En daar heb je het mis, dat zijn de zogenaamde fabeltjes.

Wettelijk zit het zo dat je films en muziek legaal mag downloaden. Er zit verder geen tijdslimiet aan, je mag ze op cassette of cd/dvd zetten zo lang een en ander maar voor eigen gebruik is en niet voor verkoop.
Wat wel klopt is dat hier de illegaliteit van het geheel bij de upload zit want dat mag niet.

Verder is het echter wettelijk verboden om games (spellen) en software (applicaties etc.) te downloaden EN te uploaden. Dus hier is het beiden illegaal.

Het grootste probleem is dus het uploaden. Maar vaak zijn de uploadservers wel bekend hoor. En als ze die onder druk gaan zetten net als de providers voor de gegevens van de uploaders.... dan kan er vanalles gaan gebeuren.
Vandaar dat ik ook niet geloof dat er niets tegen gedaan zou kunnen worden. Er kan vanalles, vraag is of het effekt heeft want om het echt goed tegen te kunnen gaan heb je samenwerking met o.a. RIAA in de States nodig en medewerking (al dan niet via rechter gehaald) van diverse ISP's en bedrijven die newsservices verzorgen zoals Eweka, Tweakdsl, Newsservice.com etc. etc. etc.

Er zijn echter nog zat figuren die via hun eigen provider uploaden of een newsserver gebruiken die niet anoniemiseert. Regelmatig kan ik nog uit headers van films of software gewoon de eigen ip adressen halen, of bestaande (eigen) email adressen en da's gewoon link.
Als ze die als eerst gaan aanpakken dan merken we vanzelf dat het spel begonnen is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan