@ wizzard,
Als goede buum van onze Freggel vond ik dat ik hem maar even moest helpen met zoeken.
Zundertse volleyballers in blootkalender
Door Corn? Luyken
Woensdag 7 december 2005 - ZUNDERT ? Het eerste damesteam van de Zundertse volleybalvereniging Zuvo is vanaf zaterdag te bewonderen op een pin-up-kalender. Ge?nspireerd door de film Calender Girls zijn de meiden uit de kleren gegaan voor het goede doel, jongerenprojecten in Kenia.
(Foto Werner Pellis)
De foto?s zijn gemaakt door portretfotograaf Werner Pellis, een clubgenoot van de meiden. Hij is zeer te spreken over de kwaliteiten van de gelegenheidsmodellen. ?Binnen een week hadden we twaalf schitterende foto?s.?
De verjaardagskalender is gemaakt in de geest van de beroemde Pirellikalenders. Op de foto?s in deze kalender is steeds op subtiele wijze een Pirelli-autoband verwerkt. Op de foto?s in de Zuvo-kalender zijn elementen uit de volleybalsport terug te vinden.
Maar de volleybalsters zelf eisen de glamoureuze hoofdrol op. Gelegenheidsmodel Hanneke van Caam is wel een beetje zenuwachtig voor de reacties. ?Het is voor ons allemaal wat onwennig. En hier in Zundert kunnen de mensen nogal direct reageren?, weet ze.
In ieder geval is de kalender nu al een commercieel succes. ?Hij is vanaf zaterdag te koop. Maar op voorhand hebben we er al zeker honderd verkocht?, vertelt ze. Een kalender kost tien euro. De opbrengst gaat naar jongerenprojecten in Kenia die door Danni?lla Daamen uit Zundert worden opgezet. Ze helpt kinderen van wie de ouders aan aids zijn gestorven. ?Die kinderen moeten vaak voor het hele gezin zorgen. Ze kunnen niet naar school of gewoon leuke dingen doen. Ze zijn alleen maar bezig met geld verdienen.?
Victoriameer
Dit jaar is met haar hulp een fruitboomkwekerij opgezet bij het Victoriameer. ?Het is de bedoeling om projecten op te starten waarmee de jongeren op een eerlijke en leuke manier hun geld kunnen verdienen?, licht Danni?lla toe.
Danni?lla gaat in januari terug naar Kenia. Ze heeft verschillende verenigingen en clubs in Zundert benaderd om geld in te zamelen. ?Ik heb een hoop positieve reacties gehad. Maar het initiatief van Zuvo valt wel het meest op?, vertelt ze.
Het damesteam had aanvankelijk een heel andere actie in gedachten. Ze wilden de wedstrijd van aanstaande zaterdag laten sponsoren. ?Geld voor ieder punt?, verduidelijkt Hanneke.
Hier kwamen de volleybalsters op terug, toen bleek dat ze tegen het getalenteerde Sliedrecht, de nummer ??n op de ranglijst, moeten spelen. ?Het risico is groot dat we niet zoveel punten scoren?, legt Hanneke uit.
E?n van haar teamgenoten had zojuist de film Calender Girl gezien, waarin met een pin-up-kalender geld wordt verdiend voor een goed doel. En zo was het idee voor de verjaardagskalender al snel ontstaan.
Er was echter ??n probleem. Hanneke: ?We zijn maar met zijn tienen. Daar kunnen we maar tien maanden mee vullen.?
Met veel gegiebel is uiteindelijk nog een groepsportret tot stand gekomen. Maar daarmee was de maand december nog niet gered. ?We hebben toen het eerste herenteam gevraagd voor een groepsfoto. We dachten; dat doen ze nooit. Maar dat viel erg mee.?
De kalender is zaterdag tussen 11.00 en 16.00 uur te koop in sporthal Onder de Mast in Zundert. Belangstellenden kunnen ook bij de leden van het damesteam terecht.
Ach als onze Freggel dan bij ??n van de leden van het damesteam de kalender gekocht heeft ( en laten we eerlijk zijn het is wel voor een goed doel h?) zal ik de kalender graag voor jullie scannen en daarna zal ik ??ns op mijn gemak kijken of ik ik er een mooi plekje voor kan vinden hahahahaha.
Boets.